Day 3 - Eleven tears and pink purfume

Newark 10.00 pm

Blir inget jättelångt inlägg nu dels för att jag ska vara nere färdig och klar i lobbyn 2.45 am, jag måste packa väskan, måste bestämma vad jag ska ha på mig, samt packa handbagaget. Vi får väl se hur det går. 
Var samma morgontider idag som det var igår. Vid åtta gick bussen in till Manhattan. Tog an downtown Manhattan och åkte runt där. Åkte ut med Statenisland båten för att få en närmare titt på firhetsgudinnan. Ses bättre med båten som går runt måste jag dock säga. Tog även en tur vid Ground Zero och Wall street. Kändes lite små konstigt att vara tillbaka vid Ground Zero, sist jag var där var det bara ett stort hål i marken. Blev även en titt på minnesplatsen inne i en av byggnaderna, "Eleven teardrops" eller något dylikt, superfint. Under vår fin fina tur i Financial District öppnades himlen och regnet öste ner, så där som det bara kan göra i New York. Det var mindre fint. 
Efter turen var det fritid. Blev lunch på Subway och sen shopping runt i Soho. Victoria's Secret, Sephora, Forever 21 och Urban Outfitters var populära besök. 
Har annars inte mycket att berätta. Var ingen jätte händelserik dag. Blev lite depp på grund av det dåliga vädret. Borde väl ta och packa snart också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0