Hej!

Ville bara säga att jag lever än idag men att jag drunknar i allt plugg. Så hejdå bloggen och internet, hej historia boken!

Min helg... var faktiskt helt okej

I fredags var det som sagt våffelmys hos mig.

I lördags (alltså igår) var jag hemma och "pluggade", blev inte så mycket av det. Gjorde lite annat skoj med. På kvällen drog jag hem till en av mina många täbyvänner, Lizzziie!!, och såg på film. Supermys som vanligt! Jag, John, Leo, Anna och Lizzie åt lite våfflor, tittade på en av de skummaste filmerna jag någonsin sett (Alien vs Zombies (elr nåt sånt) och sen även början av Pirates of the Carribean (de andra såg väl klart hela tror jag, men fick skjuss hem och då var det lite tidigare som gällde). 

I dag var jag hos Josephine på våffelbrunch med en massa fina tjejer! Blev lite små jobbigt när jag vaknade och insåg att väckarklockan (som ställs efter sattelit) och väggklockan inte stämde överens och då insåg att, omg! det är sommartid, så fick snabba på lite. Trots det hann jag med allt! Träffade först Anna på bussen upp till Mörby där vi senare mötte Silvia, skulle mött Micaela och Ellen där med men... ja, de missade bussen. Sen bar det av mot Enebyberg och Jossan! Spenderade en hel del tid med att stå och grilla/steka/göra/fixa våfflor med Petra! "Du smörar under så oljar jag över", smart taktik där Petra. 
När jag kom hem hade jag en fruktansvärd huvudvärk, så två Panodil och en "powernap" i en kvart och sen var det fram med historia böckerna. Måste verkligen plugga en massa imorrn. Kom på att jag har en liten fin håltimme i samband med lunchen så blir nog lite plugg där... Vi kan väl hoppas i alla fall. 

Nu ska jag packa väskan inför imorrn och se till så jag har allt klart. I mina tankar är det = sova längre på morgonen = smart! 

Kom ihåg lapp till mig själv:
Kulturellt
Ekonomiskt
Politiskt
Socialt


Tillägg: Det var väldans vad våfflor det blev i helgen! :O

Återigen, varför?!

Det snöar. Igen. Hur mycket snö kan det finnas? Haha, dum fråga. Nej, men nu får det faktiskt vara nog!

Åååh, va kul!

http://www.facebook.com/globalleadershipadventures?sk=app_7146470109
Whose life will you change this summer?

De är lördag idag, men jag skriver om fredag

Igår var det svenska uppsatsskrivning, 3 timmar. Inte särkilt kul. Men det fanns ändå några ämnen som jag ändå hade ganska lätt för att skriva om. Bland annat om en resa och om möten med andra kulturer. Så det blev en liten uppsats om andra ämnet på 10 sidor. Lite skrivkramp hade man sådär efteråt...
Sen när det var klart och Silvia, Micaela och Anna hade slutat sitt språk åkte vi + Ellen hem till mig och åt lite våfflor, så där på våffeldan. 
På kvällen sen var det lite små plugg och lite prat över telefon men en fin tjeej! ^^
Ska äta nu och sen blir det iväg till Lizzie för en välbehövd filmkväll men bästa scoutgänget! Börjar starkt fundera på om vi fortfarande kan kalla oss scouter...


HAHA OMG!

TV:n är på och guess what! Det är reklam för att "Mumien-Återkomsten" ska gå på 6:an nån dag, lyssnad inte när. Men strunt i det! Gissa vilken låt som spelas till reklamen?! "My undead mummy and me", fast på svenska då (tror jag...). Och för er som inte är så jättedisneygalna som jag är så är det alltså en låt i Phineas och Ferb! Fatta! Det är helt sjukt ju! Det är som om de skulle spela en Hannah Montana låt i nån reklam. 
Missförstå mig inte, jag har absolut inget emot detta, tycker mer att det är supercoolt! :P

Who are these people?

"USA lost many lives on 9-11-01 and now Japan has lost more lives on 3-10-11. Add the 2 dates together and you get 12-21-12.

