"Phenomenal"

Vilken underbar sommarkväll. Sitter nu ute på varandan helt sommarklädd utan att frysa det minsta. Känns som om det kommer att bli en varm natt. Det är nu man önskar att ens rum inte låg på bottenvåningen utan på övre så man åtminstone vågade ha dörren ut på altanen öppnade än vad jag vågar i detta läge. Om vi återgår till vädret så är det enda tråkiga att det inte är någon riktig sol. Det är lite för mycket moln, annars brukar kvällsolen komma rakt på där jag sitter just nu. 
Det märks ytterst tydligt att grannarna rund om är bortresta. Trots att det inte är många av dem som väsnas när de väl är hemma så känns det nästa helt dött. I alla fall här på baksidan. Men det är så det är på sommaren, folk åker bort. I vanliga fall hade jag troligtvis suttit här och gnällt över hur jag också vill åka någonstans men att vi bara kommer hålla oss hemma eller på landet, men i denna stund är jag glad över att vi inte ska hålla på och åka iväg. Det längst vi kommer åka är ner till Göteborg när lillebror spelar Gothia. Annars stannar vi här i Stockholms området och ute i skärgården, förhoppningsvis blir det en tripp upp till Mellanfjärden också. Skulle verkligen känns jätteknasigt om det inte blev av i år. 
Sen är det min enorma resa. Helt ensam, ingen familj med. Det är bara jag. Och en hel del utbytesstudenter, och när jag nu ändå är inne på ämnet så kan jag inte vara mer taggad inför middagen vi ska ha imorrn. Det ska bli så underbart mysigt. Så om du råkar vara vid eller i Humlegården imorrn någon gång på kvällen eller eftermiddagen och ser ett gäng USA galningar, jag då är det väl oss du ser. 

Nu är det en vecka kvar. Sen är nästan allt över. Om en vecka kanske det precis är 20 minuter kvar. Snart är det över. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska fixa det här. Även om den delen av mig alltid kommer finnas kvar så är det ändå som om allt det jag har väntat på och sett framimot bara försvinner. Men man får inget annat göra än att citera Dumbledore: "He will only be gone when no one no longer remains loyal to him." Självklart pratar jag om sista Harry Potter filmen. Men det får mina vänner höra alldeles för mycket om, det och USA. Och nej, jag har inte hört något än. Det är än så länge "All Quite on the Western Front."

Ska se så jag har batterier och sånt till alla kameror så det blir mycket fotande imorrn. Vi syns då, med ett helt fotoalbum!


Nytt införskaffat idag på lunchrasten, tre Nocholas Sparks och en random på köpet som sägs vara superbra.

Kommentarer
Postat av: fannyy

om jag inte är helt lost så är dina tre senaste rubriker skådespelarnas beskrivning med ett ord om deras upplevelser i Harry Potter? :)

2011-07-06 @ 23:05:33
URL: http://nerdherder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0