De som inte kan åka skidor ska hålla sig borta från backarna

Har överlevt första dagen i Åre för säsongen. För en gångs skull har jag inte ramlat eller blivit påkörd. Där emot blev pappa påkörd av en snowboardåkare och mamma nästan påkörd av två skidåkare. Sen var det ju relativt många gånger som det höll på att bli kaos av att personer som inte kan åka skidor svänger lite här och var och så vipps så är de framför än och man måste slänga sig i backen för att inte köra in i någon. Alltså, det kanske låter löjligt men Åre är ändå ett sånt populärt skidställe med inte hur lätta backar som helst, så varför åker då nybörjare och familjer med små barn hit. Jag menar, är det inte lättare att åka till Sälen, Idre eller någon mindre skidort för att lära sig. Eller om man nu måst vara i Åre. Hålla sig bortom centrum. Ta bussarna till Björnen eller Tege där det inte är så mycket folk. Hade jag varit nybörjare hade jag åkt till ett lugnare område där man kan ta tid på sig. Likadant i liftarna, tror aldrig jag har varit med om att de har behövt stanna liftarna så här mycket bara för att folk ramlar i lifte, eller ramlar när det ska av eller till och med innan de ens är i liften. Nä! Ni som är nybörjare, ta er tid och lär er åka skidor innan ni sticker hit. Det blir roligare för er då. Jag åkte mina första 5-6 år i Hassela och sen blev det Idre ett år, Sälen tre år och nu kör vi på Åre för fullt.
Men, det har i alla fall varit relativt bra väder. Plusgrader men inte så att snön smälte, det var nästan perfekt. Kunde ha varit lite kallare och lite minder vind.



For now ;)


Värsta tänkbara med EF

Läste på Amandas blogg detta inlägg som är skrivet av denna tjej (länk). Alltså det här måste ju vara det värsta tänkbara. Jag menar, visst har hört en del negativt om EF men det här måste ju vara extremfall. Hoppas verkligen det i alla fall... Säger bara det, tur att jag åker med Explorius.
"Det har tagit mig 3,5 år att ta upp detta. Hittilas har jag valt att förtränga allt. Men nu jävlar ska min historia upp till ytan!

Efter första terminen i gymnasiet bestämmde jag mig för att dra till USA på ett utbytesår. Jag valde att åka med EF high school year. På EF huvudkontor på Strandvägen sålde dom hela konceptet till mig och mina föräldrar. Vi köpte hela skiten rakt av och gick på deras slogan "EF hich school year -det bästa året i ditt liv". Jag fick via EF kontakt med ungdommar som varit på high school year tidigare. Dom berättade bara massa positvit. I efterhand har jag fått reda på att EF har betalat dom för att dom bara ska berätta de postiva sakerna.

Ett high school year med EF kostade drygt 50 lax då. Men om man skulle välja område i USA (norr, söder, öst, väst) så kostade det typ 5 lax extra. Och om man skulle välja delstat så var det bara hosta upp ännu mer. Vad fick man då för dessa pengar? Flyg tur och retur till USA, plats i en komunal skola som dvs är gratis, boende hos en värdfamilj som inte fick en krona för att ha en student boende där i 10 månader. Så man betalade alltså 50 lax för en flygbiljett till USA, alla  vet att det kostar typ 10 000 så resten av pengarna givk till grisarna på EF.  EF lovade att minst 1 månad innan avresa så skulle man få en värdfamilj. Jag fick ingen. Jag ringde dagligen till EF och dom sa att "dom jobbar på det". Samma dag som jag skulle resa hade jag fortfarande ingen värdfamilj,  och ändå åkte jag iväg. Endast 17 år gammal. Dock fanns det dom som var ännu yngre, villket är helt sjukt.

