Tummen upp, upp, upp!


På tunnelbanan

Sitter på tunnelbanan in till gamla stan för att träffa Anna! Nu blir det USA prat! Tänkte att jag skulle försöka uppdatera lite när jag kommer hem igen eller nåt sånt.

Regn? Vad är det?

Efter att ha kommit från en stad där det har varit kanske 1 timmes regn sammanlagt under 10 månader, och sen komma hem till regn konstant hela förmiddagen... Inte det roligaste. Speciellt inte när man måste vara ute och försöka lista ut hur man sätter upp tält. Men nu är det gjort, och nu är det kanske dags att få en rejäl sömn så att man i alla fall nästan överlever morgondagen.

Lite om vad som hänt de senaste dagarna

När vi klev av planet gick vi allihop tillsammans så långt vi kunde. Sen gick vi och hämtade vårt bagage. Jag och Angela tappade bort de andra men vi fick vårat och slängde upp våra supertunga väskor på vagnarna. Sen var det sags för de nervösa stegen ut från den internationella marken och in i Sverige. Vet inte rikigt vad som hände när vi svängde runt hörnet och kom ut, men helt plötsligt hade jag Petra runt halsen. Bästa välkommandet någonsin. Linnea var där också. Att få se dessa tjejer betydde så mycket. Sen var mamma, pappa och Jeppe där (no way), samt mormor, farmor och farfar. Åkte hem, kändes lite konsitgt... Allt är så grönt liksom. Kom hem och tog en snabb dusch innan det var lite lunch. Eller nåt, kommer inte riktigt ihåg. Frukost kanske det var. Sen... ehm... åkte till Täby har jag för mig, och sen till Coop. På fredagen åkte jag till skolan för att snacka med SYV om hösten. Fick se klassbilden och allt. Sen kom Petra och så gick vi runt i skolan och försökte hitta en dator som fungerade. Hade glömt bort att inget är blockat här, Facebook, Google, allt går att gå in på här. Inte som på Legacy där det mesta var blockat. Hittade dokumäntet hon behövde och sen drog vi ner till Sätra äng. Där var bryggan borta... Så vi stack upp till pizzerian där vi bestämde oss för att gå några steg till höger för att äta sushi istället. Yum! Åkte sen hem till mig... Spelade lite Mario Kart och sen stack vi till Petra för att hämta lite saker inna vi åkte upp till Mörby. Gick och hyrde filmer. Nya Sherlok Holmes, New Year's Eve och Footloose. Köpte även en mass frukt som vi sedan gjorde fruktsallad på. Var en ganska så grym kväll. Lördagen var också den helt okej. Och idag, söndag, spenderade jag morgonen nere på vallen i regnet och satte upp allt inför fotbollsveckan. Kalet kallt, kalet mycket regn, men hel kul. Har tjejerna med tjejerna i år igen. Sen kom jag hem, värmde mig, sov en stund och åkte sen in med mormor till stan. Gick igenom alla hennes väskor och sånt, sen åkte jag från stan till Petra och såg New Year's Eve, eftersom vi inte såg den i fredags. Blev en liten mysig eftermiddag, älskar den filmen! Sitter nu och känner att det kanske är dags att fundera på sängdags. Klockan är bara tio, men att vara nere på planen med ett gäng tjejer 6-12, är inte något som spar på energin direkt.

Do you get it?

Om en vecka kommer jag förhoppningsvis sova i min svenska säng... WTF?

One week...

... and just a few horus. Och jag är hemma igen. Mixed emotions. Snart kommer allt "gå tillbaka till vanligt" - vad det nu betyder... (Prövar på snabbinlägg funktionen)

Nya blogg.se

Har blivit Beta-testare till nya blogg.se! Fick mig en liten smärre chock när jag loggade in och såg att allt var annurlunda. Men jag gillar det faktiskt, visst det liknar Tumblr lite grann, men känns mer... "proffsigt" nu. I like it. Finns lite saker som skulle gå att förbättra, men kom ju upp precis. Här är en liten print screen i alla fall på hur det ser ut när man loggar in.

Lite love från WeHeartIt

Tumblr_kwpgpttxrs1qabup9o1_500_large9c757388e039f1fceebcff38d9266b47_largeTumblr_lg0azo3k4t1qcloroo1_500_large6519393489_12359ced57_z_large393611_289667267748461_121454844569705_741367_1506347181_n_largeTumblr_m4i1y5szfj1rpeyrmo1_500_large

I've visited many cities...

...But these three will always be closest to my heart.

542927_428695870484442_837605130_n_large

Och jo... Las Vegas ligger högt, och självklart min vackra hemmastad - Stockholm.

"Julia Resan"



Då Julia insjuknade i cancer och dog, beslöt sig hennes fyra vänner: Beatrice, Stina, Adéle och Amanda för att göra en skillnad. De fyra vännerna startat "julia resan" Då de ska cykla ifrån östersund till öland/böda till minne av Julia & undertiden ska de samla in pengar till barncancerfonden.

Så man kan ju alla ta och skänka lite pengar till Barncancerfonden. Det är ett gäng helt underbara människor som jobbar där, har varit på kontoret alldeles för många gånger... kanske för att mamma jobbar där. Men ja.

RSS 2.0