Sista januaridagen 2010

Har tillbringat dagen hemma idag. Inte gjort mycket alls, bara tagit det lugnt och fryst till is. Det är sjukt kallt i mitt rum av någon anledning.

Igår så var jag, Petra, Karin, Robin och Danne nere på Edsviken och fotades för barncancerfonden. Det var askul! Stackars Danne blev attackerad av snö, bara några gånger. När vi var klara åkte vi hem till mig och spelade Just Dance på Wii och lite olika SingStars på PS2.

 

Jävla teknik jävel!

Fy fan vad jag hatar allt som har med teknik att göra, alltså dels ämnet men också alla dessa tekniska jävla saker som finns i överallt. Inte ett skit fungerar, allt är bara helt cp och vill itne fungera. Har typ ingen röst för jag har skriket så otroligt mycket över att min idiot dvd in vill fungerar i min idiot tv som är helt dum i huvudet. Sen är det ju inte en jävel som fattar nåt här hemma. Har försökt förklara för de tröga personerna att det inte spelar nån roll om ja kan kolla där uppe det är de att inte någon av mina jävla saker fungerar. Är sjukt nära på att slänge ut TV:n genom fönstret. Va fan ska jag med den till när jag typ bara kollar på dvd i den och brorsan tog dvdspelare som funkar i min tv, eller ja fine det är hans men ändå han har ju ps2an att kolla på. Men nope, han ska ha sin spelare för att det är hans, dryga unge.

Återigen till min dator, nu har den bara avinstallerat spotify och vägrar att installera om det. Hur dum kan en liten dator vara? Helt ärligt, finns det något jobbigare? Så alla där ute som sitter med datorer som ni tycker är asgammla och jobbiga. Klaga fan inte för min är bara 2 år och är helt jävla otroligt dum! :@

 

Ursäkta språket, men behövde verkligen skriva av mig innan jag gör något annat. <3


Friday ;)

Första dagen med sol på länge. Började 20 över 9 med spanska. Skulle översätta en hel text som jag ska försöka få 100 % rätt med lite hjäp av Cecilia, om hon loggar in på msn :P Hade kör sen, det var kul. As häftigt när hela kören sjöng Beat it! ;) Hade kemi sista lektion, trevlans. Förstår faktiskt vad det är vi gör och hur allt fungerar! :O Har räknat ut att om jag ska genomföra mitt mål måste jag ha MVG i alla ämenen förrutom 5 som då ska va VG. Men det kan jag nog lyckas med, ska försöka allt vad jag kan iaf. Men då måste jag ha MVG i kemi. Så plugg, plugg, plugg! Och vet ni vad? PLUGG!

Kom hem och satte mig och spelade gitarr, vet fortfarande inte vad jag ska spela på uppspelet :( Men, men. Har annars inte alls gjort mycket, planerat lite inför imorrn, pratade med en mycket saknad vän jag inte har träffat på sjukt länge.

Har också fått reda på att min morbror inte kommer att vara hos mormor imorrn, så han kan inte fixa min datorn. Hoppas att jag får träffa honom snart så att han kan hjälpa mig för jag orkar inte riktigt med det här längre.

Om 3 månader kommer alla roliga spanjorer till kalla Sverige. Ska bli så kul! Fast jag vet fortfarande inte hur vi ska göra om min ska få eget rum. Får väl fixa något eftersom fransoserna kommer i mars tror ja... och det är ju inte alls långt kvar! :O Nervöst!

Imorrn ska jag, Petra, Danne, Karin och Robin + några små söta småttingar fotas för Barncancer fonden, där mamma jobbar. Denna fotografering sker utomhus och det kommer att vara -15 imorrn! Kommer vi frysa? Nej då! Eh.. jo... :P Men det ska bli kul! VARMA KLÄDER & SKRIDSKOR PPL! Sen på kvällen bir det som sagt ingen middag med mormor utan middag med kussarna på andra sidan istället.

Söndagen är inte mycket planerat på. Kanske drar in till stan med nån. Eller så blir det bio med famijen.