När jag landade i USA så hämtade områdesrepresentanten upp mig. Jag fick bo hos en välkommstfamilj tills EF fixat fram en familj. Tanken var att jag skulle bo där i 2 veckor, jag pallade 3 dagar i det där råtthålet! Familjen bodde i ett jävla skjul! Jag skojar inte. Litet, skabbigt, smutsigt och mögligt hus. Jag fick sova på deras vardagsrumsoffa. Vardagsrummet låg i anslutning till ytterdörren så vaknade såfort någon i familjen kom hem. Dessutom hade dom ingen dator och inte ens hemtelefon! "We hade some problems with the telephone company" Dom var luspanka alltså. Hur tänker EF när dom placerar ungdommar i en sån familj? Och varför tar en fatttig familj emot en utbytestudent när dom inte får en krona för det? Amerikanare är ju som dom är i och försig men jag fattar verkligen inte. Efter 3 dagar flyttade jag ut från denna familj. Jag flyttade till min områdesrepresentant. Där bodde hon och hennes man, 2 barnbarn, 3 tyska utbytesstudenter och en norsk utbytesstudent. Vi var alltså 9 pers som bodde i 4 rum och kök. Värre än Familjen annorlunda tamefan! Jag fick inte ens en egen säng utan fick dela med den norska utbytesstudenten Carina. Situationen där var ohållbar. Vi fick 10 min per person i badrummet på morgonen och endast 30 min vid datorn var per dag. Det var trångt och alla utbytesstudenter vart depressiva och drog ner varandra. Alla var dessutom fly förbannade på EF. Vi tjatade på dom att dom skulle fixa fram familjer. EF bad oss "fråga runt i skolan om vi kunde bo hos någon klasskompis" Eh?! Här har man BETALAT för att EF ska hitta en familj och sen ska man tydligen göra jobbet själv.

Skolan var katastrof. Jag grät så fort jag såg den. En grå betongbyggnad. Amerikanska skolan skiljer sig enormt mycket från den svenska. Det visst jag men det var ändå svårt att anpassa sig. Varje skoldag var likadan! Samma lektioner, samma tid, varje dag. Varje lektion var 40 min och man hade typ 7 om dagen. Det positiva med det var att man typ inte hann börja föränn lektonen var slut! Skolmaten var fruktansvärd! Värre än flygplansmat. Flottig micro pizza, chips och läsk. Rörde den inte ens. Var ute och solade på lunchen. Blev smal och brun. Reglerna på skolan var också helt sjuka. Detention delades ut hej villt. Det räckte med en svordom, komma en min sent till lektionen, prata vid fel tillfälle eller äta ett äpple på letionen. Nivån på ett kommunalt high school (motsvarar  årskurs 8 - årskurs 2 i gymnasiet ) var skrattretande. Jag gjorde samma saker som i högstadiet fast jag var senior och därmed gick sista året. Att gå i en privat skola hade varit betydligt bätre. Dock ville EF ha 20-30 000 kr extra för det. Skolan jag gick på var riktigt tråkig. Jag vantrivdes.  Det slutade med att jag  blev sjuk av tristessen och stressen över att inte ha någonstans att bo...

Min områdesrepresentant tog mig till läkaren. Han såg dirtekt att jag var en sönderstressad, oroad och depprimerad ung tjej. Han berättade att han och hans fru länge tänkt ta emot en utbytesstudent och han frågade om jag vill bo hos dom! Föjde med hem till läkaren och träffade familen. Flyttade in där 2 dagar senare. Dom var fantastiska. Även om det mesta var skit i USA så hade jag i alla fall en underbar värdfamilj. Observera att EF inte hade lyft ett finger för att hitta en familj till mig. Utan det fick jag göta själv och det blev ju bra tillslut. Dock var det andra utbytesstudenter som inte hittade familjer eller fick flytta runt pga diverse problem. Vad gjorde EF för att hjälpa dessa ungdommar? Nada.

Även om jag hade en fantastisk familj så var det annat som strulade. Saker som EF bidrog till och fuckade upp. Dock är det inget som jag tänker dra upp här och nu för det sitter så djupt innom mig. Det gör för ont att dra upp det till ytan. Sen tar det alldeles för lång tid att berätta men jag blev bland annat mordhotad av en som jobbade på EF. Hon sa att det var inga problem att skicka hem mig i en kista. Återigen visar det vad EF går för.

