There is someone out there...

Hi!
That's how it starts
That's how our relation started to grow
That's how we became friends
That was when I didn't know how we would end

Hugging
Hug hello and hug goodbye
Hugging like friends
Closer and closer we grew
After a while we started to talk alot
Talk about everything
Really everything
Things that didn't even make sence
Things that made us cry
Things that made us laugh

Now
Now it's more
But still I don't know
Our relationship crows stronger and stronger
24 hours go and 24 hours comes
We just go stronger
We talk
All day, almost all night

Why?
I don't know, but oh my God I wouldn't make it without you
I still don't know where we are
I don't know if I ever will
But wow how I wish I knew
Wow how I wish I knew you knew
Wow how I wish I could read your mind


Me Liiiiiike ;)


SATC 2

Var och såg Sex and the City 2 igår med tjejerna, liksom många andra :P. Den var faktiskt riktigt bra, mycket bättre än vad alla kritiker har sagt. Sen är det väl självklart att om man har alldeles för höga förväntningar blir det bara värre om den inte är så bra som man tror och eftersom nu alla har fått bilden av att den skulle va så dålig blev den såklart så grymt mycket bättre.  Om filmen:
Under uppföljaren av Sex and the City får vi följa tjejkompisarna; Carrie, Charlotte, Samatha och Miranda när de åker från New York till Abu Dhabi på en lyxresa som skulle varit helt gratis, tills en av tjejerna hamnar i lite trubbel.

Under filmen stöts även vissa problem upp och ett känt ansikte från Carries förflutna dyker upp på en handelsgata i mitten av Abu Dhabi. Även Charlotte har sina bekymmer när vännerna börjar fråga sätta hennes barnflicka och hur mycket hon egentligen orkar med.

Som vi alla vet har filmen fått grymt dålig kritik och det här säger DN:
"Tala om att förstöra ett varumärke. Med den and­ra långfilmen om den välklädda kvartetten tjejkompisar från Manhattan har huvudmanusförfattaren tillika regissören Michael Patrick King lyckats med det som till och med finanskrisen gått bet på, att totalt sänka ”Sex and the City”-livstilen. Ettan var ingen höjdare kanske, men behöll ändå en acceptabel nivå av den charm, den humor och det vänskapsbygge som präglade teveserien..."

"...Och det är i det attitydproblemet som filmens problem börjar hopa sig. Den där gnälligheten är väl ändå själva antitesen som allt som teveserien stod för och som drog tittare? Handlade inte allt ihop egentligen om konsten att ta makten över, och njutningen av, sitt eget liv? När Charlotte och Miranda har sitt lilla ”det är så jobbigt att vara mamma”-snack över drinkar i en bar, så ska det vara så där härligt bitterfitteaktigt. Men jag får bara lust att ge dem var sin örfil när de gnäller om hur de har barnflickor på heltid men ändå tycker att det är så ”jobbigt” att ha barn. Inte kul, inte fräckt, inte kontroversiellt..."

Läs resten av recensionen här

Jag tyckte i alla fall att den var bra ;)



13.12

Har lagom tråkigt när jag tittar på Grey's och städar rummet samtidigt ;) Ikväll blir det hem till farmor och sen blir det bio med fotogänget. Efter det sover Karin över och på söndag blir det foto dags igen :P


AAHHH!

Haha! Nu du Jessica, nu har vi nåt att göra i sommar x antal gånger ;)


Friday

 Har nu sett den efterlängtade uppföljaren av Sex and the City. Orkar tyvärr inte skriva nåt nu så gör det när jag vaknar imorrn. Påminn mig ;)

xoxo-

Han är bara 12? :O

Helt sjukt grym och talangfull lågstadie elev!

Ja, det är snart ett år sen...

Fick bara en stor lust att lägga ut lite konfa läger bilder nu innan jag drar mig ner i sängen, undra hur många gånger jag har sagt det nu?

