Day 189 - 195

Day 189 måndag
Började veckan med att ta en massa anteckningar under zoologi lektionen. Alltså en massa! Tror det slutade upp med tre-fyra A-4or, om ett subphylum. Det är när jag sitter och gör allt det där som jag blir lite depp över att vi inte riktigt går in på sånt i biologi/naturvetenskap eller vad det nu är jag ska ha när jag kommer tillbaka. Jag menar, har gått igenom så sjukt mycket om uppbyggnaden av alla sorters djur. Ojoj... zoologin kommer nog i slutet vara den klass jag har lärt mig mest i. Eller... det är den redan i och för sig. 

Day 190 tisdag
I Global Diplomacy ser vi nu på en film om Rwanda. Ända problemet är att vi ser den uppdelad på YouTube. Så, måste klickas efter 10 minuter, sen hackar den och måste laddas om hela tiden. Jo, men det är fint. Vi har alla fått ett område vi ska ta antecknignar på, har inte riktigt koll på vad i området man ska skriva ner så skriver ner typ allt. Kan ju inte få sämre betyg för det i alla fall.

Day 191 onsdag
I fotoklassen har vi fått nya tävlingar. Eller egentligen bara en ny. Den äldre är att vi ska hitta den nya framsidan till nästa års agenda. Så vi ska fota någto skolinsperarat, redigera och sen beskära och lämna in. Den andra är en ny disrikt tävling. Är i stort sätt samma som förra gånge, lite annurlunda kategorier.

Day 192 torsdag
Lärde mig äntligen var Khanacademy är. Gick igenom det i Intro Business klassen, så nu har vi alla ett konto som kan hjälpa oss få bra betyg i klassen under året. Sidan i sig är sjukt bra. Finns en hel del videos och övningar som jag verkligen förstår. Matte grejerna är super bra. Tror verkligen att det kan hjälpa mig i framtiden - khanacademy.org. Har gjort lite varje dag nu, så... mitt betyg borde vara på topp.

Day 193 fredag
Vi disikerade gräshoppor i zoologin, alltid lika mys, med lukten och allt. Vi skulle ta av tre ben och skära den mitt i tur. Mys! Sen under historian skulle vi rita bilder till "How to survive an atomic bomb". Var jättesvårt, not. Fick 6 punkter vi skulle visualisera, vi tre utbytisar (Sverige, Norge och Danmark) blev klara på kanske 20 minuter. Resten blev klara efter typ 50. Haha, jag tror helt ärligt att vår lärare börjar fundera över hur vi kan lyckas bättre i amerikansk historia än de andra amerikanska i klassen. Ambitions nivå? 

Day 194 lördag
Istället för att gå på Sadies dansen, gick jag, Charlotte och Inga och åt sushi och sen hem till Charlotte för att vara i jacuzzin i en timme eller två och sen titta på en film. En riktigt konstig film, kommer inte ihåg vad den heter men inte direkt värd att se. Var nu 100 dagar kvar bara... Kom hem runt halv 12, poppade popcorn och tittade på gamla Glee avsnitt. Erica kom hem. Sen var det hej till natten och sov.

Day 195 söndag
Vädret var det underbaraste! Så mys. Var runt 25 celcius om inte lite mer. Strålande sol, klarblå himel, inga moln, ingen vind. Så underbart. Låg på studsmattan med min bok i tre timmar eller något sånt, sov lite halvt också. Skypeade med mamma och pappa. Sen var jag väl barnvakt, kan man väl kalla det. Satt inne och jobbade med diverse projekt medan det var 8 barn ute på baksidan. Så tysta och snälla de är... ehm... kanske inte alls. Nu är klockan strax efter åtta, jag är helt slut och det blir däck i sängen vilken minut som helst. 


Sorry för dålig uppdatering, har varit upptagen med annat samt skapat ett beroende av Tumblr. -> cistemaperio.tumblr.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0