Som sagt hade jag ett bra år och positiva minnen tack vara min värdfamilj. EF hade ingenting med det att göra! EF har fått mycket kritik och det är inte bra jag som är missnöjd och inte har något som helst förtroende för dom. 2007 gjorde Uppdrag granskning en dokumäntar om EF. "Bästa året i ditt liv" När jag såg den dokumentären så kände jag igen mig i precis allt. När jag kom hem igen efter 10 månader i USA var jag förändrad. Jag var kränkt och kände att en del av min värdighet var borta. Jag förträngde så mycket jag kunde villket inte är det bästa att göra. Traumatiska minnen flyter upp till ytan. Har gått hos psykolog för att berarbeta dessa minnen. Borde skickat räkningen till EF, borde ha kontaktat konstmentverket. Jag borde ha fört ett jävla liv och kämpat för mina rättighter. Men när jag kom hem var all engeri slut. Jag ville glömma och gå vidare.

Jag har valt att skriva detta för att varna andra. Åk inte någonstans med EF. Skicka inte iväg dina barn med dessa lurendrejare! Om EF hade varit ett snickarföretag så hade dom  varit med i Fuskbyggarna för länge sen. Jag ska skicka en kopia till EF huvudkontor på Strandvägen också. EF luarar människor. Bästa året i ditt liv. My ass."


Inlägget finns även att läsa här!


Uppdatering på USA-fronten


Dag 5

En varm dag på stranden med solsken och blå himmel. Åh, vad jag saknar värmen.

Uppdatering på USA-fronten


Dag 4


Just för tillfället är mitt enda mål att ha ett underbart år i USA. Få nya kontakter, mogna, uppleva nya saker. Ja, ha det allmänt fantastiskt helt enkelt.

26 Februari 2011 - 22:34

Åre imorrn! Det ska bli riktigt kul. Till skillnad från förra året då jag inte träffade någon så vet jag redan nu ett flertal som är där eller kommer vara under veckan. Så nu blir det riktigt med drag!
Vi åker sjukt tidigt imorrn, tror föräldrarna sa vid 7... Aoosch, det kommer inte bli kul.

Dag 3


Om jag nu måste välja en årstid så måste jag nog säga sommar. Kan nog berå på att jag är så fruktansvärt trött på det här kalla och gråa vädret som är idag, trots att solen har börjat titta fram. Men vill verkligen ha värme och konstant sol nu. Ligga i solen och känna hur det bränner, börja jobba på solbrännan, ute på vattnet och segla, cykla runt och träffa folk, gå runt på stan i shorts, en blus och ett par sandaler, sitta på stranden och äta glass. Bara relaxa helt enkelt. Nej, ge mig sommar nu!

Med serien som en drog sitter jag här en fredag kväll

Det är lov! Sportlov! Det blir Åre! Skidor! Riktigt taggad inför skidåkning konstant i en vecka, har inte åkt sen typ förra sportlovet eller någon gång där om kring, helt sjukt!
Sitter nu och rensar iTunes och spelar alla Hellcats avsnitt om och om igen. Nu när alla relationer är på topp kan man ju inte få nog! Haha, nej men det blir en massa shopping inför Åre imorrn och vi ska upp tidigt -.- Så, ha en superskön första kväll på sportlovet!


Så här kan det gå

Ja, eftersom en av kursena som jag läste förra terminen forsätter i tvåan och inte kommer vara med i nya systemet måste jag få ett omdöme i det. Random. Men aja, så den här ska jag försöka få min lärare att skriva på idag. :P

Studieuppbehåll - CHECK!

YES! Var i skolan med mamma för att prata med SYV om USA. Och gissa vad! Rektorn hade godkänt och skrivit på mitt studieuppbehåll, kanske inte så jättechockerande... de allra flesta godkänns, typ alla som åker till USA. MEN ÄNDÅ!