Gustav och Emelie




Miley Cyrus - Can't be tamed

Den här låten är faktiskt grymt bra, tycker jag, inte vet jag vad ni tycker men ta ett litet lyss (? :S). Senaste från Milz alltså ;)



xoxo-

Om 50 minuter är det fredag! ;)

Helt underbart, det är snart helg. Men innan det ska jag gå och lägga mig och klara mig igenom en kortis fredag.
Börjar få lite smått damp på allt jobb med fotbollsveckan. Hur svårt kan det vara att få ihop det liksom? Jag och Matilda anmälde oss och sen hade tydligen Linnea anmält Matilda också men det hade ingen sagt :S Så då skulle vi ta med Jenny men nu har Linnea och Matilda pratat med ansvarge personen så nu får tydligen inte Jenny vara med. Hur gick det till liksom? Och särkilt eftersom de kommer att vara borta en hel dag också.... Men har de sagt det till den ansvarige? Nope. Men aja... det får väl bli som det blir.
Skriver mer nån annan gång är alldeles snurrig på grund av all trötthet.

xoxo-

OD = OD (Onsdag = Operation Dagsverke)

 Japp imorrn är det Operation Dagsverke. För er som inte vet är det en liten "tillställning" som skolor anmäler sig till. Det bestäms en dag och då går inga elever i skolan, de jobbar ihop lite pengar istället. I år är mini gränsen 150 kr och pengarna går till Sudan för att motverka barnäktenskap. Måste ge lite credit till skolan (alltså min) som är liten och ändå kom på 6:e plats (av de som samlade in mest alltså) förra året. Det är bra jobbat ;)
Sjäv är jag i Göteborg då på studentmotagning, så jag gör mitt där nere förhoppningsvis.
Nu ska jag börja packa ihop lite så cya! <3
xoxo-

25-05-10

Ska om 5 minuter dra ner till bussen för att dra in till stan. Har så grymt tråkigt just nu, därför alla dessa inlägg. Men ja... ska väl ta och börja "packa ihop" eller i alla fall se till så att jag har allt I need liksom :P

 Fick ta mammas gamla mobil då de andra antingen var bundna till speciella abonemang eller inte hade ett fungerande knapplås -.-

xoxo-

Grey's Final

 

Eftersom det sorgligt nog är så att jag sitter på ett tåg hem till Stockholm igen när säsongs finalen av Grey's Anatomy så var det faktiskt helt okej av mig att se de två sista avsnitten i förväg. Grymt bra! Och för alla er som väntar, hur mycket ni än vill stänga av  tv:n för att allt bara är för jobbigt, gör det inte! Seriöst, några av de absolut bästa avsnitten någonsin. Ända nackdelen är att det är lite läskigt att gå förbi den mörka trappan ner till källaren och man vågar inte riktigt göra något utan att man har musik eller tv:n på. Detta kan bara vara jag och min kompis som tycker eftersom vi är så löjligt lätt skrämmda, meeen.
Hur som helst grymt bra avsnitt. Tyvärr kan jag dock inte säga till er som inte följer serien att kolla. Visst kan ni men det är en del saker man bör veta innan. Speciellt bör man veta när man ska jubla och när man ska gråta och hålla andan. Och självklart när man ska hålla tummarna ;)
Och Btw, jag vet att det typ är förr förra säsongen på bild men det går seriöst inte att hitta från säsong 6! :O

Tiiiisdag!