Har märkt att det är många som har såna där dagen blablabla... Hade det ett tag men ska nu försöka börja med det igen :) Så...

Dagens...
Bästa: Solen! Så underbart att äntligen få en liten glimt av solljus mitt i allt det här mörka som Sverige är täckt av just nu.
Sämsta: "Sena" fredagar :( Min lilla idé om att skippa lunchen och lägga kemin där var omtyckt av kompisarna och vet att jag och Elin har pratat om det förrut. Men nope. Läraren tyckte att det var viktigt att vi äter innan lektionen :(

Låt: I Miss You - Miley Cyrus. Gammal I know, men den är så fin. Funderar på att spela den på uppspelet, men den är så lätt :(

Tv/Film: Ghost Whisperer! 15.05 (tror ja) på 4:an!!!


28-01-10

Har du någon del på kroppen som du alltid har ont i/alltid skadar? Min högra fot är en sån. Jag gjorde illa den en gång när jag gick i mellanstadiet, ramlade med cyckeln och stukade den eller något sånt. Sen har jag bara fortsatt att skada den och ibland helt bara få ont i den. Not fun! Men nu gör den ont igen. Redan i morse var den konstig. Sen på idrotten när Frida och Linda hade sin ledarövning gjorde det ännu mer ont. Inte blev det bättre av att jag nästan sprang till bussen och sen dansade. Det gjorde as ont under dansen, speciellt med alla sträckta fötter och hopp vi gör hela tiden... Så fick jag gå hem från bussen också, och det är ju inga trotoarer som är plogade. Så aj min fot igen :(

Har skrivit klart min tekninkrapport så behöver inte tänka mer på den. Skönt, skönt.

Fan va arg jag bilr! 9E2:2 slutade sent (hehe 12.50(55?)) hela förra terminen och nu ville vi ju självklart byta så vi börjar tidigt och slutar tidigt, men Nej! Bara för att E3 ska ha So sent ,och av någon anledning går den inte att flytta till morronen, kan inte 4 gruppen ta vårat schema... Jag pallar inte med allt det där! Det vora super enkelt om man flyttade so:n till morronen för 3:orna och sen la No på ef för 3:orna och 4:orna. Yes, I know. Patetiskt. Men jag skulle ha dansat med en kompis varje fredag kl. 13. Men det går ju inte nu! :( Sen är det extremt skönt att sluta kl.11 också. Jag vill inte ha detta super trista dåliga schema. Fine vi har sovmorgon till 9.20 men hellre börja tidigt och sluta tidigt än att börja sent och sluta sent, right?

Vet inte vad jag mer ska skriva så.

xoxo


Varför?

Varför? ... Varför? ... Varför? ... Varför? ...

Sitter i skolan nu och har tråååk. Har haft mentor nu men slutade lite tidigare, som vanligt. Så nu är jag i grupprummet med Frida och Victoria.

Ska ha bild snart, vi ska göra om bokomslag. Vet precis vad jag ska! ^^

xoxo

Molee! XD

Hur kunde Molee och Nathan komma bland de tre sämsta? :o de är as bra. Men Ofc gick Molee vidare so its cool ;) nu får vi se om nathan går vidare. Hope so... Bara så du vet. Det är so u think u can dance. Yay! Nathan gick vidare. Sorry om inlägget blev lite konstigt, skriver från mobileo :p xoxo

Oh joy it's working! ;)