September, 11th = World Trade Center Crash
January, 11th = Haiti Earthquake
March, 11th = Japan Earthquake
12/21/2012 When the world will end -> 1 + 2 + 2 + 1 + 2 + 0 + 1 + 2 = 11"

Jag har redan lagt upp den här en gång tidigare, men såg nyss ännu en som hade lagt upp den som status på Facebook och tanken slog mig: vem kommer på såna här sakar? Jag menar, sitter man helt för sig själv och helt plötsligt kommer på: "oj! WTCC, jordbävningen på Haiti och den "på" Japan inträffade den 11:e nånting. Om man lägger ihop alla de siffror som finns med i datumet då jorden ska gå under blir det 11. Hmmm..."

Nä, jag förstår inte rikigt. Och om det nu är så att det bara ploppar upp, är man smart då? Intelligent, geni? Eller är man bara väldigt speciell?

Far to many words


Starka vårkänslor


I keep my fingers crossed

Håller på att bränna lite DVD-skivor nu. Haha, hoppas bara att jag lyckas. Har en massa filmer på datorn som tar en massa plats, men det var då väldans vad det ska vara komplicerat. Och nu när jag kan ha fixat till det så tar det än himla tid... Har hållt på i en kvart nu och det är fortfarande bara 6,4% av 100%... Jepp! Det kommer ta tid.

Den tjugotredje mars 2011

Inget stort fan av onsdagar alltså. Inte alls. Och idag var det värsta någonsin. Först världens längsta japanska lektion som bara gick ut på att skriva, något som jag gärna föredrar eftersom jag då kan kolla i boken och leta upp saker hela tiden, tyvärr betyder det då att jag inte har en aning om vad det är jag skriver och när sen läraren ber en att läsa det man har skrivit blir det lite små jobbigt. 
Lektionen följdes utav matte lektion i helklass, det är ruskigt jobbigt när man är van vid att var halva, inte för att det gjorde något alls eftersom vi bara satt och "repeterade" aka gjorde ingenting. 
Efter matten följde världens längsta lektion, spanskan. Dios Mio är det enda jag kan säga. Sitta och knugga in verbformer i olika tempus är inte så populärt. Hablaba, hablablaste, hablaba, hablabamos och så vidare. Vet inte ens om det stämmer men det går inte att hålla sig för skratt. 
Sen var det dags för tandläkaren. Fick bedövning när de fixade till en tand och fy vad det var obehagligt! Märkte ingenting först men så fort de var klara kände jag mig illamående när jag märkte hur halva käken bara var borta. Kändes som om halva hakan blivit tre gånger större och att halva underläppen täckte hela ansiktet. Var superäckligt att dricka också. Nä, inget mer sånt för mig!

På eftermiddagen var det musikal dags! Började äntligen på nästa låt! Så sjukt bra! Haha, älskar i och för sig att musik i Dreamgirls men One Night Only slår ju allt! 

Nu har det varit Grey's Anatomy och Off the Map håller på, om lite mer än en halvtimme är höjdpunkterna med onsdagar borta.

Och så kan man andas ut...

Tisdag = Trist skoldag och awesome TV
Hade teateruppvisning, eller vad man ska säga, idag. Fy fan, säger jag bara! Men det gick väl, själv tycker jag fortfarande att pjäsen vi satte upp sög (skrev den ju själva).
På idrotten vet jag inte vad som hände, spelade basket och fick helt plötsligt sjukt ont i smalbenet, och inte blåmärke ont utan som när man har skadat handleden typ. Haha, ja, svårt att förklara. Så får helt enkelt se om det blir någon fotboll ikväll, annars får jag väl hitta på något annat.

En härlig solig söndag i vackra Stockholm

Har spenderat dagen i Stockholms innerstad. Träffade Malin runt 12, så kul! Det var så länge sen vi sågs och det behövdes verkligen en liten "catch-up" som man så fiffigt säger. Gick runt lite i solen och slutade sedan upp på ett litet café på Bibloteksgatan.

116 dagar kvar till slutet :O


Dag 25


Den där känslan...

