Day 271 - The Prom. The Night.

Prom night. The Night. Best Night.
Hade så sjukt kul på prom. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas få fram allt i ord. 
På morgonen var det duscha och på med shorts och tank, och sen åkte jag och Erica till hennes frisör/vän för att fixa håret. Med extensions, en massa hårsprej, pins och Jack in the Box blev vi superfina i håret. Sen var det hem igen. En supersnabbis, endast för att hämta klänningar, skor, smycken och smink. På vägen till Ericas föräldrars hus hämtade vi Inga. Väl där var det smink som var det som gällde och sen klänning dags. När allt och alla var klara åkte vi till Aliante park och tog foton med Liisa, Antonia, "T", Wencke, Nele, Sarah och lite mer folk.
Efter att vi tagit foton åkte vi (jag, Inga, Liisa, Antonia, "T", Wenche, Nele & Ilka) och åt middag på en pizzeria. Var supermys. Då vi blev klara ganska mycket tidigare än vad vi hade trott, åkte vi hem till Wencke och "T" en snabbis. Smink och hår tillfixades och kaffe dracks. 
Inga värdpappa hämtade upp oss, blev bara jag och Inga i den bilen, och så bar det av till the Grove och prom. Vi åkte lite vilse på vägen men kom tillslut fram. Var lite kul att se alla lärarna och så. För ett år sen hade jag tyckt det var så skumt att ha sina lärare på prom, jag menar, även om jag älskade lärarna jag hade i 9:an, i alla fall de flesta, skulle jag aldrig drömma om att ha dem på vår bal. Men nu, helt normalt, kanske för att lärarna här har så mycket bättre relation med eleverna än vad de har hemma. Erica var en av de som var där, vilket faktiskt var lite kul. Lokalen var supermys, de var inte jättemycket dekorerat och temat: "A Trip to the Stars" var inte jättetydligt. Men lokalen det var på gjorde allt så bra att det inte märktes. Musiken var okej, inte samma som vi brukar ha hemma, men var kul. Hade en fantastisk dag! Så kul! 
När prom var över åkte vi, i stort sätt samma gäng som i början, till the Stratosphere. Resan dit var typ höjdpunkten av dagen. Sju underbara personer, en van, hög musik, sång, och den underbara amerikanske freeway. Vi åkte upp och hängde där uppe ett tag. Tog en massa bilder och tittade på utsikten på vår amazing stad. Kom hem någon gång runt kvart i 1. Öppnade och det luktade spya i hela huset - en av hundarna. Great. Och så slutade bästa kvällen.



Kommentarer
Postat av: mormor

Världens sötaste tjej!!! Kul att det var en härlig kväll. Vi är jätte stolta och väntar bara att få se massor a foton påsvensk toppentjej ! Glöm inte Mors dag på söndag. Ha det. Po k

2012-05-22 @ 09:59:35
Postat av: Mamma

2012-05-26 @ 22:43:51
Postat av: Mamma

Tove och Liza (som jag träffade i torsdags) tyckte du hade en helt faaaantastisk klänning:)

2012-05-26 @ 22:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0