Fotomässan 2010


Så söööt!

Sitter i skolan nu och diskuterar födelsedagsfest och utklädning med Ellen. Dobby är ett hett ämne! Så himla söt han är alltså!! Gulle!!


1 advent <3

Har nu tänt det första ljuset av fyra i adventsljusstaken. På onsdag är det första december och första luckan i julkalendern öppnas! Har fått värsta julkänslan under helgen. Det har snöat i snart en vecka, pepparkakor är inhandlade och lussekatter bakade ikväll! JUL!
Har varit på foto mässa och glögg i helgen. Inte riktigt redo för en ny skolvecka men om bara några veckor är det lov,  det är bara att stå ut.
Bilder från helgen och sånt kommer imorrn. Nu är det bed-time! ^^
xoxo-

When the sun isn't shining

Det har snöat konstant nu sen i tisdags kväll. Snön bara faller ner och bildar en underbart vackert vinter vitt täcke över Stockholm. Isn't it wonderful?
Har varit dålig på att uppdatera de senaste dagarna, men har haft tre prov den här veckan så pluggat mest hela tiden. Matteprov tisdag och onsdag och sen samhällskunskapsprov idag.
Imorgon är det fredag och det är helg! Då blir det julpynt, åååh, vad jag längtar! Sen på lördag blir det först fotomässan med pappa och sen kväll med FF! 1st advent kommer spenderas hos kusinerna bl.a.
Cyah!
xoxo-

Två är bättre än en...

Har spenderat denna underbara snöande kväll med Petra och Anna, en fullsatt biosalong och Harry Potter and the Deahly Hallows för andra gången. Lika bra om inte bättre denna gång! ^^
Idag var jag på besök hos kusinerna i Brottby också. Lillen fyllde 5 år, stor tjej nu. Dagens katastrof inträffade också: problem att köpa biobiljetterna! Haha, vad överansträngd min mobil blev när anna och petra skickade sms och ringde hela tiden, fast inte ska man deppa för det ^^
Nä, nu måste jag sova. Upp tidigt imorrn -.-
xoxo-

Hur blev det så här?


Snö, snö. Mera snö

Skulle precis sova då jag inser att det är lite för ljust/vitt ute. Tittar ut genom fönstret och ser att det snöar! :O Bra eller dåligt vet jag inte. Vill ha snö till jul och nyår men orkar inte med all snö och is som gör att man blir sen på mornarna. Tog bild med webbcamen så ingen bra kvalité.

Bilder från min kära Harry Potter vän Karro!

Biler från Karros blogg/kamera från när vi var på förhandsvisningen av Harry Potter and the Deathly Hallows! Haha, Karro, du måste skicka alla bilderna till mig ^^




Oooh Yes ;)

UGG Classic Argyle Knit 5879 Mörkkastanj Bailey Button UGG Bootsdessa två ska förhoppningsvis beställas så jag har nya. Fick ett par av mamma och pappa när de var i New york, men de var i lite olika färg, använder dem ju men vill gärna ha några lite coolare. Har ett par höga mörk bruna som jag har haft i två år nu, använts alldeles för mycket. Jag tror att det är hål i ena :P Sen har jag ett par låga svarta, inte riktiga UGGs, så inte lika sköna. Men fortfarande väldigt bekväma. Men som sagt, vill ha något mer än bara de här klassiska.