Ska ta och vara super ambiös och skriva en plugg-planering inför lovet nu. Satsigt!


Dag 2



Världens bästa Karin!

Jag förstår inte hur Du tänker och hur Du inte kan förstå

Först min äldsta
Sen min bästa
Sen en annan
Och dump blev det på alla
Nu, den mindre bästa
Hur tänker du då?
En stolpe att vila sig mot?
Knappast äkta, vi ser det allihop, du med

Först var det vår ena
Sen min ena men den som du inte gillar
Sen en som ingen av oss riktigt känner
Du vet vad de alla gjorde
Nu du
Förstår du inte?
Du måste försöka förstå att det inte är äkta!
Vakna upp och inse att du bara är en stolpe att vila sig mot.

Dag 1



  1. Mitt namn är Isabelle
  2. Jag bor strax utanför Stockholm
  3. Studerar på Danderyds Gymnasium
  4. Har en yngre bror
  5. Äger en liten dvärgvädur
  6. Dansar musikal sen ca 5 år tillbaka
  7. Besatt av Disney
  8. Jag har varit på tre utbyten inom loppet av 2 år
  9. Är väldigt intresserad av kultur runt om i världen
  10. Åker till USA på High School - år 2011/2012

Ja asså, alla har ju en sån här... Så nu prövar jag med!

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Min favorit årstid och varför.
Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.
Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
Dag 6 – Typ av killar jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favorit film.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid

High School Update!

Finns inte alls mycket att berätta, det händer inte så jättemycket. Var och gjorde SLEP-testet förra onsdagen, ni som andra bloggen också vet om det redan, ska du göra testet scrolla lite längre ner på inlägget.
I alla fall testet var inte alls svårt och det gick superduber bra!

Vad har hänt mer? Jo, jag fick reda på idag när infomötena är. Så i maj är det dags för första mötet, är mest taggad infrör att träffa alla andra. Gud, va kul det kommer bli!! Supertagg!

Göra SLEP-test? Klicka på bilden ;)

När det verkligen började bli vår - den där tiden innan fredagen den 19 februari 2011






Burlesque

Är det någon som har sett Burlesque?

Jag vill verkligen se den, har hört att den ska vara grymt bra! Trots att den har gått ett tag nu och alla mer eller mindre vet allt om den sökte jag runt lite om vad den handlar om och så.

Burlesuqe handlar om Ali (Christina Aguilera) som jobbar på en bar men vill göra något helt annat. Hon bestämmer sig för att åka till Los Angeles och skaffar sig en lägenhet där. I sitt letande av ett nytt jobb hamnar hon en kväll utanför klubben "Burlesque". Inne i klubben möts hon av en dröm, på scen står tjejer i glamorösa scenkläder och sjunger och dansar. Hon vill verkligen jobba på klubben och får jobbet som servetris eftersom Tess (Cher) säger att de inte behöver fler folk på scen. Men när det äntligen dyker upp en audition går Ali dit och sätter alla dansnummer perfekt vilket leder till att Tess sätter Ali som en av bakgrundsdansarna, till att börja med.
En kväll får en av "huvudtjejerna", Nikki (Kristen Bell), får i sig lite för mycket alkohol bestämmer sig Tess för att slänga ut henne och dra upp Ali på scen. Nikki blir avundsjuk och förstör nummret när hon drar ur sladden till mikrofonen som avslöjar att alla mimar. När ridån på beodran av Tess dras ner bestämmer sig Ali att det är hennes tur att visa vad hon kan.
Tess och alla de andra blir imponerade och Ali får äntligen stå på scen och sjunga.

Extra bra blir det då underbara "Dr. McSteamy" aka Eric Dane är med i filmen!

Slutet av skoldagen med en bild


SL tar igen!

