Day 93 & 94 - Thanksgiving & Black Friday

North Las Vegas 9. pm

I torsdags firade jag min alldra första Thanksgiving. Något jag gärna gör om, dock troligtvis mest för det trevliga sällskapet. Maten som alla pratade om så himla mycket var inte något jättespeciellt, det var gott och så men inte så fantastiskt som alla säger. Beror nog väldigt mycket på familjen också. Missade också själva kalkonen, alltså tillagningen och det. Men annars så. spenderade torsdags kvällen med familjen Forsstrom. Jag och Iiris började kvällen med att spela horse shoe(?) med Eric och Drew, måste bara säga att jag och Eric vann!
Sen var det själva middagen! Kalkon, sötpotatis, potatismos, greenbean castrol, brunsås, skinka, äppelmos, rotfruktsgratäng, grönsaker, "buns" och självklart; pumpapaj. Gjorde inte så mycket mer, på några timmar. Stack hemåt, Iiris hängde på. Runt halv 12 var det in i bilen igen, plånboken med och iväg till Black Friday. Stod i lång kö utanför Kohls i en kvart eller så. Var inte så farlig, och så mycket folk var det inte. På Kohls i alla fall... Efter att Erica hittade lite julklappar till Jordan drog vi vidare till det riktiga kaoset på Wallmart. Kassakön gick igenom, jag skojar inte, HELA affären, och det är ingen liten Wallmart. Galet! Efter Wallmart drog vi oss in till the Strip och Fashion Show Mall, tittade in på bland annat Abercombie & Fitch. Hade ingen lust att spendera särkilt mycket pengar på saker jag inte behövde, även om det var relativt billigt, men hittade två pyjamas byxor för $17 istället för $30. Så inte ska man klaga inte. 
Kom hem runt kvart i 4. Och somnade strax därefter. 

Fredagen var galet lugn, fram till runt 3 då vi stack iväg till Iiris och firade Thanksgiving med andra halvan släkten. Var ungefär samma drill som torsdagen, inte lika grönt på bordet dock. Och det fanns äppelpaj! Kärlek! Hade en riktigt trevlig stund där, speciellt efter att alla hade gått, lol. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Allt bra?

2011-11-27 @ 10:57:17
URL: http://teresebrodin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0