Day 180 - Florida day 1

Åkte direkt från flygplatsen till Universal Studios. Tog en halv timme eller så, fick se en del av Orlando. Såg vilt levande gräs för första gången på ett bra tag. 
Spenderade hela denna första dag på Adventure Islands, dock bara i de två bästa parkerna (Harry Potter & Jurassic). Det första vi gjorde var att bara vandra runt och titta på allt, fota allt som gick att fota och så. Tog ett besök in på Dervish and Banges. Där blev det lite shopping om man kan uttrycka sig så. Har alltid velat ha en mantel så det var ett självklart köp, en sån där fin, lång, svart Ravenclaw sak. Love it! Håller värmen relativt bra också, plus att den är perfa på vattenrider. Köpte även en slips och ett märke. Min lilla Gryffindor vän Rachel skaffade sig en dagbok och ett märke i Gryffindor samt Potters Triwiard "jumper". Sen tog vi en liten tur över den smockfulla gatan in till Three Broomsticks och tog oss varsin Butterbeer. Nej, det var inte det bästa jag smakat, lite för sött. I alal fall det vita skummet, resterande smakade som Trocadero. Med våra Butterbeers ställde vi oss i kö in till Olivanders. Stod där i knappt en timme skulle jag säga. När vi kom in var det hela den där trollstav grejen, tyvärr blev ingen av oss vald. Men lillkillen som blev var väl ganska så glad, hoppas jag. Var även som vi trodde, tredje staven, precis som i filmen. Vi skaffade våra trollstavar i vilket fall. Haha, börjar känna mig lite dorkie här, men åh, jag gillar min. Sen var det nog en av höjdpunkterna när vi drog oss uppåt till slottet. Det är helt fantasitskt! Dock stod vi i kö till riden i 1 timme och 45 minuter, men det var den så värd. Skulle stå i kö förevigt för att åka den. Riden är helt galet bra gjord, visst finns det alltid saker som går att göra bättre, men i helhet var det så bra, så bra att vi åkte den två gånger till under besöket, dock senare på kvällen när det var mer eller mindre helt tomt. Någon gång i denna stund delade vi upp oss. Rachel och Erica vågade sig på Duelling Dragons, vilken är lite för galen för mig och jag skulle ha blivit riktig dålig utav den, plus att Jordan var för liten, så jag och mina kära syster tog oss upp till slottet igen och åkte på Hippogriffen. Var inget speciellt egenlitgen, men lite söt var den. Hade dessutom lite alone time med Jordan då vi spenderade en timme i kö med att slå på varandras händer, correction, hon slog på mina händer. Sen var det lunch dags, Three Broomsticks! Var verkligen inget spciellt, lite av en besvikelse, men det är ju Amerika och vet inte vad de tycker om den Europeiska maten, de hade typ Fish and Ships och Shepards pie, resten var American! Dagen rullade på och senare gick vi ut ur Harry Potters värld. Var lite i Jurassic, åkte några rides, tror det var en eller så. Men den var grym. Är så glad att den finns i Cali också och den ska vara ungefär likadan, skrek ett par gånger. Var inte riktigt beredd på allt som hände. Sista droppet är galet! Åkte även största/värsta vatten grejen, i en anann del. Eller, först åkte vi en sån där vattenride... kommer inte ihåg vad det heter nu, men när man sitter flera stycken i en rund sak... forss... nånting? Ja, hur som helst började det bli sent och mörkt så var ingen som åkte den, förrutom kanske 10 pers till. Så vi fick vår egen, en 12 sittare med 4 pers är inge vidare. För vart man än vänder sig blev man blöt, plus att vart man än satt så satt man vid en öppning, så allt vatten forssade in. Vem gillar inte vatten alltså? Som tur var hade jag min awesome robe på mig, torkade supersnabbt. Även om mina jeans och converse var blöta. Dumma som vi var fortsatte vi i vattnets fotspår och gick på den värsta av de värsta. Åh, kan inte ens förklara hur den var, har aldrig blivit så blöt. Man tycker man kan bli blöt i Liseberg på vattengrejen där, eller Splash Mountain i Disney, den här var hemsk. Satt längst bak och blev dränkt. Joy... Blev så blöta att vi ställde oss i en sån där torkgrej som de har överallt. Var varmt och skönt där. När det var en kvart eller så kvar tills de stängde sprang vi till Hogwarts och åkte riden en sista gång för dagen, när vi nästan var klara med den stängdes hela riden av. Haha, nu hade vi precis kommit i från själva grejen och var i "tack för hjälpten" delen, och allt ljus var på, men vi hörde någon som hade panik. HAha. Aja, efter några få minuter kom den igång igen och den avslutades. Sen gick vi runt i Hogsmede helt ensamma, la mig ner på marken och tittade upp i himlen, det var fint. Vi var officiellt sist ut ur Harry Potter stället, om man inte räknar de som jobbade där. 
Var väl typ den dagen.

Kommentarer
Postat av: nej jag vill inte åka dit

jag. är. så. stört. avundsjuk. på. dig. isabelle. andersson.

2012-02-26 @ 20:57:47
URL: http://karolinalind.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej igen!

Jag frågade dig om kostnaden för visum för ett tag sen. Och nu undrar jag vad läkarkostnaderna går på. Jag har en kompis som åker med Rotary i sommar och för henne kostade det 360 kr var 15:de minut. Är det samma pris för Explorius?

Super tacksam för svar! :)

2012-02-28 @ 10:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0