Nu dras allt igång igen - tillbaka i svenska vanor

Back to School, back to the game.
Hade upprop i skolan 10.30. Själv tycker jag det känns lite småtrist att nu börja tvåan när alla gamla klasskompisar börjar sitt sista år. Snart är det studenten som gäller för större delen av min kamratskrets. Jag har bytt mitt gamla IS10 till nuvarande S11a. Träffade Wictor 25 minuter innan vi började och gick sen till klassrummet tillsammans. Känner man bara en i en ny klass så håller man tajt alltså. Har gamla historialäraren, som gav mig MVG, som mentor, inte helt fel, och klassen verkar trevlig. Efter att ha hämtat böcker och fått skåp var vi klara, klockan var väl då kanske kvart över 11.
Strax därefter kom Petra, som inte började förens 1, men... Så vi gick runt lite. Undersökte den nya, vita matsalen. Satt där ett tag med våra vattenglas, några tjejer från nya klassen kom och pratade lite, vilket var supertrevligt.
Resten av dagen gick vi runt i skolan och hälsade på massa folk. Runt 2, något efter, cyklade jag och Petra hem. Tiden går fort när man är i skolan alltså, hellre att man stannar kvar där ett tag och pratar med folk än att bara åka hem och sitta hemma med inget att göra.
Kom hem och fixade rejält mellis, dekorerade kalendern och prämen också, sats. Vid 5 drog jag ner till vallen för samling, runt 6 var vi ute i regnet och där stannade vi tills matchen var slut runt kvart över 8. Det regnade ju bara lite... eller, var väl mer monsunregn. Mer om den matchen vill jag inte riktigt prata om, har en massa tankar men inget jag kan skriva här så att det makes any sense.
Nu sitter jag här och tittar på... Efterlys, tydligen. Ja, det var ett tag sen. Börjar 10.55 imorrn, synd att detta bara gäller för imorgon och inte varje torsdag. Å andra sidan, börjar sent på måndagar och det är väl inget att klaga över. Annars, om man nu ska dra igång på schemat, så slutar jag tidigaste 15, senaste 15.45. Blir väl lite utjämning med tanke på det schemat jag hade i ettan, lediga fredagar och i de flesta fall tidiga dagar.
Imorgon är det dags för upptakt. Får väl se hur det blir, bästa med detta är att jag får se det fina gänget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0