Tengo que

Känner att jag bara måste skriva av mig lite, bara förvarnar att det kan bli ganska rörigt så jag förstår helt och hållet om ni inte fattar, måste också plugga ganska mycket så är ja.. lite stressad vilket kommer leda till att bokstäver kommer försvinna/läggas till/ändras. Så jag inte får en massa komentarer att ingen fattar har ju nu varnat alla. Känner redan nu att allt är ganska förvirrande.
Men iaf så håller jag på att bli galen, har inte sovit bra på fyra nätter och har inte heller ätit någon frukost på en vecka, mest pga stress m.m Och som jag har lärt mig denna vecka ledar stress till kaos och kaos leder till dåliga betyg vilket leder till dåliga poäng vilket leder till dåligt gymnasium vilket leder till dålig utbildning vilket leder till dåligt jobb vilket leder till dåligt liv. Ja, det är typ som det ser ut nu... Tittar man i kalendern är den ganska full av alla möjliga saker. Låt mig bara gå igenom vad som gällde den här veckan: Måndag: Utvecklingssamtal, Scouter, Fysik skit Tisdag: Skriva engelskan, skriva bokrecension, ren skriva So, plugga spanska Onsdag: Plugga spanska, plugga franska Torsdag: Franska förhör (som det visade sig vi inte hade -.-), Svenska förhör (som tydligen var muntligt och hon frågade inte mig iaf), Musikal (stressa som fan till den), skriva fysiken, läsa sv boken, plugga spanska Fredag: Spanskaprov (som är en av de få saker som gick bra, men eftersom det känns som det gick så bra kommer det säkerligen gå åt helvete), skriva svenskan, fysik läxa Lördag: Skriva engelskan och svenskan Söndag: Samma som lördagen. Ska vi titta på måndag då? Engelska redovisning, svenska tal och fysik läxa -.-. Förstår inte hur lärarna tänker, eller rättaresagt hur våran fysik lärare tänker som btw inte är bra. Ni vill säkert inte höra om henne men här kommer det iaf, hoppas att det är någon förrutom de i klassen som hänger med. För det första är hon allmänt dålig. Vi har en hel del No lärare i vår skola vet inte riktigt hur många men fler än fem är det i alf, tror jag... Aja, de No lärarna som jag har haft är superbra eller bra. Två av de som jag har haft (Lena och Ann) är sjukt bra. Alltså verkligen de perfekta lärarna. Sen har vi den tredje (Roffe) som bara är allmänt skum men på ett bra sätt, ibland. Fråga 9e4 vad de tycker om honom och det blir en annan bild. Men det var inte det som skulle stå här. Den som jag har nu är dum, alltså tänker inte, är ingen Friberga lärare, känner mig ganska taskig när jag skriver det här men våra lärare (i arbetslaget) har pratat med henne och det har fortfarande inte blivit bättre. I det förra avsnittet vi läste skulle vi lämna in en labbraport en gång i veckan. Den första vi gjorde fick tydligen alla IG på av skit skumme skäl, typ att ingen hade en framsida och massa onödiga saker. Och den fick vi tillbaks när vi redan hade lämnat in två raporter. Sen får vi inget betyg på den för att det var så många som hade IG så om man nu fick bra som jag så får man inget betyg på den. Kul! Den andra fick vi tillbaks när vi hade slutat med det avsnittet typ när vi skulle ha provet eller lektionen före. Den fick duktiga jag G på, super bra... eller inte. Andledningen till det var att jag hade skrivit analys och diskussion på resultat och inte på slutsats och att jag inte hade ritat några bilder. Sen skriver hon till att jag inte skulle svara på frågorna som stod med på labben och att de bara var där för att hjälpa oss, vadå är det dåligt att jag svarar på de då? Ja, jag skulle skriva källor också, men jag använde inte några jävla källor! Alltså jag förstår inte! Nu till det värsta, idag fick vi tillbaka en till rapport, vilken jag fick K på (K står för kompletera, med andra ord gör om med andra ord IG). Kul, har aldrig i hela mitt liv fått IG på något, någonsing. Kul! Speciellt när man behöver fysik betygt extremt mycket för att komma in på den linje och skola man vill komma in på, men det kan man väl skrota redan nu. Där försvann den drömmen på en sekund. Juste, varför jag fick IG när jag ritade upp ett diagram för att visa accelerationen skrev hon att Y axeln skulle vara sträcka och X axeln tid, men jag vet inte hur man gör det så. Jag hade ändå skrivit vad som var vad och man såg tydligt på diagrammet hur accelerationen fungerade. Men nej, det var ju på fel ställe. Ja, sen hade jag och Elin inte samma värden trots att vi jobbade i samma grupp. Visade sig att hon och Gustav som också var i gruppen hade samma värden, vilket betyder att det var mitt fel att vi båda fick dåliga betyg. Sen hade jag tydligen räknat fel på accelerationen när hon själv sa till oss på lektionen att det var rätt sätt vi hade räknat på och att vi hade fått rätt acceleration. Va fan tänker hon med?! Inte fan vet jag vad hon tänker med men inte går det bra iaf. Orkar inte med henne hela den här jävla terminen, hon kommer ta kål på allt som jag vill vilket betyder alla min drömmer vilket alltså förstör hela mig. Jättebra gjort utav en lärare. Tänkte gå till min mentor direkt efter lektionen men eftersom lärarna skulle ha AL-möte bara tio minuter efter att vi slutade lektionen insåg jag att jag inte kommer hinna så får ta det på måndag när jag har utvecklingssamtal, ja jag har det två gånger. Eller i måndags var det brandövning under samtalet så vi bröt det och bestämde en ny tid, på måndag alltså. Så kul nu missar jag ännu mer matte.
Nej, fy fan jag kommer gå under om det fortsätter så här. Tror jag har gråtit, verkligen stor gråtit varje dag när jag har kommit hem just för att allt bara skiter sig. Kul, för det känns som om jag tar ut det på andra, hoppas jag inte gör det. Men tycker själv det är svårt att veta. Nej, nu får jag sluta sitta här och skriva sjukt onödiga saker och plugga istället. Vad ska man göra först? Engelskan, svenskan eller fysiken?


Kommentarer
Postat av: Anonym

usch va trist me en så kass lärare, men de kmr nog bli bättre!

vilket gymnasium vill du gå?

2009-09-25 @ 17:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0