Yay! Jag kom in på nytt inlägg. Min dag har varit hälften super hälften skit :P Sitte nu och kollar på MTV... men det är inte kul så ska typ sätta på någon film nu så där när klockan är halv tio.
Simmande med skolan idag, det var as kul! Vi skulle simma med en livboj från den grunda sidan till den djupa, dra upp en docka och få huvudet på dockan ovanför vattnet, släppa den, få livbojen över kompisen som låg i vattnet och sen simma tillbaka till det grunda med vår kompis. Tjejerna skulle göra det på 1 m och 20 s och killarna på 1m och 15 s. Det var fett kul! Jag "boxerade" Katrin och klarade det på 1 m och 19 s! Eller ja 1,20 var MVG grens VG skulle man bara göra allt. Och you know what!? I made it! Happy! Sen var det ju extrema människor som typ Katrin som klarade det på 1, 14 :O Fett bra!
Så det var det positiva med dagen, när jag var på väg hem från bussen med Karro som jag inte träffat på as länge gick min gympakassa sönder :( Så allt ramlade ut! What? Why liksom???!!! Så jag fick bära sakerna som inte fick plats i händerna, i snö stormen!
Sen när jag kom hem ville inte brorsan öppna dörren -.- Porque?! Sen var det franska som gällde, och jag hade glömt so böckerna i skolan så har typ sökt på internet -.- Sen så skulle jag helt plötsligt baka till brorsans öppna hus då hans klass ska sälja muffins som jag har bakat. Men de dugde inte så de får bli att göra nya, inte jag dock. Sen så måste jag ta med min CD-spelare till skolan eftersom jag glömde/hittade inte franska CD:n i skolan och förhöret imorrn är på det sätet att läraren läser upp en text som vi ska skriva ner. Det gick åt helvete förra gången :P

Sen ofc, funkar inte vår reklam att fixa igen -.- Orka! Varför skiter sig allt för några 9:e klassare? Är det liksom vårt liv nu eller? Som jag sa till Moa när vår reklam inte ville fungera: It's the life of a 9th grader... Great!

Ångesten idag är då:
Gymnasievalet
So läxan till imorrn
Franskan! :S
UPPSPELET I MUSIKEN!

Jag har ingen aning om vad jag ska spela, jag vill ju ha MVG liksom. Vill gå ut 9:an med mist 300 poäng, och då måste jag ha MVG i alla ämnen förrutom 4

ON OFF! Va va det bra för?!

Läste någon inlägget som kom för typ en sekund sedan? Jao, jag hatar ONOFF! De är hel dumma! De tänker liksom inte! Hur svårt kan det vara att byta fläkten på en dator! Och om sen något är fel på den vill de inte ta tillbaka den och kolla på den igen, för de är helt dumma i huvudet! Jag blir så arg, håller på att bryta ihop. Det här låter helt sjukt, men jag kan inte leva utan min dator. Det är liksom allt jag bryr mig om och äger. Alltså utan min dator skulle jag inte kunna göra skolarbete lika bra och allt skulle bara falla ihop. Inget skulle funka, och alla de bilder jag har där. Visst har jag lagt över de på en annan hårddisk, men ändå! Alla ungdommar vet att det inte går att ha en dator som inte alls funkar, man blir helt galen och bara förvirrad och får värsta ångesten som man bara inte pallar med!

Nej FY FAN FÖR ONOFF! Lämna in din dator på något vettigt ställe, även om det kostar lite mer. Häldre det än något ställe som förstör din dator!

DISSA ON OFF STORT!


DAMP! :@

Helt ärligt, jag fattar inte min dator! Nu sitter jag på den stationära nere i källaren, den där supergammla. Typ den stilen så att den inte tillverkas längre! Min dator är ju helt cp! Den funkar inte till ett öre. Det går inte att komma in på nytt inlägg. Och den datorn jag är på nu är ju inte mycket bättre. Den är as seg, tangetbordet är helt anurlunda än från det jag har på laptopen och så går inte stolen att höja så ja sitter as långt ner och då är det omöjligt att skriva -.- DAMP! Det blir ju inte bättre av att hela min teknik raport har försvunnit och vår raklam inte går att öpnna upp i redigerings programmet :@ Jag fattar inte att allt går så otroligt dåligt just nu.
Alltså jag lämnade in min dator under sommarlovet för att den behövde en ny fläkt. Vi lämnade in den hos On Off för det var där den var köpt. Men de idioterna bara förstörde den och gjorde den helt jävla cp! Jag har inte kunnat ladda över bilder helt normalt, kunnat använde internet normalt eller kunnat göra något normalt. Jag fan tycker bättre om den tiden då datonr stängde av sig efter 15 minuter men allt ändå fungerde. JAG HATAR JÄVLA ON OFF! Va fan skulle de hålla på med min dator för, hur jävla svårt är det att byta en fläkt, det kunde säkert min granne ha gjort me den var borta under sommarn och jag ville få det gjort innan skolan börjar! FY FAN VA JÄVLA MENINGSLÖST! Så om din dator är helt galen och du behöver lämna in den, LÄMNA DEN INTE TILL ON OFF! VAd du än gör! De kommer bara ladde in nåt galet programm på datorn och typ förstöra den!