Harry Potter and the Deathly Hallows - Recension

Som sagt, såg den första delen av den sista Harry Potter filmen idag. Den var grymt bra och det var bara några få saker man saknade som fanns i boken men inte i filmen.
Det var verkligen en helt annan känsla att se den på förhandsvisning än vad det är när man brukar se en film på premiären. Det var inte lika mycket skrik som det säkerligen kommer vara på premiären, vet inte om det är negativt eller positivt, både och kanske... mest på plus sidan tror jag.
För det mesta är det samma skådespelare som i de andra filmerna, inge riktigt stora nya personer är det i alla fall. Eller jo kanske, Xenophilus Lovegood (Rhys Ifan) och Bill Weasly (Domnhall Gleeson) är relativt stora roller med helt nya skådisar.
Innan filmen började diskuterade jag och Karolina hur allt i första och även andra filmen var så glatt, eller att det i alla fall fanns vissa glada stunder med en massa skratt och gulligheter. I resten av filmerna har det mest vart en massa action och folk som dött stup i kvarten. Men i den här filmen kom allt skratt tillbaka. Det fanns scener i filmen som var hur söta som helst och det var inte alls lika mycket fighting som de tidigare. Tror dock att de stora duellerna kommer komma i den andra delen när ni som läst boken vet vad som kommer hända.
Denna Harry Potter film är absolut den bästa! Den är så bra gjord och Daniel, Emma och Rubert är så grymt duktiga!
Vet inte riktigt vad man mer ska skriva, vill inte avslöja för mycket liksom. Första delen börjar i alla fall som boken gör, själv tyckte jag att början var ganska sorglig, sen slutar den ungefär vid Dumbledores grav.
Kan verkligen inte bärga mig inför del två! Ser verkligen framemot att se fortsättningen, liksom de allra flesta tror ja efter att de sätt den första delen! Jag säger bara det, att inte se den här filmen är ett stort misstag.
Liksom filmerna på stora duken kommer sista filmen att bli två dvd filmer. Alltså behöver vi inte vänta allt för länge för dvd:n. Dock vet man inte än när den släpps.

Jag har sett Harry Potter 7!

Yees, it's true folks! Absolut den bästa av dem alla! Såg den för bara några timmar sen! Förhandsvisning, först i hela Sverige, bland de första i hela världen! Respekt! Haha, den var galet bra. Hinner inte skriva så mycket nu då jag ska vara borta om tio minuter!
Skriver grymmaste inlägget om filmen, utan att avslöja för mycket, senare när jag kommer hem ;)
xoxo-

Bästa låten i november!


Because I'm Leaving on Monday morning

Det är inte riktigt måndag morgon, men det är måndag. Har varit en relativt lugn dag som slutade med tre timmars uppsatsskrivning i aulan.
Kom hem och pluggade lite på samhällskunskapen som det är prov på nästa vecka, drack en stor kopp te och sen var det iväg till IKEA med mamma.
Är supertaggad inför morgon dagen då jag och min kära Karolina ska följa med småbrorsornas klass på förhandsvisning av Harry Potter och dödsrelikerna, lärde mig precis vad den hette på svenska ^^ Så nu ska jag ta och titta på sjätte filmen, i alla fall slutet...
xoxo-

And the world spins madly on

Det absolut jobbigaste när man skaffar ny dator måste ändå vara att lägga över alla dokument, bilder och all musik till den nya. Har suttit ett tag nu och lagt över de dokument och musik som jag hade säkerhetskopierat, resten är inlåsta på datorn som inte går att få igång... Trist. Hur som helst har jag kommit fram till att det är jättejobbigt att få igång iTunes igen. Själva installationen och de går snabbt och är enkelt men sen när all musik ska över så lägger iTuned in all musik som finns på datan av sig själv, vilket leder (i mitt fall) till att man har minst tribletter av varje låt, som i sin tur leder till att man har 3045 låtar i iTunes, och det vet jag gott och väl att jag inte har. Så resten av dagen kommer jag att sitta och radera alla dubbletter och sånt. Kan ju inte ta bort låtar som heter samma sak heller då jag hade ett flertal låtar med olika versioner på. Nä, inte är det lätt inte...

13 November 2010

Har varit jättedålig på att uppdatera, har glömt bort bloggen lite.
Igår hade jag i alla fall en jättetrevlig kväll med Petra och idag kommer vi ha en superdag inne i stan! Ska alldeles strax sticka upp och få lite pengar så det blev ett snabbis inlägg. Kommer troligtvis mer när jag kommer hem, kanske lite bilder och roligheter då också :)
xoxo-

Helt dunder kul!

