Day 8 - Collecting bugs in the pool

North Las Vegas 9.36 pm

Second day of High School! Jag var lite sådär till High School ett tag, man har sätt på bloggar hur de ser lite halv skabbiga ut och så, men Legacy är så frächt. Okej, skolan är relativt nybyggd men den är så mysig. Det är folk överallt vilket är lite skrämmande första dagarna, men jag har bara varit här två dagar och det känns så bra. Det är sådan school spirit också. Överallt på alla väggar finns det något stort plakat som säger något om skolan, om det så är en klubb eller om någon av årskullarna. Lärarna är helt underbara också. Och nej, jag skriver inte det här endast för att alla ska tycka att det är så bra, jag skriver det för att det verkligen är det. Visst det har varit lite varmt i korridorerna men hur många minuter spenderar vi där? Tre till fem när man ska till och från lektionerna. 
Sen det här med A-days och B-days, förvirrad tjej. Förstod verkligen inte hur vi skulle få plats med åtta periods då varje period är 80 minuter och skoldagarna är från 7-1.23, men det var ju olika dagar. Udda periods på A-days and jämna på B-days. Här är då mitt schema:
Period Course Teacher
0 Mentorship/AST Armstrong, M
1 Zoology H Forsstrom, E
2 Intro Business Rogalski, D
3 US History Edwards, B
4 Global Diplmcy Miner, A
5 Spanish II
6 Algebra II Greer, K
7 Photography II Rango, R
8 Composition Hofheins, V

Alla de som är fet-markerade är då mina periods på A-days. Hehe, favorti dagen. Än så länge kan jag inte berätta så mycket om lektionerna i sig då de egentligen inte har börjat. Hade keramik först under 6e perioden men bytte till spanska istället. 

Skollunchen alla bloggar om att deras skollunch är så dålig och sånt. Jag menar, okej, det är inte den bästa. Men det är en stor skola och man kan inte servera finaste maten till så många elever. De har många alternativ, sallader, wraps samt det vanliga. 

Efter skolan var jag hemma ett litet tag och sen åkte jag hem till Kellys och var under kvällen med Barbara och Antonia. Innan vi hoppade i poolen fick vi ner lillebror i familjen att plocka upp insekterna som låg där i. Så nu har jag påbörjat min zoologi grej. Vi ska nämligen ha samlat 30 insekter som slutprojekt. Så om någon har några insekter över är det bara att skicka, jag lär behöva dem. Har i alla fall en äcklig spindel, och ingen sån där som man ser hemma lite då och då, den här va hårig. Fick även höra att de hade hittat en tarantella i trädgården igår. Scary...
Get ready for B-day!



Kommentarer
Postat av: kaarrroooo

rosa orangea pennan!!! Jag köpte massa såna förra veckan ;) säg till om dina tar slut sen så skickar jag på posten! XD <3<3<333

2011-09-02 @ 16:26:53
URL: http://karolinalind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0