Ligger nu på golvet och lyssnar på spansk musik, fråga inte varför... jag vet inte, fick bara värsta rycket och kände för det. Känns så mycket sommar då!
Ikväll hände det en skum sak... mycket skum... det kommer lite senare.
Var i skolan för första gången den här veckan, har varit så fruktansvärt förkyld, men nu börjar det försvinna. Hade spanska redovisning som gick åt helvet, tyckte jag själv men när den fick VG+ av läraren och MVG på uttal var den kanske inte lika dålig... Haha, är ganska nöjd för att jag inte ens visste vad som stog på PowerPointen innan jag tittade på den under redovisningen :P
Sen var det svenska prov också, det gick verkligen åt skogen. Hade inte pluggat mycket alls så får väl skylla mig själv, men ändå... nä, inte kul alls... Min teori håller fast, det kan inte gå bra mer än en gång per vecka, det GÅR INTE!
Kom hem slängde mig framför datorn för att se det nya avsnittet av Hellcats, ägde skiiiiten ut allt annat. Eller blev jättearg i början men i slutet, jag grät! Som vanligt -.-
Fick sen skynda iväg till bussen för att möta upp Karin och sen ta oss till musikalen. Var inte med den här gången men tittade på och det ser grymt ut för att vara tredje gången, gilla! Sen på vägen hem hände det grejer! Har aldrig varit med om något linkande, extrem aktion! När vi stod och väntade på bussen kom en sån där irriterande "Ej i trafik" buss och stannade vid hållplatsen, släckt och stängda dörrar. Sen öppna har dörrarna och vi tre som stod där började undra om han visste om att det stod "Ej i trafik" på bussen så vi gick och frågade. Slutade med att han frågade vart vi skulle och när alla skulle till mörby sa han att han kunde köra dit oss utan att ta betalt, men vi var tvugna att sitta långt fram i bussen... eh... okej. Men han körde oss till mörby och ja... vi kom före den bussen vi skulle ha tagit.




Tisdag 22 februari 2011 - 18:19


Micaelas sätt att komma från Facebook och fokusera på pluggandet

[23:12:44] Isabelle: du logga ut från fb för att sen logga in på skype ;)
[23:13:27] micaela: Heeej
[23:13:56] micaela: Jag har ändrat lösen på fb så att jag inte kmr ihåg så ska jag inte sitta där mer ikv hahahha
[23:14:05] Isabelle: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!

Min kära vän räddade mig från tårarna

... med dessa underbara!

Vi är som Tyskland, fast i det här kriget har vi inte gjort något...

Vilken jobbig vecka det har varit. Håller verkligen på att gå in i veckan, och inte endast på grund av allt plugg, utan framförallt alla runt omkring mig.
Började lite små jobbigt men fixade det, tror ja... Fixade provet idag, eller svarade på allt i alla fall. Det kändes fett bra att komma hem, förutom att jag fick lite problem men som fixade sig (världens gladaste var de då). Så när jag var på väg till scouterna var jag så sjukt glad att allt var okej, grymt till och med. Inget att oroa sig för alls, provet som är imorrn var jag ganska säker på (är fortfarande) och alla relationer var på topp. Men såklart kan inte allt alltid vara så, efter en hemgång och långt snack med Petra mår jag nästan sämre än i början av veckan. Och jag har ingen aning om vad jag/vi har gjort. Det enda jag vet är att jag verkligen inte orkar med det här och inte vill något hellre än att återgå till hur det var för ett år sen, om inte ytterligare längre bak.

One done, one to go

Snabbis nu innan jag måste plugga vidare. Gjorde historia prov idag, var mycket lättare än jag trodde det skulle vara. Och det var nästan ingenting på det som jag var mest osäker på. Så nu sitter jag här med huvudet ner i samhällskunskap boken och drar in kunskapen inför provet imorrn. Bra planering eller hur?! Nä, känner att jag måste börja skärpa mig nu när det gäller att planera pluggandet, det håller inte.
Måste plugga annars blir det ingen scouter :O

I'm Just Saying...