USH VA ARG JA BLIR! Jag vill bara gå och sova eftersom jag börjar bli förkyld, men här sitter jag nere i källaren helt ensam i mörkret och skriver på en gammal dator som är 7 gånger så gammal som min dator och galet knasig men som ändå funkar bättre än min egen! Vad är det här för skit!?

xoxo

Aj mitt ben :(

Så har skolveckan börjat.. igen. Hade första kemi lektionen för terminen idag, det var inte så mycket som jag fattade utav det, men efter lite teamwork och frågor till läraren så fattade jag, lite, kanske, vissa saker :P Mitt ben är sjukt skumt, sträckte mig typ igår när vi var ute och åkte skridskor.

Ska iväg till tibble på öppet hus snart, hoppas att det går bra.

ÅNGEST!
Jag fattar inte de som typ Amanda som redan har bestämt vart de vill gå! Ohh, vad jag avgudar dessa personer :P Jag har ingen aning! Eller jo, lite har jag ju bestämt. Har några olika förslag på vart jag ska gå.

DAGY - Int. Sam
DAGY - Int. Sam/Natur
Marina Läroverket - Marinbiologi
Jensen - Sam
Tibble - Språk
Rudbeck - Sam/Språk

Men hur ska man välja? Det vore skönt att ha det som en kompis där det viktigaste är att man inte ska behöva åka i 1 ½ h för att komma till skolan och då väljer den närmaste. Jag bor liksom 15 min in till stan med tunnelbana. Väljer man närmaste så blir det ju DAGY. Men väljer jag det så har jag trampat runt i samma område sen jag var 2.
Jag har ingen aning, man vill ju komma bort och börja om på nytt. Men samtidigt är det lite jobbigt att gå i en skola då folk kommer från alla möjliga håll.
Men, men.

Ska sticka snart, så hare!

xoxo


Läxsöndag -.-

Så har söndagen precis börjat och jag sitter med teknik uppgiften. Har iof skrivit större delen av den redan så har bara det sista kvar, men ändå. Jag kommer säkert att hitta en massa fel och sånt som jag har glömt.

Som vanligt var min dator hel konstig igår så kunde inte skriva något inlägg alls. Hur som helst så var det ju Hope for Haiti i fredags natt och det kunde man ju bara inte missa, så jag låg i sängen till kl. 2, tryckte på spela in knappen, eftersom att jag kände på mig att jag skulla somna innan galan var klar, och precis som jag trodde somnade jag efter mindre än 10 minuter. Sen som var jag tvungen att gå upp innan 8 eftersom jag skulle iväg på Öppet hur för skolan kl. 9. Ush, va trött jag va! Var på Rudbecks öppna hus också, det var najs. Får se hur det blir med det.

Nä, nu ska jag fortsätta med tekniken.

xoxo

Huh? :S

Kolla nu funkar det :P Hela altet har varit lite små skumt på sistone, där av den dåliga uppdateringen. Grejen är den att min dator inte är helt frisk :P och den senaste veckan eller något sånt har jag kunnat logga in på blogg och kollat på översikten med jag har aldrig lyckats komma in på nytt inlägg förrens nu... skumt. Vet inte om det beror på min dator eller på blogg, men det verkar ju som om alla andra har kunnat uppdatera sina bloggar :P

Tröt...

Är helt galet trött just nu. Sov större delev av förmiddagen men ville inte sova för länge, vill ju kunna somna ikväll också. Håller på och städar lite i rummet nu. Har nästan skrivit klart teknik grejen, yay! Nu ska jag göra en superstor kopp te och sen fortsätta städa och titta på Extreme Makeover Home Edition.

