Party in the south-west

Nej, ingen placering -.- Tänkte bara dra en update.

Åkte från Stockholm i söndags. Drog redan vid sex tiden ut på vägarna. Runt lunch landade vi med bilen i Torekov hos... gamlemoster? Nej, men vad säger man? Anyhow, mammas moster. Träffade på två tredjedelar av sysslingskaran på den sidan också.
På vägen upp mot Göteborg tog vi en sväng på Ullared. Yes, så var det. Trodde aldrig att jag skulle åka dit. Jag menar, vad finnd det där? Har egentligen inte sett något avsnitt från TV-serien, men har hört om det. Okej, det är grymt överskattat! Extremt överskattat!! Jag förstår inte vad alla människorna vill dit och göra. Jo, det var helt okej priser, speciellt på schampoo och sånt. Du kan köpa bra märkes schampoo för 20 kr liksom. Och det finns Depend lack för 15... inte för att det är så jättebra, men om man bara ska ha över någon dag/kväll så är det perfa. Sen hade de väl några söta saker, hittade bland annat kudde och filt med amerikanska flaggan på. Like! Även fina ramar för bara 15 kr. Men seriöst, kläder. När vi gick runt där med vår vagn som om man tog bort kudden och filten samt skräpbordet vi tänkte ha ute var det fyllt så botten precis inte synted. Tittade man på andras vagnar för de överfyllda... men kläder! Jag förstår inte hur de kunde hitta så mycket. Jag menar, visst för mindra barn som bara lär växa ur kläderna, men de var ju vuxna som gick runt och tog tag i allt och hade hur mycket som helst. Jag menar, det var ju en hemsk dålig kvalité när man kände på sakerna. Då är det bättre att handla på något rejält ställe och spendera lite mer och att de sen hålelr längre. Nej, jag förstår inte alls denna hysterik över detta extremt stora och löjliga rektangulära byggnad som ligger mitt ute i ingenstans. Är det värt att åka dit? Helt upp till dig, det är en... vet inte vad jag ska kalla det... men att titta på de galna människorna som jag inte riktigt vet vad de håller på med springa runt där och ta allt. Hörde de som hade varit där flera gånger på samma dag... Ehm... okeej.
Stannade i Göteborg en bit innan middag. Gick runt lite och så. Åkte sedan vidare hem till "gamelmoster" där vi nu bord. Lassade ur bilen och sov sen. 
Vid halv 10 var det iväg igen, bort till någonstans utanför Göteborg för att se på lillebror som spelade match. Danderyds SK P98 mot något lag från Argentina. Inte helt fel. Såg den konstigaste frispark någonsin idag. Fast cool var den ändå på något sätt.
Sen spenderade jag och mamma resten av dagen i Göteborg. Har varit här så många gånger tidigare så det är ju ingen sightseeing direkt, var dock i något litet ställe jag aldri varit i förut. Supermysigt. Såg ett gäng fransoser bli guidade och när de stannade vid en stor byggnad kunde jag, believe it or not, uppfatta något av vad guiden sa. Jag som bara läste franska i två år, och dessutom nu inte har gjort det på ett helt år. Nej, det var kul.
Imorrn är det upp tidigt, fotboll. Danderyd P98 mot Marin FC (nåt sånt) från San Fransisco! Hehe... kommer väl att få många arga blickar från broderns samt lagkamraterna när jag kommer där i min USA t-shirt och converse, men hallå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0