"I got a card today saying 'Happy Valentine's Day love, from you know who'. Why the fuck is Lord Voldemort sending me letters?"

Like:http://136630.imboredletslike2.us/like.php?id=136630

Mitt och alla andra Stenbockars horoskop för 16 februai 2011

Oförutsägbara händelser kommer att störa din rutin. Du kommer att bli arg om de du bor med inte drar sitt strå. Låt inte personer med vilda system prata dig in i en finansiell affär som sannolikt inte kommer att bli framgångsrika.





Ja, men det låter ju bra :P

Hittade efterlängtade bilder från sommar - 09


Bara för att jag inte ville plugga mer...

DU VILL
(x) Bli känd
() Vara blond
(x) Inte vara ensam
() Festa
() Vika ut dig i någon tidning
() Operera brösten eller läpparna
() Vara singel
(x) Vara med i tv (har vart)
(x) Flytta hemifrån
() Bli modell
Summa: 4p


DU HAR
(x) Blont hår
() Haft sex
(x) Minst 4 olika parfymer
(x) Ramlat av en stol när den stått stilla
(x) Använt urringade linnen
(x) Däckat
() Spytt offentligt
(x) Ramlat i en trappa
(x) Blivit hysterisk när du tappat en nagel eller ögonfrans
() Kollat i nån killes porrtidning
() Gått runt med en t- shirt som det står "SLITZ" på.
() Haft sex med flera samtidigt
(x) Gått med kortkort kjol eller shorts
() Strippat
(x) Andvänt ord som du själv inte kan förklara
() Hånglat med mer än 3 pers på en kväll
(x) Haft rosa nagellack
() Fått IG på ett prov
() Skrattat tills någon har blivit irriterad
() Överdrivet mkt läppglans ibland
() Blivit utskälld av en lärare
() Rökt
() Stringtrosor
() Piercing i naveln
() Piercing i ansiktet
(x) Bedömt någon efter utseendet
(x) Kallat någon annan för ex. fjortis, bitch, slyna osv..
() Varit med barn
() Gråtit för att få uppmärksamhet
() En liten hund
() Tappat bort väldigt mkt saker
() Sängkläder i siden
() Kollat på porrfilm
(x) Bitchslapat nån (på skoj)
() Mycket mascara
() Skolkat
() Varit otrogen
() löshår
(x) Brun-utan-sol
(x) Solat topless
Summa: 15p


DU TYCKER OM ATT/BRUKAR
(x) Titta på folk
() Dansa vilt
() Vakna upp brevid en främmande kille
() Kyssas
() Festa
(x) Kramas
(x) Sola
(x) Gå i mysbyxor
(x) Ha "stövlar" lr klackade skor
(x) Sminka dig
(x) Ta skumbad
() Dricka alkohol
(x) Fixa med andras hår
(x) Sminka andra på skoj
(x) Shoppa
(x) Titta på snyftfilmer
(x) Bära färgen rosa
(x) Bära smycken
(x) Ha brunkräm eller foundation
() Ha läppstift
() Knäppa "ego kort"
() Sova naken
() Säga "Blonda" saker
() Ha Lösanaglar
(x) Umgås med killar
() Vara olydig
(x) Få/ge massage
(x) Vara GALEN
(x) Skratta
(x) Sjunga med i låttexter
(x) Få/ge komplimanger
() Retas
() Slåss
() Tjafsa
(x) Skoja
(x) Göra manikyr/ pedikyr
(x) Göra som du vill
(x) Ha leggings
() Sitta vid datorn
Summa: 24p


DU GILLAR
(x) Killar
(x) Skvallerblaskor
() Porrfilmer
() Att visa dig naken
() Att ragga
(x) Att träffa nytt folk
(x) Göra "spa" behandlingar
(x) Mys
(x) Helger
(x) Att kolla på tv- serier
Summa: 7p

Totalt: 73p... Bra eller dåligt? :S

Efter en hel kväll med plugg har jag åstadkommit en sammanfattning på 15 A5-sidor

Så nu är jag absolut värd en god nattsömn... Too bad att jag inte har pluggat på något annat som jag har till imorrn...

