En mindre fin eftermiddag

Ursäkte det hemska språket men har ingen lust att sitta och över tänka igenom detta inlägg då hela grejen kommer försvinna.


Jag förstår inte! Så jag har inte varit på varje träning sen vi började, gör det något? Är det antal träningar som räknas? Jag sa till och med till en av coacherna att jag inte kunde träna än för att mina fotbolls skor inte hade kommit, de var på väg och så fort jag fick dem skulle jag hoppa ut på planen. De kom inte i tid så köpte nya joggingskor och tränade i dem i en vecka, fick mina skor och tränade som satan de senaste dagarna. Jag sträckte en muskel i bakre lår i söndags men trots det gjorde jag allt jag kunde, höll på att bryta ihop fler tal gånger för det kändes så förjävligt, men vill så gärna komma med i laget. Tryout var idag och jag är så förbannad.


Först sprang vi som vanligt, och sen skulle vi köra överlappningar, vi delade upp oss helt random i två grupper så alla skulle kunna köra, självklart väljer jag fel grupp. Hamnde i en efterbliven grupp där folk var så jäkla långsamma och dåliga. Plus att vi hade för få bollar så fick byta av hela tiden. Sen skulle vi jämt köra freshmens-sophmores-juniors-seniors, så det tog extra lång tid att göra allt eftersom coachen alltid fick ropa upp vilka som skulle köra. Fick inte alls visa vad jag går för. Den andra gruppen gjorde saker hela tiden, saker som jag gärna hade gjort. Nu ångrar jag verkligen att jag inte bytte, det kunde inte varit någon stor grej att bara byta sida. Känner mig så jäkla dum som inte gjorde det. Jag vill så gärna vara med i laget, vet att jag inte kan hamna i varsity, dels för att jag inte är zonad för skolan samt att det laget redan är uttaget, blev under träningen idag. Men skulle ändå velat visa mer än vad jag fick chansen att göra. Är så arg!!! De la fan all fokus på idioterna till freshmens som var sämst av alla! Ja, jag vet; ”Don’t know how to play? Come, we’ll teach you” Men när ska vi andra få visa vad vi går för! Det gör mig så sjukt frustrerad!!! Blir galen!


Så hela tryoutsen gick sådär, när jag väl fick chansen att göra något la jag all fokus på det och gjorde det absolut bästa jag kunde. Jag har fan spelat i 10 år, nej jag är inte särkilt snabb men jag vet fan hur man spelar och har mycket bättre bollkontroll än många av de andra tjejerna. Så varisty togs ut och de slutade typ en kvart innan resten av oss. De tog bort några i taget som hamnade i JV. Blev bara mer och mer arg ju fler de tog och jag fortfarande tränade med freshmen. Jag menar, jag är fan junior! Jag kan inte ens vara med i freshmen laget, den enda chansen jag har är JV! Så tillslut frågade de vilka som var juniors. Räckte upp handen snabbt som fan för att visa att jag verkligen inte ville vara där jag var. Så coachen vinkade åt mig att komma och jag fick stå bredvid henne och den andra coachen idag, kände mig jävligt dum. Fattade inte vad som hände och de sa inget heller. Så sprang den ena coachen över till den tredje och snackade med henne och de höll på ganska länge med att bland annat plocka ur de freshmens som var i JV. Innan hon ens hann komma tillbaka vinkar tränaren jag står hos att träningen är över och vi ska alla gå till andra sidan planen. Vi sätter oss alla i en stor grupp. De ber alla freshmens att gå till ett ställe någon meter ifrån och sätta sig. Sen är det bara juniors och sophmores kvar. Känns ju super kul btw. De plockar ut några och ber dem sätta sig på andra sidan om oss. Sen är vi kanske 15 pers kvar. De pekar på mig och jag känner att yes, jag fixade det till JV, det bästa jag kunde göra. De plockar ut några fler och jag känner redan nu att vi är för många för ett lag. Och då kommer det, fan var arg jag är! De säger att varsity är som vi kanske märkt klart, eh… självklart att vi fatta det! Och freshmen laget är också klart. Alla väntade på att de skulle säga att JV var klart också. Men de sa de inte istället körde de med att de inte kunde bestämma sig nu och de var inte säkra. Så nu måste vi vänta tills imorrn då det ska finnas en lista på en av coachernas dörr. Fy fan va fegt säger jag bara! Hur svårt kan det vara säg bara åt några att de inte klarade det, fan säg åt mig att jag inte gjorde det så jag vet. Självklart kommer jag bli helt förkorssad men då vet jag! Och vad är det för jävla stil! Säga åt 20 tjejer att jag ni klarade det till JV och sen bara ändra sig och säga att nej… ingen av er är säkra ni får vänta till imorrn för vi är för fega för att säga något! Blir så jävla sur! Säg bara hur fan ni vill ha det! Vet inte vad jag ska göra, fattar att det kan vara svårt att välja ut vilka som ska vart och vilka som inte kan spela alls framför spelarna. Men är det okej att få upp hoppet hos några och sen bara slänga det i sopptunnorna några meter bort?! Om det är så de tänker säg lägg upp allt är jag inte säker på att det är detta jag vill göra. Känns bara så trist. Jag bryter aldrig ihop när det kommer till sånt här, men i denna stund blir jag galen! Är bara så besviken på coacherna. Jag menar, det fanns många USLA freshmen är det inte bättre att då köra på ett JV och ett JVB så att de många bra juniors och sophmores som fanns får chansen att spela. Nej, tydligen inte! Bröt ihop efteråt när jag träffade Liisa och Iiris, Liisa kom med i varsity teamet, vilket jag är glad för, för hon var verkligen bra. Men när alla frågade mig vad jag kom med i och jag inte kunde svara… det kändes för jävligt helt enkelt. Vill verkligen bara få morgondagen över. Kommer bryta ihop om jag inte kommer med, är så jäkla arg på mig själv också. Var ganska säker på att jag skulle komma med… nu vet jag inte längre. It just sucks really f*cking bad!



Kommentarer
Postat av: nina

jag fick börja spela i c-team, vilket är ungefär som du beskrev freshmen (kunde inte ens passa) eftersom jag kom hit efter tryouts. Men de tränarna flyttade upp mig till JV till dagen efter och sen flyttade JV mig till varsity, så det finns fortfarande chans!

Hoppas det blir bättre och du kan spela! Om de inte säger något och du känner dig felplacerad kan du prata med tränarna och fråga vad det är som gör att du inte spelar i JV och var du behver träna på osv:) Jag var bänkad en match och frågade vad jag behövde förbättra osv. och det tyckte min tränare bara var bra inställning, så kör på det:)



Hoppas allt löser sig! kram:)

2011-11-17 @ 07:02:41
URL: http://ninalinder.blogg.se/
Postat av: Pappa

Märkligt sätt att ta ut ett lag, men ge fan allt i morgon (idag) på träningen, men först å främst se till att du tar för dig, var lite kall o självisk. Jag tror du helt säkert kommer med för du verkar va så förbannad, o det var länge sen jag hörde det. Go girl!!!!

2011-11-17 @ 07:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0