Håller på att få New Moon som mp4 fil också, så det blir att titta på den ikväll. Undra om den är lika bra som boken...

xoxo

Sparks <33

Är hemma från skolan idag... är illamående. Inte kul. Har varit det i snart två timmar nu...

Igår blev Aliens in the attic klar så satt och tittade på den under kvällen igår. Så otroligt bra, dock trodde jag att det skulle vara lite mer Ashley i den än vad det egentligen var. Men den var helt klart se värd. Så är man sugen på att se den är det bara att komma hem till mig. Har beställt den på DVD från amazon också men det skulle ta mellan 18-32 dagar att få den -.- Beställde den, den 11 så ett litet tag till får jag vänta. Just for your information så kommer den ut på DVD i Sverige den 2 Februari. Har jag pengar kanske jag köper den då, den som jag har beställt är det amreikansk regionskod på så den kan jag bara se på min lilla bärbara DVD och den är lite smått galen och vill inte koppla in sig i TV:n längre.

Nu sitter jag hopp kurpen i stolen och tittar på Harry Potter igen, får se om jag orkar skriva lite på teknik uppgiften. Borde börja göra det snart så att den blir klar så fort som möjligt.

Räkna med många men tråkiga inlägg idag då jag inte har så mycket för mig.

Måste bara säga att jag älskar Sparks från Aliens in the attic, han är så otroligt söt, right?! ^^


xoxo

Tengo sueño... väldigt sueño

Blev det rätt med stavningen nu? :S jaja, vanlig skol dag idag, men nu är iaf första veckan slut. Hände inte alls mycket, Frida är tillbaka från Mauritsius (stavning? :S), hon är så där olagligt brun :P Så det var kuuul! ^^ Efter skolan var jag inne i stan och fotade lite.
Imorrn ska ja till täby en snabbis och sen till Petra.

Ja är så otroligt trött nu, extremt utmattad efter första veckan. Så det blir typ sängen nu :)

xoxo

Deprimerad måndag

Första dagen i skolan... fan va deprimerande! Längtar sjukt mycket till sommarlovet! Idag hände väl inte så mycket, träffade nya matte/NO läraren. Han var väl helt okej, inte like bra som den tidigare, men vem kan va det? MEN, det första vi fick göra var att skriva en diagnos som han rättar, tidigare har vi fått rätta själva så då gör det inget om det inte går så bra... Nu är det kört liksom :P
I teknik började vi med en ny uppgift, är med Simon och Hugo där. Vi ska konstruera ett skydd för ett ägg. Ägget med skyddet ska släppas från fönstret uppe i gymmet ner på marken och hålla. Det går ganska bra, vi har idé och vi har börjar konstruera. Så det känns sköönt, får bara hoppas att den funkar också :P
På engelskan planerade vi klart inför reklamen vi ska göra, så det blir att fima imorrn, kuuul ^^

Nu sitter jag och glor på Grey's Anatomy, haha, det är absolut första avsnittet. De ser så roliga ut allihoppa, speciellt håret på dem! :O


10-01-10

Sitter nu och lyssnar på random musik som spelas på iTunes. Har hittat världens sötatste poncho, men den säljs endast i Italien :( Men jag ska försöka få kontakt med sysslingen som bor och skådespelar där nere och se om hon kan titta in i butiken och se vad den kostar. Vill sååå gärna ha den!

Såg att det var precis ett år sedan jag skapade den här bloggen! Vad tiden går fort :P när jag ändå håller på så grattis till Petra som fyller år.

xoxo

The Official International... <3

Det är officielt Ashley Tisdale international day! För ungefär en vecka sedan, troligtvis lite längre var det några smarta typer som bestämde sig för att meddela detta på Ashleys fansite. Detta blev en stor succé från alla medlemmar, och idag är det då man firar. Hur man ska fira detta har jag ingen aning. Det blir väl filmer och musik hela dagen :)

Så kom ihåg det, den 10 Januari är det The official international day of Ashley Tisdale XD Looove it!


