Day 202, Hawaii day 2

Hade en underbar dag, helt fantastisk. Började med frukost, var inte världens bästa men. Sen var det beachen. Var en fin beach lite längre bort från hotellet. Hade först fritid i en och en halv timme. Jag, Andrea och Elise gick runt. Dock var det mesta stängt. Vi var och letade efter en toa i evigheter, hittade en tillslut med behövde en kod för att komma in. Vi frågade en som jobbade där och hon gav oss den, men vi var för summa för att öppna dörren, tillslut fick städerskan hjälpa oss. Så var det surflektion, började med att ta på oss tröjor, så vi inte skulle skrapa oss, och sen välja en bräda, blev att byta senare för mig… vet inte varför men de bytte några av oss. Sen övade vi i sanden på att paddla och stå upp. Efter ett tag bar vi oss ner till vattnet. Vi paddlade i typ en evighet till ett speciellt ställe där vågorna tydligen var bäst. Sen börja vi. Vi radade upp oss i grupper och när vi blev kallade paddlade vi till instruktören som höll i oss tills en våg kom, då knuffade de iväg oss. Vi paddlade och paddlade och sen ställde oss upp på brädorna. Lyckades första gången, och några gånger till sen, men när jag sen försökte att ställa mig upp tidigare för att ta hela vågen blev det lite fail. Något av det häftigaste jag gjort – surfa i hawaii. Sen hade vi lunch – subway. Och sen var det båttur med katamaran som gällde. Vi hoppade på båten och åkte ut en bit, sen tog vi på oss snorklingsutrustning och hoppade i vattnet. Först var det bara en massa fisk – vilket jag älskar… not. Men sen simmade vi ut en bit och när guiden sa åt oss att titta ner på botten såg jag en havssköldpadda, så häftigt. Såg flera stycken och var bara någon meter ifrån en. Efter några timmar åkte vi tillbaka in till stranden och gick strax efter tillbaka till hotellet. Jag och Andrea tog sedan en tur till Starbucks lite snabbt och sen var det mer eller mindre middags dags. Vi åt på en pizzeria. Åt Hawaii pizza för första gången i USA då de inte verkar ha det någon annan stans... weird. Efter middagen hade vi en liten kort fritid, så vi var några stycken som gick till Yogurtland. De hade båda ananas och kokos smak, så vi gjorde en liten Hawaii blandning. Sen gick vi tillbaka till hotellet och var i Andreas rum med Elise ett tag. Vi hittade Forest Gump på TV, så såg lite kort av den. Runt 10 var det möte nere i lobbyn och efter det var det sov dags.
Och jo, alla var så solbrända. Ingen hade riktigt tänkt på att våra bakre ben skulle bli så utsatta för solen så nu har alla, röda vader och tjejerna röda lår. Det gör ont att sitta, ligga, gå… inte kul…