Day 226 - 230 Los Angeles

Day 226 onsdag
Efter att ha vaknat upp och ätit frukost på det lilla hotellet vi bodde på åkte vi vidare söder ut mot Los Angeles. Kom fram spenderade resten av dagen i Santa Monica. Gick på pieren (för andra gången för mig). Var på stranden lite grann, vattnet var riktigt kallt. Slutade upp med en fin Hazelnut Latte från Coffea Bean. Sen var det till hotellet och sängen.

Day 227 torsdag
Var Universal Studios dag. Har aldrig varit på den i LA tidigare, var på Universal i Orlando i februari, men de två parkerna är helt olika från varandra. Köpte årspass faktiskt, inte för att vi kommer vara där igen under året (troligtvis). Men... Var typ samma pris som dags kort om jag fatta det rätt. Plus att man fick ett coolt kort. Var först på Transformers, har ju inte sett några av filmerna så var inte så insatt. Såg på en djurshow och gjorde lite annat. Såg på Shrek och åkte på Studio Tours. Superkul, såg King Kong 3D, Desperate Housewives och Ghost Whisper scenen m.m. Slutade upp dagen med en vattenshow, som jag inte riktigt fatta. Sen var det tillbaka till hotellet.

Day 228 fredag
Spenderade hela fredagen inne i Hollywood. Började med att vandra på Walk of Fame. Tillskillnad från förra gången började vi i mitten av vägen istället för början och såg många fler kända stjärnor. Var på ungefär samma ställen som tidigare gången. Var uppe vid skylten också, eller inte helt uppe vid den men så vi såg den. Senare på kvällen åkte vi upp till observatoriet och såg över hela Los Angeles.

Day 229 lördag
Disneyland för andra gången på ett år. Var där ganska så tidigt så var inte så mycket folk. Gick raka vägen till Buzz och Space Mountain. Tog alla stora riderna och hade det ganska så bra. Åkte Pirates of the Carribean som inte var öppen sist, var sådär. Skaffade några Fast Passes så gick före de långa köerna till Indian Jones och vattenriden i California, samt Tower of Terror (favoriten för alltid <3). Var inte så mycket folk, trots att det var helg. Såg inga shower eller nåt. Vädret var superfint, var inte ens kallt på kvällen. Det sista som gjordes var att jag och min bror åkte Space igen. Var dels 45 minuters kö, men när vi var nästan framma vid ingången till byggnaden stannade riden upp och allt pausade i kanske en kvart. Lite små segt. Sen åt vi middag allihop i Downtown Disney på Rainforest Café.

Day 230 söndag
Efter att ha checkat ut från hotellet åkte vi till Rodeo Drive och gick runt där lite. Stod två gula sportbilar längs med gatan som alla tyckte var jättecoola... Efter att ha gått runt där ett tag åkte vi vidare till Venice Beach - tyckte det var så där. Lite mycket folk. Sen var det ut i öknen i öst till Vegas. När vi kommit ut ur Los Angeles skulle vi äta någonstans, slutade upp på IKEA och köpte sill och lax, skorpor och sylt. Lunch skulle vi äta på InN'Out mittemot - visade sig att de hade stängt. Så körde vidare ett tag tills vi kom till en outlet där vi shoppade lite och åt lunch. Sen var det 5 timmar kvar hem.