...

Sitter och kollar på lite gammla TV-program som Ashley har varit med i, kul :) Ska snart dra till kojs I guess :P

VILL HA!!

Jag ska snart iväg till Täby C med mamma. Ska typ kolla efter lite saker som hon behövde. Själv ska jag titta efter en ny väska! Det behövs, alla mina väskor är för små för att ha som skol väskor. Och de jag har är typ sönder. :P

På tal om detta:

Saker som jag vill ha :P (ska köpa):

Ny väska

Nagellack

Kanin mat

Halm till kaninen

Ny vattenfaska till kaninen

Skor!

Ny dator, min faller sönder! (kolla bild som kommer)

 

Ja, min lilla sötis till kanin behöver en hel del saker, nu när det är kallt fryser vattnet i vattenflaskan och hittills har två flaskor gått sönder :P

Nu ska jag gå och göra nåt annat.

xoxo

 Min dator för ett tag sen, sen gick L sönder också och nu funkar varken Ö eller L särkilt bra :P


Bara en liten kommentar till kommentaren

Danne kommenterade detta på förra inlägget^^

"HAHAHA fan va kul ^^ nåra exempel....
Ditt livs themesong - big and chunky
Vad är några bra tips till mig - fuck her gently
Vad tycker dina vänner om dig - im like a bird
Fett koohlt" - Danne

Haha! Det är riktigt najs, se vad kul man ka ha med en liten lista och lite musik ^^

Random lista från Jessica

Regler:
sätt på din musik så att det spelar blandat 
klicka på nästa knappen efter varje fråga 
använd sångtiteln som svar på frågorna 
INGET FUSK! 
få 10 personer att leka det här. 

1. Hur mår du idag?
Just Stand Up

2. Kommer du komma långt i livet? 
On The Street

3. Hur ser dina vänner dej? 
How Do You Love Someone

4. Kommer du gifta dej? 
Bang a Drum

5. Vad är ditt livs themesong? 
Thriller

6. Vad är ditt livs historia? 
The Saltwater Room

7. Hur är skolan för dej? 
Saturday Night

8. Hur kan du komma framåt i livet? 
Fly on the Wall

9. Hur kommer imorgon vara? 
No Air

10. Vad är det bästa med dina vänner? 
All for One

11. Vad finns i lager för nästa vecka? 
Get Over It

12. Vilken låt beskriver dig bäst?
Over you

13. Hur är det med ditt liv? 
My Happy Ending

14. Vilken sång kommer spelas på din begravning? 
Bleeding Love

15. Hur ser världen dig som? 
So Beautiful

16. Kommer du ha ett lyckligt liv? 
Star of Something new

17. Vad tycker dina vänner om dig? 
The Good Life

18. Vilken låt beskriver den du är attraherad av? 
Paralyzed

19. Vad skulle du vilja säga till nästa generation? 
Lullaby

20. Har du en djup och mörk hemlighet? 
Stronger

21. Brukar folk i hemlighet fantisera om mig? 
Walk Away

22. Hur kan jag göra mig själv glad? 
Bop to the Top

23. Kommer jag någonsin ha barn? 
Got Me Going Crazy

24. Vad är några bra tips till mej? 
Psychic

25. Hur kommer jag att bli igenkänd? 
Delete You

26. Vad är min danssång? 
7 Things

Framtiden...

Framtiden: Längtan för vissa, oro för andra...