Såg denna lilla kuliga sak på Facebook, men tyckte bara att det var helt underbart!
Här är då själva "beskrivningen": ‎1.Gå till Google maps 2.Tryck på "vägbeskrivning" 3.Skriv Japan som startplats. 4.Skriv China som stopp-plats. 5.Gå till punkt 43 i vägbeskrivningen. 6.När du är färdig med att le, sätt detta på din status.
Och för er som inte orkar titta här kommer det roliga! :P
42. Sväng vänster
43. Åk vattenskoter över Stilla Havet
44. Fortsätt rakt fram till (nån stad)

I wanna be a billionaire

Det är flera miljarder snöflingor som ramlar ner utanför fönstret. Har dock nyss fått höra att allt detta vackra vita utanför kommer regna bort imorrn... Jag är egentligen superdupertrött men kände att jag var tvungen att uppdatera lite ordentligt.
Idag när jag vaknade sa de på radio och TV att idag kommer det vara snöstorm och det kommer snöa hur mycket som helst, min tanke: "Yeah right... det kommer inte komma någon snö. Det kommer fortsätta vara så här trist och grått." Trots de så tänkte jag att det inte var så smart att ta cykeln, i fall att liksom, tänk om det börjar snöa och så ska man få hem cykeln mitt i allt. Med andra ord så snöade det inte från att jag vaknade till att jag kom till skolan.
Men sen så kom det. Efter första lektion bara vräkte det ner! Från början la det sig aldrig, men när vi kom ut från idrotten var det snö överallt! Så mysigt! Jag och Anna sprang ut och skrev ett väldigt fint "HEJ!" i snön och sen sprang vi in igen då det blev väldigt kallt.
Efter skolan blev det bort till pizzerian för att träffa Petra, John och Leo. Blev till att hänga där ett tag tills vi gick vidare till scouterna rakt över gatan. Hade jättekul då vi hjälpte till på p-scout mötet. Dock hade jag bara trenchcoat, inga vantar, och UGGs som blev superblöta! Så, ja, jag frös en del. Men det var kul, som alltid ^^
Nu måste jag sova, har varit trött sen 2-3 timmar tillbaka, vad gör jag fortfarnade uppe?
xoxo-

We can do it even better with broken heels

Kom på att det inte blev något bloggande igår... vet inte riktigt varför.. ehm.. jo! För att jag satt i flera timmar och pluggade på historia provet som jag idag fick reda på att vi inte skulle ha. Det har inte ens funnits något historia prov, men varför ligger det då ute på provschemat? Nä, jag orkar inte med sånt.
Är grymt taggad inför morgondagen hur som helst. Blir till att hjälpa p-scout ledarna på deras möte genom att hjälpa till att skrämma dem lite. Rent nöje! Haha, kommer ihåg hur rädd man själv var, speciellt första året... Inte kul alltså! Eller jo, lite. Denna vecka kommer i alla fall bli superchill. Det enda som står i kalendern som kräver minsta ansträngning är historia inlämningen, men den hinner nog bli klar under lektionstid. Supernice!^^
Men nu ska jag sova. Ska upp tidigt imorrn och fota!
xoxo-

Well I haven't slept for two days

Alla pratar om bloggtorka. Både idag och igår har jag sett hur många bloggare som helst som skriver att de har bloggtorka. Själv har jag "personal introduction"-torka. Sitter och skriver på brevet som ska in för High School året. Det är inte kul. Hade ett klart för länge sen, men sen så dog min dator och allt som fanns på den så nu har jag inget brev längre. Jag har egentligen allt jag behöver, vet vad jag ska ta upp och allt sånt, men jag vet inte hur jag ska börja och hur jag ska få in allt på ett bra sett. Jag har orden och så, men vill inte att det ska låta upprepigt. Det brukar lätt bli så när man skriver något och vill ha klart det relativt fort att man skriver samma sak. Eller inte precis samma sak men att man t.ex börjar varje mening med samma ord och skriver meningar som bara innehåller några ord i stället för att skriva långa meningar med mer info.
Jag är i alla fall förbered för skolstarten imorrn. Har skrivit klart alla inlämningar och börjat plugga på historian. Så nu borde jag inte har så mycket att ta hand om på eftermiddagarna.

