Day 23 - How are you?

North Las Vegas 7.51 pm

Har varit så trött hela dagen. Från det ögonblicket då klockan ringde tills det att ja... nu. Har på tal om ingenting märkt att min svenska har förändrats, eller jag har fått en helt annan dialekt. Vet inte om det är för att jag har så många norskor runt om mig. 
Vanliga morgon "drillen" och började veckans sista B-day med Intro Business då vi började jobba med projekten och gjorde en tangetbords grej. Det var typ ett spel där man skulle skriva så många ord som möjligt innan vattnet (där orden fanns) blev dåligt. Detta skulle vi göra i tjugo minuter, behövde aldrig starta om, vilket betyder att mitt vatten aldrig blev dåligt - SCORE! Läraren sa till och med till mig: "Good job there miss". Hoho!
Sen var det Global Diplomacy, varje utbytesstudents favorit... eller nåt. Nej, men nu börjar det bli lite galet. Har så mycket som ska göras. Fick ta hem anteckningsböckerna i alla fall. Men det är som om det vi ska göra är för avancerat. Det är så random saker och hon måste förklara allt hundra gånger innan någon ska fatta. 
Efter lunch var det Algebra som gällde. Gick igenom sista delen av kapitel ett samt räknade lite, gjorde klart läxan så behöver inte göra den i helgen. Däremot ska vi ha prov nästa vecka, vilket betyder att jag har tre prov samt en massa andra läxor om jag känner denna skola rätt. Det är riktigt kul, pratade om det med Inga idag. I Sverige, eller i alla fall i de skolor jag gått i, så blir klassen galen om det är fler än två prov på en vecka och de flippar ur om det är två prov samma dag, här - not so mush. Ingen sa nånting. Inte någon kommentar heller om att vi får reda på att vi ska ha prov knappt en vecka innan vi ska ha det. Okej, vi får ha med oss våra anteckningar, men ändå. 
Sista lektionen för dagen var composition, en lektioner jag verkligen börjar bli trött på. Däremot börjar vi göra mer avancerat nu, så det är väl skönt.
Efter att klockan ringt för sista gången för dagen var det Key Club möte som gällde. Fick denna gång vara i kafeterian då vi är så sjukt många. 
Innan vi åkte hem stannade vi till hos Kelly (min AR) så umgicks lite med Toni och Barbora. Nu - vet inte... men funderar på att gå och lägga mig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0