Colorado, Connecticut, Delaware, Florida, Georgia, Hawaii, Idaho & Illinois

Bara för att det är så kul så kommer det lite fler roliga lagar i olika delstater ^^
Colorado:
  • Det är olagligt att sälja mat i spritbutiker och sälja sprit i matbutiker
  • I Crippe Creek är det olagligt att ta med sig sin häst eller åsna över grundvåningen i alla hus
  • I Denver får du inte köra en svart bil på söndagar
  • ^Du får inte låna ut din damsugare till din granne
  • I Logan Country är det olagligt för männen att kyssa en kvinna medan hon sover
Connecticut:
  • Du blir stoppa av polisen om du cyklar i mer än 65 miles/h
  • För att en pickle (grukan) ska anses vara en pickle måste den studsa
  • Ingen får använda en vit käpp, förutom de blinda
  • I Devon får du inte gå baklänges efter solnedgången
  • I Hartford får du inte gå över gatan på händer
Delaware:
  • Det är olagligt att flyga över någon som är i vattnet, om denne person inte har mat och dryck med sig
Florida:
  • Om en elefant blir fastbunden på en parkeringsplats måste man betala lika mycket som med ett vanligt fordon
  • Det är olagligt att sjunga på allmänna platser om man har badkläder på sig
  • Det är olagligt att skatea utan licens
Georgia:
  • Skyltar måste vara skrivna på engelska
  • I Atlanta är det olagligt att binda fast en giraff vid en lyktstolpe
  • I Gainesville måste kyckling ätas med händerna
  • I Jonesboro är det olagligt att säga "Oh, Boy"
  • I Marietta får du inte spotta från en bil eller buss, men du får från en lastbil
  • I Quitman är det olagligt för kycklingar att gå över vägen
Hawaii:
  • Mynt får inte placeras i någon öra
  • Alla hushåll som inte äger en båt kan bli bötfällda
  • I Honolulu får du inte reta en fågel
Idaho:
  • Du får inte åka karusell på söndagar
  • Du får inte fiska från en kamel
  • I Boise får du inte fiska från en giraff
  • I Pocatello måste du le när du är ute i allmänheten
Illinois:
  • Engelska får inte pratas (:S)
  • I Chicago är det olagligt att ge din hund whisky
  • ^ får du inte äta där det brinner
  • ^ om du är under 17 och har tillåtelse från dina föräldrar får du demonstrera naken utanför stadshuset
  • I Zion är det olagligt att ge djur en tänd cigarett


Kommentarer
Postat av: Jojo

Hej! Åh vad kul! :D Jag åker med EF, själv då?

2011-01-13 @ 16:39:58
URL: http://jojok.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, vilka klockrena lagar måste jag säga! T.ex. att man inte får gå baklänges efter solnedgången ;)

Kul att du också ska åka med Explorius!:) Har du valt några delstater?

2011-01-13 @ 16:44:18
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Emmy

sv: Nej det har jag inte fått veta än, du då? :)

2011-01-13 @ 18:55:32
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! Vad kul att du skrev :D

Jag ska åka med YFU, dudå?

2011-01-13 @ 18:59:59
URL: http://amandasusa.blogg.se/
Postat av: tessan

ah, vad kul! jag åker med STS, dudå?:)

2011-01-13 @ 19:09:07
URL: http://thezi.blogg.se/
Postat av: Katt

Sv. Aw, tack! ganska så ny design faktiskt.. gått från grönt till jätterosa till regnbågsfärgat.. men nu var det dags för lite vårigt kände jag! :D

Jag åker med Explorus, du?

Haha, hur ska vi klara av att följa alla dessa lagar? Eller ah, jag kanske ändå inte hade tänkt att fiska från en kamel :P

kram

Postat av: ewelina

hahah vääldigt kul!

vart hittar du alla? :P

okej jo jag förstår,

jag valde iaf

1. arizona

2. michigan

3 nevada

men jag hoppas verkligen att jag får arizona :DD

2011-01-13 @ 22:13:14
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: Elinita

Haha fett awsome! Fett synd bara att jag inte får fiska från min giraff :(

2011-01-13 @ 22:51:54
URL: http://elinitas.blogg.se/
Postat av: Matilda

SV: Jaha, vad kul :) Jag åker med Explorius. Du då?

2011-01-14 @ 00:42:13
URL: http://matildus.devote.se
Postat av: ewelina

oj.. svårt.



Arizona för att jag gillar värmen och deras kutur!

det kändes även lite skillnad från vad man "brukar" välja. Brukar vara typ att man hänger i LA med alla kändisar och sånt, men jag tycker Arizona verkar så fint plus att jag har en vän där redan & min engelskalärares pojkvän bor där, så då lovade hon att komma ner och hänga lite med mig.



Michigan vet jag inte riktigt varför jag valde, det verkar vara ett bra ställe liksom. Bra klimat och allt sånt, inte för mkt regn ;)



& nevada valde jag endast för att man va tvungen att välja tre st! haha ja har ingen aning om hur det ser ut där >.<

2011-01-14 @ 07:17:41
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: Katt

sv. jag kommer fråna alingsås halvtimme norr om göteborg med pendeln ;) själv?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0