Jag förstår inte de som ser fram imot framtiden. Jag är sjukt rädd för den... den skrämmer mig. Hur kan det finns så många männsikor runt om mig som helt ärligt ser fram imot tiden som ska komma. Jag vill bara stanna i nuet och göra det som jag gör nu, ha kul med mina vänner som jag har nära mig. När vi slutar 9:an och börjar gymnasiet, hur många av de vänner man har nu kommer man att ha kvar? Det är helt sjukt vad skolan gör det svårt för oss. För min del har det varit så här: Gick på dagis - fick massa nya vänner. Slutade dagis och började 6:års, fick massa nya vänner. Slutade lågstadiet (vilket betydde ny skola) började mellan stadiet - fick en massa nya kompisar. Men där försvann några av de som jag var kompis med i lågstadiet, och dagiskopmisarna var sedan länge borta. Sen slutar man mellanstadiet och då fanns det ett val man skulle göra, så nu försvann det ännu mer kompisar. Börjar högstadiet, samma sak där. Och nu ska vi sluta 9:an och börja på gymnasium. Nu försvinner ju alla när alla försvinner åt olika håll. Visst kanske man håller kontakten i början, men sen... Och så åker jag till USA mellan 1:an och 2:an. Nästa år är det min sista jul hemma innan jag åker och är borta i ett år! Jag har inte ens en aning om vart jag vill gå på gymnasiet, vilken linje jag vill läsa tror jag att jag vet. Men ingen aning om skola, och så. Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med heller. :'''(

Ni som har er framtid klar, och vet precis vad ni vill och vad ni ska uppnå. Gud, vad jag ser upp till er.

xoxo -

La schtaan

Va i stan idag med Belle och shoppade lite. Det var sjuuukt kallt, Belle tittade efter några träningsbyxor som bara gåt ner till knän (nåt sånt :P). Jag köpte en tröja med puff ärmar från BikBok, super söt ^^ Sen gick vi och satte oss på Wayne's Coffe och värmde oss lite. Efter det bar det neråt för att besöka de fyra H&M butikerna som ligger i samma område :P Kom på nu att jag glmde köpa nagellack :O Ajdå :P

Sitter och tittar på Harry Potter, nu igen, den är så bra ^^

 Tröjan :)

xoxo -


Nyår! I bilder och text :)

Så här kommer de efterlängtade bilderna från nyår.


Jag var iaf hemma hos Danne med Petra och Robin och firade nyår. As kul! Vi gjorde inte så mycket egentligen. Men det var kul ändå. Vi åt typ middag och jag och Robin spenderade en del tid med att försöka få ihop Dannes knasiga pussel :P Men det var najs. Jag behövde dock gå hem kl 1, fick inte sova över :(. Aja, en bild säger mer än 1000 ord så här kommer lite bilder från i torsdags.

 

 Danne - dricker pomack (hur stavas det :S?)

 Petra och Danne kollar hur många salta pinnar de kan få in i munnen :S
 Petra och Moi

 Hur mycket han än inte ville bli fotade så blev han det ändå! ^^ 


Go kväll ^^

Utseende
1. vilken ögonfärg har du:
grå
2. hur lång är du: 164
3. vilken hårfärg har du: blond
4. långt eller kort hår?: långt
5. piercingar i ansiktet: nope
6. vilken ögonfärg skulle du vilja ha: bruna 
7. hur lång skulle du vilja vara:
som ja är typ, lite längre kanske
8. vilken hårfärg skulle du vilja ha: måste ja välja brunett, men är ganska nöjd som de e 
9. vill du ha kort eller långt hår: längre :P
10. skulle du vilja ha piercingar: har i öronen, det räcker

senaste du.
11. åt :
middag
12. drack: vatten
13. du fick sms av och vad de stod: från Belle  ...
14. du skrev sms till och vad du skrev: till Belle Aa :)
15. sa: vet inte :P
16. kramade: eh..kommer inte ihåg
17. kysste: ...
19. du spydde: de va länge sen :P
20. idag: va?

kärlek,
21. är du singel:
ja
22. ditt förra förhållande va med: -hemlis- 
23. ditt längsta förhållande:
vet inte riktigt :S
24. med vem då: ...
25. när någon säger din första kärlek vem tänker du på då: zac efron XD
26. vem var din första kärlek? ...
27. gillar du någon just nu: nja.. kanske..
28. hur många seriösa förhållanden har du haft: inget superseriöst :P 
29. vill du vara singel:
näe...
30. vill du gifta dig i framtiden? troligtvis
31. Vad heter din nuvarande pojk/flickvän: -

vänskap
32. den som vet mest om dig:
karin & linnea skulle ja säga
33. den vän som du har känt längst: karin
34. allra bästa vän?: har väl en del
37. som bor långt ifrån dig: de flesta bor väl här i närheten :P
38. den du har mest minnen med: haha, karin, linnea och hanna ^^
39. bra vän du inte träffar ofta: vet inte... madde kanske
40. har du någon gång varit vän med någon som du inte tycker om nu: ohh yeah!

