Day 21 & 22 - No Title

North Las Vegas 8.05 pm

Igår var det B-day, blä. Började med Intro Business då vi skrev journal och började snacka om nästa projekt, muntligt framträdande om favorit artisten. Känns lite som det där man gjorde i engelska i 7an... Sen var det Global Diplomacy. Börjar bli ganska trött på den kursen nu. Vi gör egentligen ingenting och om man inte blir klar med något får man inte ta hem anteckningsblocket och göra det hemma, då vi "kan glömma den". Vi ska också ha prov nästa vecka, fick vi ta hem boken? Nope, inte förens imorrn. Vilken skillnad! Sen är vi också runt 50 elever i samma klass så det är alltid rörigt. Sen var det lunch och sen Algebra. Är glad för att jag äntligen går en mattekurs jag inte har några problem med, kan vara för att det vi läser nu är sånt vi redan har gått igenom. Tror Algebra II är som Matte A plus lite av Matte B. Som vanligt dock, blev jag jättesömnig och höll på att somna. Jag förstår verkligen inte, detta händer bara på matten. Aldrig annars, och inte i Sverige heller. Har hittils aldrig somnat dock och hoppas att jag kan fortsätta säga det. Sista period var compostition... Inte favoriten. Vi gör ingenting, och klassen är stökig. Det tar en halvtimme för folk att kopiera en powerpoint slide, när det för mig tar någon minut, och då skrier jag noggrant. Sen är det aldrig någon som är klar i tid heller. Säger läraren att vi ska vara klara om fem minuter har de flesta knappt börjat, medan ja kan vara klar... Borde kanske ta och byta, men då kommer, med alla säkerhet, hela mitt schema att ändras och det orkar jag verkligen inte. Blir lättare att få bra betyg dock.

Idag var det dock A-day = Best day! Hade zoology first period. Notes, notes. Och början på en liten bok om hur cellen delar på sig. Second var historia. Liksom compostion är det ganska lätt, klassen är dock en smula bättre. Liksom de senaste lektionerna tog vi en massa anteckningar. Pratar om "Early America" vilket jag redan läst om, vilket leder till att jag redan kan det vi går igenom. Började även med en par uppgift, timeline (sådana har man gjort "x" antal genom åren). Jag och Martine från Norge drog ihop oss och började våran. Åh, vår historia lärare har skapat ett Twitter konto som vi kan följa och få info om diverse saker samt credit tillfällen, dessa kan vara att de första tio som skriver deras namn och period till henne får credit m.m. Sen var det spanska, börjar bli seg den med. Snackade dock med lite folk i klassen som är på ungefär samma nivå som mig. Eller de hängde i alla fall med under deras Spanska I vilket leder till att du enkelt förstår början av spanska II. Fast läraren gillar mig - Europe liksom. Lunch och sen bästa två timmarna på dagen. Hade photography där vi jobbade med att redigera bilder. Fixade till ett skadat foto, reducerade bort lite fula saker, föryngrade ett porträtt. Efter att klockan ringde var det photoclub dags! Pratade lite om diverse uppgifter. Vi fick också skriva upp oss på vilken uppgift vi ville ha; fotograf, redigerare eller packare. Skrev upp mig som fotograf och redigerare. Vilket ledde till att jag ska hjälpa någon av fotograferna på måndag när vi fotar volleyboll lagen på måndag. Ska bli så kul! Hoppas på att det blir lite mer sen under de kommande veckorna då de olika idrottslagen ska fotas. Annars lär det bli en den redigering under de kommande veckorna. Det blir en hel del redigering på alla de foton som tas. Det är en stor skola med många lag och regular size på lagen. Läraren sa att det borde ta runt fyra dagar att redigera några av bilderna om de flesta hjälper till, dock är ju de flesta då nybörjare så lär väl gå snabbare när alla har lärt sig hur det hela går till. 
När jag kom hem tog jag en liten powernap och funderar på att gå och lägga mig nu. Trött. Borde ju klara mig igenom dagen om jag går och lägger mig nu.

Kommentarer
Postat av: Vilde i Las Vegas

haha, global diplomacy ja....

2011-09-15 @ 06:24:49
URL: http://www.vilde-usa.blogspot.com
Postat av: Emmie

Sötis <3 Jag ska inte ge upp än, ska göra allt för att få ett asbra år i usa som jag drömt om i hela mitt liv!

2011-09-16 @ 01:37:43
URL: http://alifetimeexpirience.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0