Skolan... igen...

Ush! Jag orkar inte gå till skolan idag. Är jättetrött och as seg. Jag vill inte! Men man måste. Sen är ju måndagarna inte världens kortaste dag heller. Börjar om 40 minuter och slutar fem i halv 4. -.- Okej, vi har längre dagar men ändå... Sluta halv 4 på måndagar! :( Franska prov idag också! Men det känns som att jag kan allt. Hoppas det.

 TRÖÖÖÖÖTT!!!

Spanien dag 1

Det var den 12 novemer 2009. Ett gäng 9:or från Fribergaskolan samlades på Arlande för att börja sin stora resa till Spanien, Alicante.
När vi landade i Alicante och hade fått vårat bagage gick vi ut för att möta våra spanjorer som vi nu skulle bo hos i 10 dagar. När vi kommer mot dörren är det ända vi hör en massa skrik. Jag och Carro gick ganska långt bak så vi såg inte så mycket. Men det var en upplevelse.
Jag åkte med min spanjor, Cecilia, hem till henne med hennes pappa. När vi kom dit fick jag packa upp och sen var det middag.
Lite senare gick vi ut för att träffa de andra. Vi gick runt lite i San Juan och slutade på en liten bar där vi alla satt och snackade och drack cola :P
Sen händ det en liten grej under kvällen, men tror inte det är något som man skriver om i sin blogg så att hela världen kan läsa det.

xoxo -Isabelle

Lat oss bara glomma och ha kul

Sa var sista dagen i Spanien har... eller vi har ju imorgon ocksa men det ar ju inte hela dagen. Vi aker hemifran kl. 5 (17). Sa ja... det blir val en jobbig kvall. Idag har jag ingen aning om vad som ska handa vi ska ata lunch hos Jon och det ar typ det jag vet :P

xoxo -

Svar pa funderingar

Nagra kara vanner dar hemma har undrat over varfor jag inte skriver nagot om vad som hander har nere i soder, well... Har inte sa mycket tid till datorn da vi jamt ar ute och festar eller strosar runt pa de harliga gatorna i San Juan. Men med alla de foton jag har tagit har jag bestamt mig for att med hjalp av dem paminna mig om vad vi har gjort varje dag och skriva nar jag kommer hem. Som jag gjorde med konfa lagret ^^

xoxo -

Det enda vi kan gora nu ar att gora det basta utav det

Det ar lordag idag och for en vecka sedan var vi alla lite sma spanda av den nya kulturen som vi landat i. Men nu ar det bara tre dagar kvar... Ingen av oss vill aka hem :) Visst kommer det att bli trevlig att traffa familjen och vanenrna igen, men att samtidigt lamna ett sa underbart land med sana underbara manniskor kommer att bli trist.

Peace and Love from España y Suecia - Hippie fiesta for the wind <3

Spanien - Lite update

Halloj! Ar i spanein nu och har super skoj! Kommer forsoka skriva mer on varje dag nar jag kommer hem, men allt ar jattebra. I fredags var vi ute pa stan, mer om vad som hande da far ni vetat nar jag kommer hem. Alla friberga barn (iaf ak 9) vet redan troligtvis, ni som inte vet far veta det imorrn :P I gar var ja och Petra med vara sapanjorer pa en marknad och gjorde lite annat skoj. Idag var vi pa stranden nastan hela San Juan folket och sen var vi hemma hos en av spanjorerna och sjong sing star bl.a

Na, nu ska jag ga till sangs, det blir upp tidigt imorrn.

xoxo -

Vamos, vamos

Idag är det Spanien som gäller. Har inte skrivit så mycket om det, men vi ska åka till Spanien med skolan. Eller vissa av oss iaf. Så, vi åker i dag och ska bo hos olika familjer :S Jag ska bo hos en tjej som heter Cecilia, verkar jättesnäll men kan ingevidare bra engelska... Vilket betyder att jag måste prata spanska hela tiden, vilket jag iof är meningen att göra, men ändå. Jävligt nervös... men... Det får gå som det går, just nu vill jag inte åka alls men det är väll något man ångrar I guess.
Allt är packat och jag hoppas att allt är med. Om 40 minuter drar det av till skolan och klockan kvart äver 11 drar alla vi som ska åka iväg till Arlanda och flyger till Alicante, Spanien. FATTA NERVÖS JAG ÄR! :'(


Make up ala FF & Framtidsplaner

Visst är rubriken helt underbar, säger den inte bara "LÄS MIG" JAG ÄR INTRESSANT!" Ville bara säga det. Hur som helst har denna dag varit lärorik så det räcker ett år.

Under själva skoldagen lärde jag mig inte särkilt mycket, kommer inte ihåg något om hur man gjorde. Det ända jag kommer ihåg är att jag och Elin äger på att brygga broar av endast papper och inget annat!

Theo var här under eftermiddagen. Det va najs. Gick igenom lite shizzle.

