"I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me."

Åkte hem från landet idag, satte mig och redigerade lite bilder, tittade på lite film, den vanliga helg göran helt enkelt. Trots en välbehövd helg är jag inte alls så taggad på att gå upp tidigt imorgon och jobba... igen. Visst jag tjänar bra, och jag behöver verkligen pengar. Men har jobbat mer eller mindre konstant, om man inte ränkar helger, sen sommarlovet började. Känns fortfarande inte som lov och vi är nästan inne på vecka två i juli. Det är en månads sommarlov och jag har bara jobbat. Man bör kanske inte klaga eftersom det finns så många som skulle önska att de hade jobb, och visst. Det gjorde jag också innan lovet började, önskade verkligen att jag kunde jobba någonstans så jag skulle kunna tjäna in lite pengar till USA. Men det är så enformigt. Men, men. Det är två dagar den här veckan, sen är det Harry Potter, sen... ja... sen vet jag faktiskt inte. Fick jag bestämma skulle jag inte göra någonting. Träffa lite kompisar, bara vara och helt enkelt ha lov. Samtidigt vet jag att den budgeten jag har, eller som jag kommer ha efter jag fått min lön inte riktigt kommer räcka till USA. Visst, $100 i månaden, det är mer än vad jag gör av med här på en månad, och ja, då räcker de pengar jag tjänat in, men det kommer försvinna mer ändå...

Har i vilket fall som helst, redigerat bilderna från i torsdags. Tog inte alls lång tid, men har bara inte tagit tag i det. Kunde lika gäran ha gjort det för dagar sen, men så är det. Tänkte att jag lägger ut dem i ett annat inlägg. Nu ska jag försöka få mamma att beställa lite böcker samt att kaninens klor MÅSTE klippas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0