Hemkomst

Lär väl bli något av det sista som skrivs på denna blogg. Kommer självklart att fortsätta på andra "vanliga" bloggen, men här kommer väl detta att sätta stopp för allt. Det är trots allt över. Kommer alltid att komma ihåg alla personer som gjort det senaste året så undebart, och alla saker jag har varit med om kommer jag aldrig att glömma bort.

När vi klev av planet gick vi allihop tillsammans så långt vi kunde. Sen gick vi och hämtade vårt bagage. Jag och Angela tappade bort de andra men vi fick vårat och slängde upp våra supertunga väskor på vagnarna. Sen var det sags för de nervösa stegen ut från den internationella marken och in i Sverige. Vet inte rikigt vad som hände när vi svängde runt hörnet och kom ut, men helt plötsligt hade jag Petra runt halsen. Bästa välkommandet någonsin. Linnea var där också. Att få se dessa tjejer betydde så mycket. Sen var mamma, pappa och Jeppe där (no way), samt mormor, farmor och farfar.
Åkte hem, kändes lite konsitgt... Allt är så grönt liksom. Kom hem och tog en snabb dusch innan det var lite lunch. Eller nåt, kommer inte riktigt ihåg. Frukost kanske det var. Sen... ehm... åkte till Täby har jag för mig, och sen till Coop. På fredagen åkte jag till skolan för att snacka med SYV om hösten. Fick se klassbilden och allt. Sen kom Petra och så gick vi runt i skolan och försökte hitta en dator som fungerade. Hade glömt bort att inget är blockat här, Facebook, Google, allt går att gå in på här. Inte som på Legacy där det mesta var blockat. Hittade dokumäntet hon behövde och sen drog vi ner till Sätra äng. Där var bryggan borta... Så vi stack upp till pizzerian där vi bestämde oss för att gå några steg till höger för att äta sushi istället. Yum! Åkte sen hem till mig... Spelade lite Mario Kart och sen stack vi till Petra för att hämta lite saker inna vi åkte upp till Mörby. Gick och hyrde filmer. Nya Sherlok Holmes, New Year's Eve och Footloose. Köpte även en mass frukt som vi sedan gjorde fruktsallad på. Var en ganska så grym kväll. Lördagen var också den helt okej. Och idag, söndag, spenderade jag morgonen nere på vallen i regnet och satte upp allt inför fotbollsveckan. Kalet kallt, kalet mycket regn, men hel kul. Har tjejerna med tjejerna i år igen. Sen kom jag hem, värmde mig, sov en stund och åkte sen in med mormor till stan. Gick igenom alla hennes väskor och sånt, sen åkte jag från stan till Petra och såg New Year's Eve, eftersom vi inte såg den i fredags. Blev en liten mysig eftermiddag, älskar den filmen! Sitter nu och känner att det kanske är dags att fundera på sängdags. Klockan är bara tio, men att vara nere på planen med ett gäng tjejer 6-12, är inte något som spar på energin direkt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej,
Jag ska till USA efter sommaren med Explorius och vill bara tacka dig för din superfina blogg! Som du säkert förstår så har jag läst superdupermånga bloggar utav utbytesstudenter men din tar definitivt hem förstpriset! Du skriver det som är viktigt att veta för mig och jag har lärt mig väldigt mycket på att titta runt på din blogg och nu känner jag mig lite mer förberedd på vad som väntar! Tack! :D

Svar: Åh vad bra. Verkligen kul att höra. Hoppas du får det underbart :)
Isabelle

2012-07-03 @ 23:24:50
URL: http://www.emmainlongmont.wordpress.com
Postat av: Malin

Vad heter din "vanliga" blogg? Har missat den!=)

Svar: isabelleandersson.webblog.se :)
Isabelle

2012-07-06 @ 08:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0