Inlämningar, fransmännen, prov, nationella, prov, prov

Ja, som rubriken säger (om man läser mellan raderna) så har jag haft det lagom stressigt på sistone och har därför inte haft tid att blogga något :( Men nu så!

För att ta igen tiden på ett litet inlägg:
- Efter lovet var det två inlämningar som skulle in, en i historia och en i idrott.
- Sen kom fransoserna. Min fransyska var verkigen jättegullig men efter en vecka blev det lite små jobbigt då de är så otroligt väluppfostrade och inte är vana vid att göra saker på kvällarna + att de är exremt "kompis-kåta" som var ett ord vi svenskar använde väldigt ofta. Min ville t.ex bara vara med en tjej i åttan och hennes fransos, men jag hade aldrig träffat den tjejen förrut. Sen ville hon ena dagen vara med Elsa och hennes fransos och andra dan ville hon inte alls det. Men ja,ja. Sen var det ju vissa hon vägrade vara med t.ex. Amandas. Men vissa gånger var hon tvungen. Jag fattar inte varför nästan alla betedde sig så här. När de är hos oss får de väl anpassa sig efter vad vi vill göra och burkar göra och sen när vi är i Paris får de bestämma. Min franyska som inte har några nära kompisar i klassen kommer ju bara vara med andra, vilket betyder att jag bara kommer får vara med hennes kompisar och inte med mina svenska kompisar, eller kanske inte med några svenskar alls. :( Men det var iaf en kul vecka, inte lika kul som spanien men de va snälla.
- Hade historia prov under tiden de var här också så ja... men det gick faktiskt bra. Hoppas jag, har inte fått något resultat längre, men det kändes bra.
- Har haft två nationella, hör och läs i engelska. Lätta båda två, yay!
- Prov i franska igår, skit svårt! Alla satt kvar till efter ordinarie lektionstid var slut. Det var det svåraste prov jag någonsin har gjort. Det var så sjukt svårt + att jag skulle kunna en massa verb som jag inte hade sett på målbeskrivningen. Men, men. Har haft MVG på allt i franska hittils så går det dåligt på det här provet är det bara att satsa allt jag har på allt det andra under resten av terminen.
- Hade prov idag också i kemi. Det var också lätt! Första kemiprovet som jag kanske kan få MVG på. Men som vanigt blev jag sjuk inför kemi provet. Förra året kunde jag allt som stod i boken och allt på alla papper och allt på målbeskrivningen, jag kunde allt. Men sen så vaknade jag på morgonen med 39 graders feber och infuensas -.- Igår kunde jag allt också och så vaknade jag idag med feber, bara 38 grader men ändå. Så jag var hemma de två lektioner innan kemin och såg till att vara där till provet.

Nä, nu ska jag skicka min skriv grej till lite personer och se vad de tycker. Ska vara med i en skriv tävling, skrev under ca en dag och har i drygt en månag redigerat och bollat med andra. Så jag hoppas att det blir bra, + att om jag sänker mig ett litet stepp i svenska så jag ligger och väger mellan VG och MVG så kommer väl storyn att ge ett litet + så jag får behålla mitt älskade MVG!

xoxo-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0