övrigt,
41. musiksmak:
rock/pop
42. sport du gillar: dans?
44. har du någon gång hört att du sjunger bra: aa, men tycker inte det själv :P 
46. har du hört att du borde bli modell:
näe...
47. något speciellt du alltid har på dig varje dag: eh näe.. 
48. vem är mest galen i din klass?: 
haha, alla är lika galna! XD
49. brukar du sova med en nalle vid din sida? ibland ^^  
50. vad tänker du på just nu:
att jag borde lägga över bilderna från ny år på datorn :P


2010 är här!

Sitter nu och läser lite ranom bloggar genom mer-trafik. Det är många som skriver om det nya året vill jag bara säga.
Igår va as najs, men jag orkar inte skriva om det just nu, så det får bli lite senare eller när jag kommer hem från mormor.
Nu ska jag iaf ta en liten paus från allt blogg läsandet och bädda sängen och plocka upp lite på golvet.

xoxo -


Bara för att...

Välj en sak

Vatten/mjölk :
Vatten
Katt/hund : Hund
Hår/ögon : Ögon
Dator/tv : Dator
Myskväll/festkväll : Myskväll
Pizza/hamburgare : Pizza
Godis/chips : Godis
Blond/brunett : Blond
Gina Tricot/hm : Gina Tricot
Dag/natt : Natt

Favorit...

Djur:
Hund, delfin, kanin
Färg: Rosa, blå
Maträtt: Thai
Dricka: Chai latte
Blogg: Ingen
Artist: Ashley Tisdale
Affär: Forever21
Årstid: Sommar elr vinter

Jag fakta

Lång:
164
Färg på ögonen: Grå
Väger: ...
Skostorlek: 39
"Riktig" hårfärg: Blond
Storlek på kläder: Medium


Rösta! Vem vinner! ^^

Vilket par är sötast? Nu när 2009 är över har vi några söta Hollywood par, men vilket är sötast?! ^^ <3 Rösta fram din favorit genom att lägga in en liten söt kommentar.

 Ashley Tisdale & Scott Speer

 Kevin Jonas & Danielle ?

 Zac Efron & Vanessa Hudgens


2009 års lista (lite sen ^^)

Ja, jag är lite sen med 2009 listan, men den kommer iaf. ^^



2009 årets...:

Musik:
Album -
Guilty Pleasure ^^
Artist - Ashley Tisdale, Michael Jackson
Låt - It's Alright, it's OK
Konsert - Skulle ha blivit Jonas, men näe.. :(
Musikvideo - Crank it up

Film & TV:
Skådis -
Ashley Tisdale, Zac Efron, Kathrine Heigl
Biofilm - This is it
Film - Harry Potter and the halfblodd prince
Tv-serie - Grey's Anatomy

Största:
Händelse -
Svininfluensan? :S Konfirmationen elr. Spanien :)
Skandal - Michael Jacksons död...
TV - ögonblick - MTV video music awards. Kayne förstör för Taylor Swift...

Roligate:
Händelse -
Spanien elr Konfan ^^ <3
Vän - Jaa, duu ^^
Nyhet - Vet inte...

Bästa:
Kompis -
Det vet den personen väl om <3
Händelse - Spanien, konfan elr Ny år
Kändisparet - Ashley Tisdale & Scott Speer <3<3<3

Övrigt:
Present -
Systemkameran
Överaskning - Ingen aning.. :S
Smycke - Guldkorset - konfirmations present
Outfit - Bra fråga :S
Dryck - Chai Latte <3
Hemsida - Facebook?
Kändis - Ashley Tisdale
Hobby - Fota
Bok - Betrayed


RSS 2.0