Du hittar mig för det mesta här

http://isabelleandersson.webblogg.se/linvinthedream/
http://isabelleandersson.webblogg.se/linvinthedream/
http://isabelleandersson.webblogg.se/linvinthedream/

Day 2


Day 1


Just Because I Can

Harry Potter Blog-Challenge

Day 1: Favorite book in the series.

Day 2: Least favorite book in the series.
Day 3: Favorite character.
Day 4: Favorite villian.
Day 5: Saddest moment.
Day 6: Favorite professor.
Day 7: Least favorite professor.
Day 8: Favorite subject.
Day 9: Least favorite subject.
Day 10: Favorite shop in Diagon Alley.
Day 11: Most handsome character.
Day 12: Most beautiful character.
Day 13: Most missed dead character.
Day 14: Favorite book cover.
Day 15: Favorite Tri-Wizard Tournament challenge.
Day 16: Favorite Hogwarts house.
Day 17: Favorite animagus.
Day 18: Favorite unforgivable curse.
Day 19: Favorite horcrux.
Day 20: Funniest moment.
Day 21: Most emotional moment.
Day 22: Aspired Quidditch position.
Day 23: Whose pantronus is your favorite?
Day 24: Your own patronus.
Day 25: Favorite Dursley.
Day 26: Favorite wand.
Day 27: Favorite magical ability.
Day 28: Favorite death eater.
Day 29: Favorite Hogwarts portrait.
Day 30: Favorite spell.

En vecka kvar i Sverige

That's all.

Känns nästan som om man vänsterprasslar

Att hålla på så mycket med USA bloggen känns nästan som att vara otrogen mot denna. Min första fungerande blogg liksom. Nu finns den bara där bredvid mig men jag håller bara på med den andra. Men det är så det är. Med andra ord: Mest aktivitet kommer vara på USA bloggen ->http://isabelleandersson.webblogg.se/linvinthedream/

Och självklart, glöm inte att klicka här!

Frågestund ang USA

Klicka på länken för att ställa frågor ang utbytesår i USA - Klicka!

This made my day!

Hur förväntar ni er att barnen ska lyssna på sina föräldrar när Tarzan lever halvnaken, askungen kommer hem vid midnatt, Pinocchio ljuger hela tiden, Batman kör i 320 km / h, Törnrosa är lat och Snö Vit bor med 7 killar. Ni borde inte bli förvånade när barnen missköter sig, dom får det från sagornas värld.



I want a timeturner

No seriously, I want one. 


Det är kalas!

Hade en superdag med Mikaela idag! Åh, min lilla California-gurl! 
Lunchade på Espresso House, och sen gick vi upp till Explorius kontoret. Haha, förra gången när jag och Anna var där var det kaos. Först fick vi inte komma in för ingen svarade i porten, sen bråkade ringklockan men vi kom in tillsist. Idag gick det relativt mycket bättre. Efter många försök slog vi in koden igen och väntade ett tag vilket ledde till att de svarade på Explorius och vi blev insläppta. Sen kom vi upp och träffade alla! Typ. Var så trevligt, vi stod där och pratade hur länge som helst. De fotade oss, vi fotade dem. Fick också reda på att mitt avresedatum blir flyttat, eller kanske. Första datumet jag skulle åka var ju 23e, men nu verkar ICES vilja ha mig där tidigare, och då ska jag åka 19e. Åh, jag som vill åka 23e. Hoppas Explorius får igenom det. Då blir jag happy.
Väntar fortfarande på att få svar från min värdfamilj, men de kanske inte kollar sin mail lika ofta som desperata jag gör.


This day in my Heart

Världens bästa dag. Fick min placering, tidigare åtkomst till Pottermore, och en helt awesome dag. Pratade med folk jag inte hört på jättelänge, och imorrn ska jag träffa min underbara Cali-girl, Mikaela! Åh! Jag kommer skrika när jag ser dig! :D Haha, låt oss hoppa runt som galningar inne i stan!
Nu funderar jag starkt på att sova, var uppe från halv 8 idag för denna Pottermore grejen, och så kom den först vid 12. Men det var mys att sitta och prata lite med fin fina folket. Måste upp "tidigt" imorrn för att komma in till stan i lagom tid också. Det går inte ofta bussar här ute i skärgården.

Åh, jag älskar den här dagen!

Placering i USA!

Oh yes, its true!

Klicka här för att läsa MER!

Om man ändå ägde dessa...


RSS 2.0