Day 38 - The Sub Lession

North Las Vegas 10.41 pm

Fredag! Så skönt att äntligen få helg, efterlängtad. Var beredd och klar att åka, hela gänget från detta hus dåra, men behövde vänta in att Fan skulle komma också... guess what, hon kom inte. Har inte sett henne mycket idag, men det lät som om hon försov sig, stackarn. Skulle bli panikslagen. Verkade som om det löste sig ändå. 
Hade zoology först lektionen. Innan klockan ringde hängde jag och Iiris ute i korridorerna med lite annat folk. Under lektionen skulle vi göra kart ett "worksheet" (har börjat tappa de svenska orden :/) om evolution. Kände att jag verkligen skulle behöva höja betyget där så har bestämt mig för att lägga allt krut där då jag i stortsätt annars inte behöver göra mycket för att behålla A:na. Var en asocial person under morgonen helt enkelt.
Sen var det U.S History, eftersom att en stor del av klassen failade på förra statprovet ska vi fortsätta ha dem varannan vecka tills alla får 100. Tror jag repeterade kartan tre gången igår kväll och en gång innan lektionen. Blev klar ganska fort... Återigen såg jag folk som när jag var klar hade skrivit kanske tre-fyra stater... Man undrar hur mycket de bryr sig egentligen. Sen ja... skulle någon ge mig en karta på Sverige och be mig fylla i alla landskapen... hmm... jag vet var Uppland ligger. Men självklart skulle jag plugga till det. Får jag 100 denna gång kan dessa test gärna fortsätta, att få några 100 % här och där är inte helt fel. 
Var beredd för ännu en spanska lektion med vår galna spanskalärare, haha. Kom dit och hörde hur det snackades om att hon inte var i skolan idag, och det var så rätt. Så vi hade vikarie. Det var en upplevelse. Ni vet när man ser på alla dessa tv-serier och filmer och klassen har vikarie och det är helt galet. Yepp, that's right. Och jag menar här, han brydde sig inte. Någon frågade om han kunde spanska svaret: If I know Spanish, not a single word. Jaja, men det funkade ändå. Satt och snackade med Robert, Ashley, Ashleigh och så en tjej som jag aldrig kommer ihåg namnet på...
Efter lunch - där det som vanligt inte hända ett smack. Var det photo! Yay! Satt återigen och arbetade med Action Photography. Satte ihop alla stopactions till en sequence (och här kommer min "lack" på svenska ord...). Funderar på att lägga upp första projektet - 9/11. Så kanske kommer någon gång under helgen. 
Jag funderar även på att gå och lägga mig. Eller fixa allt och sen sätta på något Glee avsnitt eller så... finns lite saker som jag saknar i de nya, utan att säga för mycket. Ser däremot framimot nästa vecka! Holt cooow, kommer sitta spikad. But oh... eftersom jag troligtvis missar måndagen måste jag säkerligen ta igen en massa till onsdagen. Och jo, på tal om det ja, blir nog ingen skola för mig på måndag. Varför? För att skolan skickade ut ett brev om att vi måste ta några sprutor innan 1 oktober annars får vi inte få i skolan förens vi tagit dem. Segt, men det är så det är. Hoppas att vi inte gör för mycket. Har det däremot fixat ganska bra. Först har jag Intro Business och där finns allt upplagt på hemsida, sen Global Diplomacy och där har jag ju grannen samt en hel del andra som kan ge mig anteckningar och sånt, Algebra, bara att Inga eller någon säger vad de gick igenom och ger mig sidorna vi har i läxa, och så composition där jag har Fan som kan visa vad vi gjorde. Det löser sig.

P.S: Elin - Åh vad glad jag blev av alla smyckena! Så söta. D.S
P.S2: Fick det efterlängtade paketet idag, sitter i mysigaste Husarö tröjan nu. Blev så glad över alla bilarna också! Yay! Har haft craving för svenskt godis i flera veckor nu. D.S

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Jag har läst din blogg några månader efter en slump. Jättebra! Men jag hade ingen aning om att du varit på Husarö!! Jag var i somras, 2011 2:a. När var du??=)

2011-10-01 @ 09:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0