... när du bara vill ta fram kameran och foto hej vilt, men inte kommer på något att fota. Och det slutar med att du återigen fotar de där blommorna i köket du fotade för några dagar sen. Jag behöver inspiration!

Lördag 19 Mars 2011


När jag var liten hade jag all fantasi i världen, nu är den helt borta


Google Chrome - Bra till något?

  • Det går inte att förminska bilderna
  • Man måste hålla in shift när man byter rad för att radbytete ska ligga kvar.

Dags att byta webbläsare, jepp, de tror jag.

We're ten thousands miles apart

Lördag. Känns som om det borde vara söndag. Ingen direkt härlig känsla. Tur att den inte stämmer. Tre dagars helg kan göra en förvirrad. Riktigt förvirrad.

Har verkligen ingen lust med någonting idag, all energi, all vilja till något finns bara inte där. Likadant igår. Vet inte vad det är. Var och hälsade på mormor idag på S:t Görans. Mysigt. Blev lite enkel shopping också, inget speciellt inhandlat.

Funderar på att ta en promenad nu innan middagen, bara gå ut, kanske ta med kameran. Får se hur det blir med det.

...

Så förvirrad

Dag 24

Har många men.
Grey's Anatomy - För att de e bra...
Hellcats - Främst för att Ashley är med och att killarna är så söta :P
Desperate Housewives - Har följt det sen första avsnittet, man bara måste gilla det

Dag 23

Fix You - Coldplay <3 :'(

Oaks, Asps and Bjorks

Herre jävlar va jag fryser! Och så utmattad jag är, helt sjukt. Är relativt nyss hemkommen från laserdome med scouterna, awesome! Det var riktigt kul alltså, jag och Petra lyckas alltid med våra möten.
Har inte hänt mycket annat idag, hade drygt 2 timmars samhälle och finalen av dikttävlingen i slutet av dagen, inget som var speciellt superkul. Men vadå, sista skoldagen i veckan... man får ta allt med en nypa salt.
Trots att jag då är ledig på fredagar (vet inte hur många gånger jag har sagt det idag, eller hur många gånger jag har skrivit det här) så känner jag nu att sängen väntar. Är som sagt riktigt trött.
P.S undrar du över rubriken? Internt... fråga Petra ;)

Sista dagen innan HELG!

Oh yees! Har bara fyr-dagars vecka! Som sitter i, så imorrn eller ja... kl 14.10 idag, är det HELG!

Dag 22

...Ja, den ska vi väl inte prata om.

O herre...

Sitter nu hemma och förbereder mig inför en 1 h och 55 min samhällskunskap, så här första lektionen på morgonen... Den sitter fint alltså... NOT!

Jag känner hur allt bara faller samman...

och jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det.



Dag 21


Arrogante, Romántico, Ingenuo, Desconfiado...

Har pluggat spanska i alldeles för många timmar nu, och guess what... som vanligt kommer jag ingenstans. Tittar på orden, tänker på dem och så försvinner de. Har hur många papper som helst nu fulla med spanska glosor som övas och övas.

Dag 20


Vill inte plugga spanska...

WHY DO WE NEED SCHOOL ?
•MUSIC: We have YouTube for that.
•SPORT: I have a Wii.
•SPANISH: I watch Dora.
•ENGLISH: Everything is shortened anyway. (LOL, BRB, IDK)
•MATH: That’s why we have calculators.
•GEOGRAPHY: I’ll buy a globe.
•HISTORY: They’re all dead anyway.





"Someone is trying to tell us something..."

September, 11th = World Trade Center Crash
January, 11th = Haiti Earthquake
March, 11th = Japan Earthquake
12/21/2012 When the world will end -> 1 + 2 + 2 + 1 + 2 + 0 + 1 + 2 = 11
I THINK SOMEONE IS TRYING TO TELL US SOMETHING

Don't be a RACIST, be like a PANDA. They're Black, White, and Asian. yet... not mexican.. hmmm be a panda with a TACO!


Facebook läggs ner?

