Day 286 - 288 (Första inlägget från "nya blogg.se")

Day 286 söndag
Snacka om mycket på gång. Har inte haft många helger då det har varit så här mycket. Spenderade sista dagen på helg med alldeles för fina människor. Någon gång runt 2, eller... 2 precis, kom Sammi över då hon skulle sitta barnvakt samt skjussa mig till Kellys för ICES partyt. Runt 3 drog vi iväg. Kom till Kellys och första jag såg var Frederik, som jag inte sett sen Hawaii btw, så det var kul. Gick in och hälsade på folk. Träffade Agi, som jag inte heller sett sen Hawaii och Ida som jag inte sett på hur länge som helst. Sen kom Ondrej, Iiris och svenska Ida också. Barbora kom senare, som jag inte sett sen i vad... november? Var så sjukt kul att träffa alla igen!! Pratade med fin, fina gänget från 3 till typ halv 7. Kan inte riktigt förstå att jag troligtvis inte kommer se dessa personer igen. Kommer med stor sannolikhet att träffa Iiris igen, och Frederik. Men de andra, som alla slovaker; Barbora, Agi och Ondrej. Hur ofta drar man ner till Slovakien bara så där? Inte så ofta. Och vet inte hur många det är som är taggade på att ta en semster dit ner. Anyway, hade så sjukt kul med finaste area gruppen, trots att jag bara snackade med hälften typ. Men varför hålla på att skapa en massa nya starka band när det är en vecka kvar?
Jag och Iiris fick skjuss från Ondrejs bror och hans kompisar. Bilen blev lite full så Ondrej fick ta bakluckan. Älskar att åka bil här, musik på högvolym, galen heter i bilen och utanför... Om man ändå hade så här kul i Sverige. Kom till Iiris's och hade middag där med famlijen och Ashley, Bo och Diana, och såklart Lisa. Billies scampi, så underbar. Älskar hennes mat, kan inte vänta tills den dag då jag kommer tillbaka.
Day 287 måndag
Sista hel dagen i High School. Sista gången jag kommer vara i Legacy efter 11... hm. Hade finals i business och Global Diplomacy. Så kommer aldrig att gå in i de rummen igen. Hade sen en timme Algebra och en timme Composition. Sjukt, att man numera ser 1 timmes lektion som korta. Trots att de vanliga bara är 20 minuter längre. Vet inte riktigt hur det ska bli i augusti när man kommer ha lektioner som är 40 minuter i vissa fall.
Sen på kvällen åkte jag, Erica, Jordan och Lisa och åt suchi! Awesomeness på hög nivå.
 

Day 288 tisdag
Halvdag = börjar 7, slutar 10.40. Inte helt fel. Hade första zoologi, som jag trodde skulle vara mycket, mycket svårare än vad det egentligen var. Kunde mycket mer än jag trodde, med tanke på att jag inte pluggade någonting inför det så tror jag nog att jag gjorde rätt så bra ifrån mig. Sen var det U.S. History test. Gick inte lika bra tror jag, trots att jag kunde ha anteckningarna, eller i alla fall study guiden. Men ja... Var en hel del saker jag var lite osäker på. När klockan ringde, och kanske några minuter senare, satt jag på en av våra gula skolbussar. Då det nu är tre dagar (inkl. idag) kvar av mitt High School, åker jag skolbuss hem för första gången. Har tidigare bara åkt när vi skulle till och från fotbolls matcherna och vi spelade på andra skolor. Haha, fubbade dock då jag egentligen inte är uppskriven. Men då jag inte kunde få skjuss så hängde jag på Ingas buss som är den som stannar närmast till mig. En liten ny experience så där när det nu nästan är över.
En vecka, en... Om en vecka och 8 timmar är jag på svensk mark.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0