Day 176 - 178

Day 176 tisdag
Alla hjärtans dag! Var inte så annurlunda från vad det är hemma i Sverige. Visst är det en mycket större grej här, och det är även mycket större i skolan. Folk gick runt med nallar och rosor hela dagen. Hade match på kvällen. Gick inte så bra, var mot ett av de bättre lagen. Innan de sista fem minuterna var det 3-0, slutade med 5-0 -.-

Day 177 onsdag
Var inte mycket som var på gång på onsdag. Hade det ganska så lugnt. Träningen blev halvt som halvt inställd då det blåste och var riktigt kallt. Gick in i skolan i en av coachernas klassrum och snackade om matchen som var och den som skulle komma. 

Day 178 torsdag
Efter skolan var det match, sista! Mot Mojave. Vi vann... men med 2-0. Skulle ha varit mer då vi spelade större delen av matchen inne i deras målområde. Sen var det ett mål då alla slutade upp i en hög på mållinjen. Lite som football om det klargör bilden lite. Trots att bollen var över linjen dömde domaren bort målet och mer än så kunde vi inte göra. Var lite depp efteråt, vi spelade inte det bästa, det var sista gången jag skulle se vår JV coach då hon flyttar till Cali. Hon har verkligen varit så viktigt för mig och vet inte hur jag ska kunna klara av allt utan en sån underbar coach. Efter litet tårar från alla tjejer och en massa kramar åkte vi till middag på Robertos, med mina två coacher. Sånt som händer liksom, men det var riktigt trevligt. När jag kom hem hoppade jag i duschen och sen fortsatte vi vårt Harry Potter maraton. Sen hände det grejer. Helt plöstligt hördes ett högt BANG på dörren och Erica tvingade mig att gå och öppna. Var ungeär det här som hände:
Satt i soffan med Erica och Jordan och tittade på Deathly Hallows Part 2, har haft maraton i typ en vecka. Helt plöstligt från ingenstans kommer ett högt bang på dörren och jag blir som sagt tvingade att öppna. På dörrmattan ligger ett välbekant brev, i alla fall till utseendet. 

Så jag plockar upp det och glor misstänksamt på Erica då jag var helt säker på att hon hade något med det hela att ögra. Men vägrar säga något. Så öppnar det och läser. Fick läsa det några gånger innan jag fattade vad som stod:
"Dear Miss Andersson,
We are pleased to inform you that you have been accepted into Hogwarts School of Witch Craft and Wizardry. The Hogwarts express is currently undergoing extensive maintenance, so you will be flying on commercia muggle airways on the 17th of February at an dhwne you arrive in Florida, USA you will travel straight to Universal Studios Orlando where you will be allowed to travel around Hogsmead with parental concent, and then visit Hogwarts. 
Hope to see you there
Yours sincerely
Minerva McGonagall,
Deputy Headmistress

När jag väl insåg vad som var på "g", väcker Erica upp sin laptop och visar mina föräldra på Skype. Hon filmade även hela grejen. Så jäkla bra gjort!
Så nu åker jag till Orlando med Jordan, Erica och min austarlienska vän Rachel!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att ni får några jätteroliga dagar i Florida.

Puss Mamma

PS Förlåt att jag ljög för dig - men det var ju för en god sak, eller hur? :)

2012-02-18 @ 11:49:43
Postat av: mormor

En bamseöverraskning! Eller hur? Ha det.Allihop.PoK

2012-02-18 @ 12:49:16
Postat av: kaaarrrooooo

åh herregud va underbart!! hahaha jag blir helt sprallig bara jag läser det här XD "first bedroom to the right" !!!!!!

2012-02-19 @ 17:45:40
URL: http://karolinalind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0