Faar too much

Inte riktigt min kväll, eller jo kanske lite grann. Har ordnat upp en relativt viktig sak i mitt liv så nu kommer allt vara så mycket lättare. Annars har jag bara allmänt mycket plugg och en massiv huvudvärk som aldrig verkar försvinna. Härligt! Har en lite paus nu, som är slut vilken sekund som helst. Har då i alla fall hittat hörlurar jag vill ha. Vet bara inte vilken färg. Men någon av dessa i alla fall.

Good Night New York!

Nu måste jag sova. Oavsett vad som händer imorrn, eller i övermorgon. Livet går vidare, det är alldeles för kort för att slösa på någon annan än dig själv.
Och glöm inte det: Bismarck var en väldigt knepig man.

I don't know what I will do with you, but I know what I will do with me... I will just keep reminding myself to forget about you and go on with my life

...It's far to valuable to waste time on you



Fjortonde Februaris födelsedags barn



I guess I was wrong about you

Det är alla hjärtans dag och trots att jag har haft en okej dag och en mysig fika med bästa tjejerna känns det inte som det borde. Antar att besvikelsen på den en person faktiskt kan förstöra en hel dag. Historia står på min lista nu...

Min söndagkväll i en bild


The word Saturday is kind of awesome!

Hade en av världens bästa dagar igår, eller i alla fall en av världens bästa kvällar. Först träffade jag Anna, Ellen och Miccs i mörby och därifrån tog vi bussen, ja BUSSEN, in till stan. De har ju stängt av röda linjen mellan mörby centrum och tekniska nu under helgerna. Så istället för att åka tunnelbana i fem minuter åkte vi buss i typ 20... Segt. Plus att den var fullproppad med folk. När vi tagit oss in till centrum träffade vi Silvis och så gick vi till Kungsan och åt på TacoBar. Efter en riktig middag gick vi till Sergel köpte lite snacks, bland annat två XL color som Ellen och Mican höll hårt i. Till slut såg vi "Love and other Drugs". Den var så där, inte den bästa filmen,  men hallå, Jake Gyllenhaal!!! Efter filmen åkte vi hem till Anna och såg på Dreamgirls. Hann dock inte se hela innan bussen gick hem och vi missade också början eftersom våran buss inte ville komma :P Inte den tiden vi ville i alla fall.
Love and Other Drugs

Fuck my Life!

Det snöar ute! No shit?! eller hur. Gick upp lagom tidigit för att vi skulle se en film på skolan, vet inte varför men något med engelskan var det i alla fall. Så istället för att börja 12.55 skulle vi börja 8.20. Så ja upp tidigt och eftersom det är hur mycket snö som helst så gick jag en timme innan vi skulle börja. Snacka om att jag fick en work-out. Tumbla runt med tjockaste jackan och en meter snö. FY FAN! Så efter en timme är jag framme i skolan och då får man veta att det är inställt. FML! Inte okej! Och det är ju inte så att skolan har sagt något heller, eller jo ungefär när jag kommer hit så får jag sms av Silvia som säger att det står på mailen att det är inställt. Kunde de inte ha sagt det tidigare?!
Nä, nu ska jag vara social!


Move, move!

Blir en supersnabbis så här på kvällstimmarna. Har inte hänt något speciellt idag, livet leker och allt är helt okej. Hade första musikal lektionen med "riktiga" läraren idag. Skitduktig! Så grym både i sång och dans! Så terminens musikal är Dreamgirls! Taggad? Som fan!
Kom nytt Hellcats avsnitt idag, haha, lyckades se det innan jag gick till skolan, beroende? Nej då. Men det var grymt! Nästa avsnitt är det toga party! Det ska bli awesome. Har dessutom fått över Josefine till Hellcats sidan, så nu är jag inte ensam om att älska och vara beroende av programmet, LIKE.
Har också fått reda på att jag inte är den enda som börjar med 95:orna nästa höst. En killa i klassen ska också till the USA! och börja sen, samma klass och allt. Så det är ju hur kul som helst.
Nä, nu ska jag sova. Och INTE gå upp tidigare och stressa till skolan för att senare inse att jag börjar 8.40 och inte 8.10 som jag gjorde förra veckan. Segt att sitta i skolan i 50 minuter, helt själv och bara vänta på att resten ska komma.

