Orättvist som in i H****E

Alltså varför? Varför? Varför? Ska småskyskon ha det så jävla mycket bättre än oss äldre? Allt ska alltid passa dem och skit! Som nu. Jag har ledigt imorrn, asskönt, kan göra vad jag vill med vilka som helst. Som det såg ut för några timmar sen skulle vi vara några stycken hemma hos mig och bara flumma runt allmänt imorrn, men nej seru. Skitungen till bror jag har har nu "feber". Oj jävlar, det här går ju inte. Att ha feber sju på kvällen betyder ju att man måste vara hemma dagen därpå, skit samma vilken temperatur du har imorrn bitti. Va fan e grejen? Jag kan inte längre ha detta härliga gäng hemma och flumma runt eftersom att han är "sjuk". Yeah right! Det enda som han kommer att göra imorrn är att sitta framför tv:n och spela nåt astråkigt tv-spel. Och sen heltplötsligt mitt i att han är sååå sjuk så sticker han ut och spelar fotboll, jag lovar! När jag är hemma och är sjuk ligger jag i sängen i en vecka utan att knappt kunna sträcka mig för att ta tag i tv-dosen, pallar knappt trycka på knapparna. Skulle aldrig palla spela tv-spel eller ännu mindre spela fotboll! Jag avskyr det här! Varför ska de behandlas så mycket bättre?
Inte det att jag vill vara hemma från skolan hela tiden, men ibland är det bara allmänt skönt att vara hemma. Ta igen lite i skolarbete och känna att man bara kan slappna av. Detta får jag dock aldrig känna eftersom att när jag är hemma och är sjuk så kan jag som sagt inte göra nåt. Sist orkade jag inte ens ta upp datorn.
Och vad är då föräldrarna argument? Jo, att han bara går i 6:an och kan därför missa lite mer än vad jag kan! Men va fan, det är ju bara att lära sig! I de allra flesta kommuner i Sverige börjar man högstadiet när man går i 6:an. Alltså, jag fattar inte! Och så tycker de att man är löjlig som håller på så. Och att man ska tycka synd om honom för han kanske inte kommer få spela cup i helgen, när ska ni fatta att han säkert bara fejkar allt! Så svårt kan det väl ändå inte vara att fejka en feber? Vi har ju sett det i filmer, videos och läst en massa random tips.

Bara allmänt arg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0