Day 201 (igen) Hawaii Day 1

Klockan 7 så var det åka till flygplatsen som gällde. Gick upp halv 7, dock vaknade jag en timme tidigare och var säker på att jag var sen. Erica droppade av mig på flygpltsen, hittade inte Hawaiian Airlines någonstans så frågade och se sa att det var i den andra terminalen. Visste inte ens om att det fanns två, och det visste inte Erica heller. Så jag tog min lilla carry-on och vandra fem minuter åt vänster tills jag kom till andra terminalen. Skönt att man inte bor i New York där flyplatserna är enroma. Träffade Frederik på flyplatsen och vi väntade i kanske en halvtimme elelr så på att boardningen skulle börja. Vi satt bakom varandra med fönsterplatser. Flyget till Honolulu tog ca 6 timmar. Sov några av dem. När vi kom fram hade vi stora problem att hitta baggage bandet, hittade det tillslut och behövde gå hela vägen tillbaka för att möta upp resten av gruppen. Kom dit och skulle gissa att det var kanske 10 personer eller något sånt där. Folk kom lite då och då från olika platser. Träffade Andrea från Norge, som är super trevlig, pratade också med Synne (Norge) och Clara från Danmark som visade sig vara min rumskompis senare. Tog en helvtimme eller så till hotellet. Där fick vi vänta ett tag medan vi skrev på ett formulär, sen skrev upp oss i grupper, fick t-shirts m.m. Bodde i rum 611, visste sen innan att Clara var en av de fyra rumskompisarna då hon fick nyckeln innan mig. Gick upp till rummet och insåg att det redan var två väskor där, en av dem var ju Claras men den andra var ett mysterium. Bytte om till shorts och sen gick jag och Julia (Tyskland), Jorge (Spanien), Frederik och Jonas (Tyskland) ut och strosade. Efter att ha varit på Subway och stranden ett tag gick jag och Julia runt och tittade. Vi gick tillbaka till hotellet för att ha middag och prat med hela gänget runt 8. Träffade mellan strosningen och middagen de andra två i rummet; Sara (Paraguay) och Agi (Slovakien) som btw, bor här i Las Vegas hon med. Och vi delar säng. Haha, lite sånt där kul som händer när man är utbytesstudent.










Kommentarer
Postat av: zzzzzarro

ååååååh SÅ JÄVLA AVIS!! var det helt awesome eller var det alldeles, alldeles ALLDELES awesome?



men du, jag fattar inte riktigt, var det här nån grej med explorius or whaat? pusssssssssssssssssss

2012-03-26 @ 19:13:00
URL: http://karolinalind.blogg.se/
Postat av: mormor

Vilka bilder! Och vilken vecka! Väntar otåligt på ytterligare rapport om allt man kan uppleva på Hawaii,I dag fyller pappa år, middag i Danderyd.Och i nästa vecka är det Påsk.I Sverige är det något varmare än normalt - har varit +10-+15 i förra veckan men nu skal det sjunka mot helgen, ingen snö ens i Mellanfjärden När du kommer hem är det SOMMAR!!! POK

2012-03-27 @ 10:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0