When life takes a different turn

Åh vilken jobbig dag det har varit, eller kanske inte så jätte. Det var en så kallad "halvstudiedag" idag, så efter klockan 12 var det inga lektoner. Det var den gamla tisdags rutinen, börjar med samhällskunskap i lite mer än 1 timme, sen teater 70 minuter och så idrott. Vanligtvis är det engelska där på slutet, men som sagt... "halvstudiedag!". Pratade med Ebba om utbytesår, blev hur taggad som helst. Tycker det är så kul att ha någon i klassen som, mer eller mindre, har gjort det som jag kommer att göra.
Har pluggat sen halv 1 nu så blir en liten paus. Har svenska föredrag imorrn, runt 5 minuter skulle det vara. När jag körde igenom mitt... var det 10. Så får lägga lite krut på att korta ner den nu. Finns säkert något som jag kan ta bort. Måste plugga spanska OCH japanska också. Lyckades glömma spanska pappret i skolan också, och eftersom jag inte är ensam om det sitter jag och bläddrar igenom alla spanska adjektiv för att se vilka jag känner igen... hittils hittade: 3... Funderar på om jag ska knugga in de där japanska orden och sen sticka iväg på promenad och sen återgå till svenskan/spanskan. Och sen är det ju historia och samhällskunskap prov nästa vecka, måste börja plugga det också. Nä, det blir nog ingen fotboll ikväll...

Tagga...?

Ska dra iväg på cup om några minuter. Inte alls taggad... Tycker helt enkelt inte om att spela match, men, men. Hellre det än att sitta hemma och plugga kanske. Nä, nu måste jag börja packa ihop alla sakerna, wish me luck...

Dessa fredagar alltså...

Känns riktigt bra att jag från och med idag börjar 12.55 och slutar 13.55 varje fredag. Härlig dag kanske vissa säger, men en lektion är ganska värdelöst. Då börjar jag hellre tidigare och har flera lektioner.
Vilken chock man fick när man tittade ut genom fönstret då. Det snöar, igen... ännu mer. Det kommer vara helt omöjligt att ta sig till skolan utan att halka.

Yuhu!

Nytt avsnitt av Hellcats var idag, me liike! Läste också lite om nästa avsnitt och såg till min förtjusning att Matt Barr kommer vara med i nästa avsnitt! Han har varit borta alldeles för länge, typ tre avsnitt. Inte okej! Hellcats är inte det samma utan schnyggingen!
Nu får jag ta och krypa ner under täcket, läsa min bok och drömma söta drömmar!

Disco, disco, disco!

Kom hem från första danslektionen, sen jullovet, för ungefär en timme sen. Två chockar i en smäll blev det. Kom dit och var beredd på en lektion med vanliga läraren och vanliga dansstilen, musikal. Men icke sa Nicke. Började med att vi insåg att vi ska få en helt ny lärare, eftersom den vi hade innan har fått något jobb på någon kulturskola eller något. Så vi var beredda på ett helt nytt ansikte, men fel igen. För ner kommer läraren för bland annat disco grupperna. Får veta att hon vi skulle ha är på addition för Dirty Dancing (:O hon måste ju vara grym då!). Så istället för musikal dans blev det en timme disco. Det var skitsvårt, speciellt eftersom jag aldrig har dansat det förut. Det går äckligt snabbt, men å andra sidan är det ungefär samma grundsteg. Fast, ja... Disco är nog inget för mig. Kanske något att prova på under läger, men inte ett helt år.

RSS 2.0