Vilken härlig dag med regn och en massa skit :P Har i allmänhet varit en bra dag, ja, förrutom vädret, mobilen och slutet av dagen :P
På morgonen ville inte mobilen gå på ljudlöst, hur många knappar jag än tryckte på och hur många inställningar jag än gjorde. Sen under typ andra lektionen la mobilen av trots att jag hade laddat den under natten. Va är grjen med det liksom? Så var utan mobil typ hela dan. Sen så regnade det ju också på morgonen och nu btw.
Sen var det ju 6:ornas dag idag så alla niorna slutade tidigare. Från början var det bara sista lektionen som inte skulle bli av och några av språk klasserna så vi gick ner till musikläraren och frågade om vi skulle ha nån lektion annars kunde ju folk gå hem. Men nej, det skulle vara lektion och jada jada jada. Fick sen reda på att vi inte har någon spanska så då var det hål timme i en timme innan musiken började och när vi väl kom ner sa läraren att vi inte hade någon lektion. Varför sa hon inte det tigigare liksom? Lite små jobbigt. Är ju inte dirket världens undergång eftersom vi ändå fick sluta tidigt, men ändå liksom. Kunde ha varit hemma och jobbat med bilden i 50 minuter extra :)
Nä, nu måste jag verkligen få klart allt skolarbete, ska åka in till stan för att gå på en random konsert så att jag kan lämna in musik grej så jag får nåt betyg :P

xoxo

P.S Vilken av mina gamla mobiler ska jag använda tills min funkar igen?

24 Maj

Kom hem från skolan för typ 30 minuter sen. Najs! Har varit en lång och jobbig dag med ett biologiprov som gick rent åt helvete! :@ Det var helt galet svårt! Men jag tror, trots mitt asrandom svar så fick jag rätt på den svåraste frågan (enligt mig och många andra ;)) Hade oförberätt engelska prov också, men det var inte så jättesvårt :P

Alldeles strax kommer Petra (om det finns tid (troligtvis inte)) blir det lite plugg (troligtvis inte nej :P), men något som det ansolut blir är bakning inför le scouuuuts ikväll. Ser verkligen framimot det då vi ska fotaaaaaaaaaaaa! :O Så sjuuuukt kul! ;)

Nä, nu ska jag sätta igång lite minimalt med franskan innan Petrus kommer.

xoxo-


Goodnight

Tack vare vädret har det varit en helt underbar dag, låter kanske konstigt eftersom det mer eller mindre har regnat konstant, men helt ärligt det har varit okej. Kunde nämligen sitta inne och plugga och göra klart allt på datorn så nu när solen kommer kan jag bara ligga ute i gräset och skaffa mig en rejäl solbränna! Grymt va! Men har seriöst vrålpluggat, började runt 9 tror ja och slutade för mindre än en timme sen, det är hela dan! :O Så nu är jag klar med biologin (eller provet är imorrn men jag är relativt förberedd), bilden (båda uppgifterna), bokrecensioner (i svenska och engelska), spanska papprerna är redo att lämnas in och jag har till och med börjat kolla på svenskan vi har till på torsdag!

Nä, eftersom jag inte sov särkilt mycket natten till idag blir det sängen nu så att jag orkar upp imorrn!

P.S bilder från Laisings Take Of kommer ut under veckan, förhoppningsvis!

 Saknar Husarö så! Men drar ut på besökshelgen om typ tre veckor ;)


Coolish

Har ni sett den grymma designen med headern som byts vid mouseover??!! Tro det eller ej men jag har faktiskt gjort det själv! GRYMT! XD

The take of!

Idag smäller det! Om bara några minuter är det in i bilen och iväg till Tibble för dansuppvisningen. Än så länge tror jag nog att det finns några få biljetter kvar. Så alla ni stockholmsbor som är vakna. Kliv upp ur sängen och pallra er över till Tibble Gymnasium och köp biljetter för föreställningen kl 10 (om de inte är slutsålda :s)

Prepare for take of!


Det nalkas för bal

Förlåt för extremt dålig uppdatering. Har inte så mycket tid att skriva just nu, måste plugga en massa spanska. Men för att glädja alla som har väntat här kommer bild på min balklänning :)

 Med koftan  Framifrån (ser extremt kompakt ut -.-)
 Bakifrån

xoxo-

RSS 2.0