Day 96 - The Hover Dam

I söndags drog jag med Iiris, Eric och Billie till the Hover Dam. Gick på bron över och passerade där med gränsen mellan Nevada och Arizona två gånger - coolt! Haha! Fick mig föresten att tänka på hur "stor" en gräns är egentligen? Finns det något speciellt mått på hur bred en gräns är? Jag menar, ni som har kört igenom olika stater i USA vet att de först visar en skylt från staten du åker ut från (vanligtvis ser du den inte för den är på andra sidan) sen kanske en halv mile kommer "state line" och ytterligare en halv mile kommer nästa stat skylt. Aja, men det var en ganska cool upplevelse, trodde i och för sig att det skulle vara lite häftigare än vad det var, men ändå. 
Innan vi åkte tillbaka till LV tog vi en tur på en av marinerna som finns vid Lake Mead, fanns en massa läskiga enorma fiskar där... :/ Så åkte vi hem och Iiris, Eric och Billie stannade på middag. Pyntade huset med jul och satte upp julgranen (ja, satte upp, först plastgran året för mig ^^) och pyntade den och så. Nu är det supermysig! 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag var till Hoover Dam i fredags, dock fick jag inte kliva av och kika runt så mycket som du :P

2011-12-02 @ 08:50:26
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0