Day 145 - Let's put all the European countries together

Var uppe i åttan och gjorde nada. Gick ner till köket och åt frukost och låg sen i soffan i ett par timmar, halvt sovande med Disney Channel på. Hela förmiddagen var lugn och sansad men lite bloggande, bildredigering och pluggande. Kvällen var raka motsatsen. Var först och tittade på Iiris och Legacy Cheer Squad när de var på en form av tävling, ingen officiell, var en av skolorna i området som hade en insamling. De var sjukt duktiga! Nu ligger alla bilder på Iiris kamera då min inte hade batteri... Men så fort hon lägger upp dem ska jag sno några, Erica filmade också så kanske kan lyckas ta mig till den också. Förrutom denna nya upplevelse var jag med om något som jag vet att många andra utbytesstudenter har varit med om, bytning av värdfamlij. Oh, nu blev alla intresserade, men nej, det var inte jag som bytte. Genom att ha en värdmamma som är involverad i organisationen och är area rep får man hänge med på lite grejer så nu var det dags för bakom organisationen experience 2. Var tidigar under min vistelse med när hela processen om hur en familj väljer en student med. Men nu så var det lite annurlunda. En av killarna som Erica är rep för behövde byta familj. Och innan jag börjar babbla på om det måste jag säga att ett sånt här år förändrar en så sjukt mycket. Träffade denna kille min första eller andra vecka här och var inte alls så stort fan av hans attityd och så, men nu har han förvandlats helt och är verkligen supertrevlig. Så till själva grejen då, vi hämtade upp honom hos hans famlj, som också är jättetrevlig, och så tog vi hans grejer och snackade lite kort med dem alla medans vi gjorde allt klart. No hard feeling at all. Sen åkte vi tvärs över Vegas till den nya familjen. Började med att prata lite med dem och så och sen hämtade alla grejerna och flyttade in. På tal om lite random, jag älskar huset. Så himla gulligt, önskar jag kunde ha gått runt och fotat allt, men var verkligen ett sånt där hus jag vill ha med olika nivåer och allt. Ska försök förklara; direkt när man kommer in genom dörren är det en liten trappa upp, på den "våningen" var köket och matsalen. I köket var det en liten trappa ner till Tv-rummet och där fanns en dörr ut till trädgården. Mellan köket och Tv/vardagsrummet fanns det ingen riktiga vägg. Så när man satt vid bordet i köket såg man hela vardagsrummet. Sen var det en trappa upp till alla sovrummen. Ja, lite flummig beskrivining men var så imponerad av huset. När vi hade lämnat av killen med famlijen drog vi till Towns Square. Jag hade aldrig varit där förrut, så det var lite häftigt. Town Square är som en egen liten stad i Las Vegas, en typisk europeisk stad, fast en blanding mellan alla länderna liksom. Italienska resturanger, spanska kiosker, franska cafeér, brittiska byggnader och massa fint. Åt middag på en italienks resturang och sen var det hemåt igen. Ska så åka tillbaka dit en dag då jag har min kamera. Kom hem och tittade på Grey's Anatomy avsnittet vi glömde bort i torsdags, somnade när de va typ 10 minuter kvar. Fail...


That's why I love Vegas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0