Day 217 - 221

Day 217 måndag
Jobbade hela sista lektionen med Research essayn på engelskan. Så segt, framförallt då man inte var med från början. Men det är bara att dra igång och se hur långt man hinner. Hoppas bara att jag lyckas bra. Är ju nu bara en vecka kvar innan Spring Break - håll ut!

Day 218 tisdag
Var en riktigt intressant dag. I mest a dels alla ämnen. I zoologin var vi på insektsjakt. Gick ut i det kalla vädret tidigt på morgonen och ut i öknen. Hittade nada så vi gick tillbaka till skolområdet. Jacob sa att man kunde gå längs med staketet, visade sig att det var en stenig gång med en massa hinder, varav det sista var att klättra galler. Inte något jag gillar eller gör. Majoriteten klättrade, inklusive Erica - konstig lärare man har liksom. Själv gick jag runt med några andra. Hade ingen lust att ha sönder något, och klättra i UGGs är inte det lättaste. 
I U.S History började vi prata om JFK. Någon frågade om han fortfarande levde... jo men det är så amerikanarna i min klass är... En annan frågade vad Protestant var, och när läraren berättade att det var en slags kristendom sa han att nej - för kristendom är kristemdom... Sen frågade han även om Påven verkligen fanns...
Gjorde något riktigt kul i Foto. Moantade. Tror man stavar det så. När man pressar in en bild på en ram liksom. Svårt att förklara, men jag älskar det!

Day 219 onsdag
Var i bibloteket under engelskan. Kul att många av eleverna i klassen knappt vet hur man öppnar en bok eller använder en dator korrekt. Det är nästan sjukt hur olika vi är när man jämför USA och Europa.

Day 220 torsdag
Återigen var det aktion i zoologin. Erica hade just blandat sin dryck, som var kall, efter något så stod helt plötsligt Jacob mitt i klassrummet med flaskan hållandes med öppningen i munnen (som när man dricker). Alla trodde locket var på, men när drycken började försvinna kom asgarvet. Om jag ändå hade haft en bra kamera så jag kunde fotat Ericas min, oslagbar!

Day 221 fredag
Var i bibloteket under lunchen för att jobba med engelskan då jag inte hann klart förra lektionen, givetvis visade det sig att vi skulle vara där igen under lektionen då en tid hade blivit ledig. Senare på kvällen drog jag till San Fransisco. Klockan åtta på kvällen träffade jag min svenska familj efter sju månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0