Prao dag #1

OWHOOOOOOOOOOOOO!!! Så var först prao dagen avslutad XD Fy fan vad kul det var! Alltså något av det bästa jag har gjort på länge! För er som inte vet har jag prao nu och är på ett hunddagis, Hundbiten här i Danderyd.
Gick ungefär 10 minuter innan jag skulle så att jag skulle vara där något tidigare och kolla runt lite.
När jag kom dit fick jag börja med att ta ner en hund till själva dagiset alltså innan jag hade pratat med personalen. Så blir det ibland ^^ Just den hunden var jag inte så mycket med resten av dagen. Super söt labrador retriever som hette Sascha.
Sen var det inte mycket att göra. Fick reda på att den andra prao eleven är Erik som går i F och att det var en praktikant där också. Just i början var det bara jag och Erik och två av personalen: Sara, som typ blev min handledare, as shysst XD & Jonas som jag tror var Eriks handledare, han verkade också vara fett skön. ^^
Först gick Jonas och Erik ut med några hundar, kommer inte ihåg vilken grupp men vet att Brownie var med där iaf ^^ Eftersom det alltid måste vara någon där ifall att någon skulle komma kunde jag och Sara inte gå ut, iaf inte för långt. Så vi tog Fina, Bruno, Maja &  pudelgänget och gick ut på ängen med. Så de fick springa av dig något :)
Efter det gick vi in med hundarna igen och sen kom de andra två i personalen så då tog vi nåt gång och gick ut med dom. Super söta. Jag fick Rufus och Stig. Rufus pudel och Stig tax. Måste säga att stig inte var min favorit han drog sm bara den och när han vägrade gå vägrade han att gå. Förstår inte hur en så liten hund kan dra så hårt. Sen är det löpkoppel också så jag vågar inte dra fö hårt :P
Gick ut med en massa andra hundar också. Alltså det var helt underbart, trots slasket som var ute var det kul. Alla stackarna som har mycket päls runt fötterna fick 5 ggr större fötter med all snö som fastnade XD

Mina favoriter! XD <3
 
Fina - Jaktlabrador. Super gullig och jättemysig. Satt och gosade med henne hela tiden <3

Messi - Bichon Havanais. Världens sötaste ^^ Blev typ kär <3

Zacco - Finsk Lapphun. Jättesnäll, lite lat och ville inte alltid gå. Men ändå underbar <3

Alla bilder är från
Hundbitens hemsida

Nä, ska ta och hitta på något kul nu.

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0