In my head, you fulfil my fantasy

Har rusat runt i huset nu nästan fyra timmar och städat och letat efter saker. Nu är jag äntligen klar. Om ca tio minuter kommer tjejerna och sen blir det en liten försenad halloweenmiddag :) Ska bli superkul! Pastasalladen klar, spökena gjorda, dekorationen uppe och jag tror jag har fixat fram allt... hoppas jag :P
xoxo-

I want fabulous!


And I don't know how I can do without, I just need you now

It's time to go to sleep and dream sweet dreams. 'Cause tomorrow is going to be awesome!

I'll be there for you, like you there for me too

I'll be there for you
When the rain starts to poor
I'll be there for you
Like I've been there before
I'll be there for you
'Cause you're ther for me too

Kan man få ett bättre svar på om man kommer eller inte? Du är bäst! Den bästa människan som finns, kan alltid vända mig mot dig. You're the best, Petra Parsi! <3

Jag tog en kula för dig och fick en smula tillbaks

Nu, ska jag sova. Filmen är klar laddat, tänderna borstade, pyjamasen på. Kommer nog se fem minuter av filmen och sen somna. Imorrn ska jag bara ta det lugnt, ta och vila upp från dessa tre hektiska dagar. Får se om det blir en sväng till täby med brorsan... får se om jag känner för det eller inte imorrn :P
God natt
xoxo-
Vill tillbaka till Paris! Så sjukt fin stad

I love the way you lie

Det är något fel på någon av mina kameror eller den lilla apparaten man behöver för att föra över bilderna eller så är det minneskortet. Något fel är det i alla fall. Så fort som jag stoppar i den så kommer det upp två olika saker i mappen. En mapp som heter DUST och en random fil som jag inte har en aning om vad det är för nåt. Vet inte vad som är felet egenligen... Kan man ha virus i kameror? Vet att det går att ha på minneskorten och sånt, men kameror? Nä, jag vet då inte... Nåt skumt är det.
Väntar på att en film ska ladda klart så därav alla dessa inlägg som kommer upp på löpandeband.

Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars?

Ska snart ta och krypa ner i sängen och sova! Blev inte så jättemycket sömn under hajken, eller jo relativt i natt, men inte tillräckligt :P
Var nyss ute och städa kaninbur m.m. Det är ruskigt kallt ute, och när jag tittade upp mot den mörka himlen såg jag ingenting, bara en tråkigt mörk himmel som täcktes av moln. Men, sen så såg jag en glimt på himlen, trodde först att det var en stjärna och blev jätteglad, finns inget bättre än en stjärnklar himmel, men  jag hade fel. Det vara bara ett flygplan som flög förbi. Trist :(
xoxo-

Hey Soul Sister

Det är onsdag och om några minuter börjar Grey's Anatomy! Kom från hajk för sisådär 5 timmar sen men har inte orkat skriva något inlägg förrens nu,  där kom även anledningen till dålig uppdatering in. Kommer lägga upp lite bilder om ett tag, nu ska jag därimot ut och mata kaninen och sen bänka mig framför tv:n för att glo på ännu ett avsnitt av Grey's. Känns lite trist dock att alla är utomlands, finns inte riktigt någon man kan diskutera avsnittet med nu :( Har gått runt och vart lite små nere över att vara hemma hela lovet, men just nu känns det bara skönt. Visst skulle det vara jättehärligt att åka bort någonstans över en vecka, och jag är lite avis på de som gör det, men hemma så här kan man göra vad man vill. Umgås med de få som är hemma, titta på filmer och serier som man inte hinner titta på under skolveckorna, åka och shoppa hela dagen, sova ut och om man har riktigt tråkigt plugga lite så man får det chill sen när allt drar igång igen.
Nä, nu har jag skrivet mer än vad jag planerade. 1 minuter till Grey's!
xoxo-

Fäääärg!

Har nu packat klart, tror ja, och ska alldeles strax dra över till Petra! Sen vandrar vi vidare upp mot stugan och träffar Elin och sen vidare till färgaffären där resten borde vara. Där.... blir det till att köpa färg och sen tillbaka till stugan, seeen... är det bara att börja måla!!! Tagga! ^^

RSS 2.0