Sen var det dags för scouter med FF (Inte föräldrar fritt (eller jo iof) utan Fortsätting följer (seniorlaget (scouterna))). Det var fett me kul. Anna S, Karin och Elin hade fixat värsta roliga mötet, trots att nästan inga var där :( Men det var skiiiit kul. Gjorde en massa roliga sammarbets grejer och andra ganska flummiga saker. T.ex skulle vi måla läppstift på varrandra utav att se vad vi gjorde. Helt random. Därav de första fyra orden i rubriken liksom.

I morgon har man planer så det spricker om det. Det är engelska presentation, the shoebox :O oooohhh! Sen är det frissan som gäller. Sen är det möte inför Spanien. Och sist men ofc inte minst, promenad med Petra <3

Det är val som det ser ut nu då.

xoxo -

Världens snyggaste senior lag - fast vi bara var typ hälften :P

EENGEELSKAA

Sitter och skriver min shoebox presentation. Yeees, it going pretty well ;) Nej, nu ska jag fortsätta skriva och chatta med min kära spanjorska ^^

xoxo -

Veckan som kommer

Vecka 46.

Måndag:
Ingen franska
Teo?

Tisdag:
Frissan
Möte inför Spanien

Onsdag:
Spanska i musiksalen :P

Torsdag:
7:ornas fest!
Svenska prov
Franska förhör

Fredag:
Mia Maria blir 17!
Avresa till Spanien!

Lördag:
SPANIEN

Söndag:
SPANIEN


Psalm 795 <3

Var på en grej i Tibble kyrka med mamma i går och då var det en tjej som sjöng en av världens bästa psalmer. Psalm 795 - Alltid på väg.

Jag är alltid på väg mot en avlägsen destination

Bortom det vi kallar tid och rum

Detta mål ger mig mod, ger mig kraft, ger mig insperation

Till att möta åren som jag nu har framför mig

Så vad jag än gör, vad jag än tar mig för

Ska jag aldrig släppa taget

Om denna osynliga hand, som Herren sträckt mig

Nej, vad jag än gör, vad jag än tar mig för

Ska jag aldrig släppa taget

Om detta osynliga land, som kallas himlen

I mitt innersta bär jag en bit av ett avlägset land

Löftet om att jag hör hemma där

I mitt innersta bär jag ett hopp om en avlägsen strand,

Att få möta Herren ansikte mot ansikte

Så vad jag än gör, vad jag än tar mig för

Ska jag aldrig släppa taget, om denna osynliga hand som Herren sträckt mig

Nej, vad jag än gör, vad jag än tar mig för

Ska jag aldrig släppa taget, om detta osynliga lang som kallas himlen

Om nu Gud är en lögn har jag svårt se mig väg meningsfull

Livet är då ren fåfänglighet

Men jag tror på den man som blev korsfäst för kärlekens skull

Du vet, graven som blev lämnad, som blev funnen tom

Så vad jag än gör, vad jag än tar mig för

Ska jag aldrig släppa taget, om denna osynliga hand som Herren sträckt mig

Nej, vad jag än gör, vad jag än tar mig för

Ska jag aldrig släppa taget, om detta osynliga land som kallas himlen.


Åh, vad jag längtar tillbaka till Husarö där allt var så enkelt. <3


08-11-09 17:20

Sitter och skriver klart fysiken nu. Tydligen skulle vi reflektera om Fusion och Fission också. Så sitter typ och drogar google efter det.

Ha några bra timmar innan helgen är slut nu!

xoxo -

EMA's

It's time! Klockan är över 21.00 och EMA's har börjat ^^ Kul!


<3

Alltså jag älskar dig sjukt mycket.
Skulle du försvinna ur mitt liv vet jag inte vad jag skulle göra.
Kanske är det just därför jag har varit sjukt debbig och allt bara gått åt skogen för mig på sistone.
Jag klarar mig helt enkelt inte utan dig.
Jag trodde aldrig att någon skulle kunna påverka mig på det här sättet.
Men du har lyckats.
Du borde få en medalj.
Du borde få en Oscar.
För du betyder så mycket för mig.
Jag vet att det inte har märkts på ett tag nu.
Men utan dig är jag inget.
Du är den vännen som jag behöver.
Dagar var då jag kände mig sviken.
Men att tänka efter hjälper.
Då det ända jag tänkte på var att jag svikit dig.
Det borde bli bättre.
Det borde bli som förr.
Det är allt jag vill.
Det är allt jag önskar.
Du var den jag litade på.
Du vet en del saker som ingen annan vet.
Jag hoppas att vi blir som förrut igen.
<3


Om två månader....

Ja, om två månader ligger någ alla och sover nu, + att det är 2010! Gud va tiden går fort! Kändes som det bara var några veckor sedan jag var på konfaläger :O Men ja, om två månader är det 1 januari och det är 2010 och början på något nytt :P

 


Söndagsmorgon :(

Så var det söndag och imorrn blir det skola igen -.- Nej, ush det vill jag inte! Sitter just nu kl. 10.00 med fysik och tänkte försöka göra klart den, lycka till...
Aja, får se om jag hinne hitta på något med någon idag eller om all tid går till skolan...

xoxo

 

 


RSS 2.0