I've come to that moment when I'm...

  • Checking my mail a hundred times a day
  • Freak out when the phone is ringing
  • Get a heartattack when the cellphone rings and it's a number you don't recognize
  • So dissapointed when I realize I still haven't been placed
Det är inte helt lätt att vara utbytesstudent alltså...

Kanske kan vara bra att kunna... Eller?


Going away party?

Hur? När? Var? Vilka?

Självklart ska man ha ett. Men när? Precis när sommarlovet har börjat så alla man vill säga hejdå till är hemma, eller när det börjar närma sig avresedatumet mer? Ska man ha en mindre middag med de närmaste kompisarna först och sen efteråt låta det kommer lite fler? Ska man planera det själv eller är det något kompisarna fixar? 
Jag har tänkt så sjukt mycket på det här. Vilka ska man bjuda?! Katastrof. Det finns ju de som man har känt i stort sätt hela livet, men som man umgås väldigt lite med nu förtiden, ska de bli inbjudna ändå? Och de som man har känt hur länge som helst, fortfarande ses på diverse aktiviteter men aldrig har någon riktig relation med, ska de vara med också? För många tankar! Panik!
Och om man nu har den i början av sommaren, ska man då ha största tårfällande farvälet efter varje gångn man träffar på nån av kompisarna under lovet, för tänk om man inte ses igen? Nä, men fy! Kommer ju alltid tillbaka efter ett år, men ändå! 
Nä, detta får bli ett av samtalsämnena nästa gång jag snackar med utbytisarna.

Lite allmänt less på dessa kommentarer

Alla dessa kommentarer om inlägget "Värsta tänkbara med EF" börjar gå mig på nerverna. 1. Hittade den på en anann blogg, tyckte det var sjukt hemskt. 2. Skrivet av en helt anann tjej som var i USA för länge sen.
Varför detta tryck här? Har kollat in på tjejernas och ser inga kommentarer där. Fattar inte grejen. 

Jag har inget imot EF, STS eller nån annan. Det finns skräckisar om Exp och alla andra. Det är enda sättet för organisationen att lära sig. Har läst en massa historier om hemska saker som hänt men den här var värst av alla. Även om personen i fråga hade åkt med min organisation eller nån annan hade jag även publicerat den. 
Jag skulle inte reagera så starkt om jag läste nåt sånt. Självklart skulle det komma upp på tanken, men det är ju extrem fall. Det finns ingen organisation som låter det fortsätta på detta sätt. Det existerar inte!
Så sluta kommentera. Om jag ska hålla mitt för mig själv, varför kan inte ni göra likadant då? 

Oj, va jag känner att jag kommer bli hatad nu...

Men återigen: Inget hat mot någon organisation. Alla verkar vara grymma, känner folk som åker med EF, STS, Rootary m.m. Och alla är jättenöjda. Anmälde mig själv till både EF och STS men Exp svarade först plus att de lockade mest. That's it.

RSS 2.0