Har kommit ut en massa rykten om att de ska stänga ner Facebook imorrn (15/3). Alltså, nej! Så kan det ju inte vara. Jag menar det kommer ju in sjukt mycket pengar och alla vill ju ha pengar. Det vore rent idiotiskt att stänga ner och tror verkligen inte det kommer hända. Om det nu blir någon "förändring" så borde det vara att det säljs. Vem stänger ner ett "storföretag" liksom? De skulle ju inte stänga ner H&M helt och hållet bara för att.

Dag 19


Hellcats!

C'mon, Let's Go!
We know where we're at!
C'mon,  Let's here it for the... HELLCATS!

The American Style

Har sett så mycket snygga saker idag! Eller, en av de två sakerna har jag i och för sig sett tidigare också... Men hur som helst, Converse och OnePiece i Amerikanska flaggan! Så snyggt! Ska skaffa mig båda två inom en snar framtid! ;)

Dag 18


Snart är det dags!

Imorrn! Då smäller det! Sverige premiär på kanal 5 för Hellcats 18.05.
Har nu också hittat de kära Disney filmerna jag tidigare skrev om. Snövit, Robin Hood och även Ringaren från Notre Dame ligger nu på bordet och redo för att spelas. Och eftersom min Tarzan DVD hackar jättemycket tog jag den på VHS också när jag ändå var på gång, och ja... har kanske inte nämnt det men alla de tre tidigare filmerna är också VHS. Haha, gammalmodig kanske men hallå! Det är där rösterna är som bäst!

Efter lite mer än en timme hos frissan


Fick lust för disney kväll

Jag vill verkligen se på Snövit... Vet inte vart det kommer ifrån men kände på vägen hem att jag verkligen ville se den, typ nu. Enda problemet är att den inte har setts på ett bra tag så har ingen blekaste aning om vart den är. Alla mina Disney favoriter som jag inte ville ställa undan har jag i mitt rum men den var jag rädd för relativt länge. Likaså Robin Hood, Bambi och alla de där riktigt gamla, har inte sett dem på århundraden! Det kommer defenitivt bli en Disney-kväll.

The Black Swan & de nya tunnelbanevagnarna

Detta är inlägg nummer 1000!

Var och såg The Balck Swan igår. Fy fan! Har hört att den skulle vara jättebra och hallå, hon vann ju en Oscar! Men det var nog den äckligaste filmen jag sett, är inte alls mycket för filmer som typ Saw så har inte sett några av dem. Den här var typ exakt likadan. I början var den jättebra och så, men sen framåt slutet blev det liksom för mycket. Det var som om de tyckte att det hade hänt för lite äckliga saker så de slängde in allt i slutet. Såg nästan ingenting av den sista halvtimmen. Och slutet var så skumt. Filmen i sig var också skum, fattade inte riktigt. När vi kom ut ur salgonen hörde man folk överallt: "Jag fattade inte", "Varför ...?" och liknande. Men om man gillar lite små äckliga filmer så rekomenderas den.
På vägen hem hamnade vi i en sån där ny "high-tech" tunnelbanavagn. En sån där ny, men jag tyckte inte om de alls. Det fanns jättefå sittplatser och en massa stå utrymma. Kanske är bra när det är rusningstrafik men, ändå. Lite för mycket utrymme som inte användes.

Dag 17


Svar på kommentar

"hej!
jag undrar om man kan åka utomlands om man eventuellt har Ig i matte.
jag går också på dagy och funderar på att läsa ett halvår i europa men problemet är att jag kanske får Ig i matte, vad tror du rektorn kommer säga?
Mvh Linda"

Alltså, det beror nog helt på vilken organisation du åker med. Men jag tror inte det skulle vara något problem. Självklart är det ju bra om du försöker jobba upp betyget, men de betyg som du lämnar in är de senaste "fulla" betygen du fått. Alltså om du ska åka i år så lämnar du in de betyg som du fick sist. Eftersom vi inte har fått några hela betyg än så blir det alltså de från 9:an om du går i 1:an nu och så vidare.
Att åka utomlands ger dig också chanses att kanske ta igen. Du kan alltid välja att läsa matte, och i vissa skolor är det obligatoriskt.
Jag tror inte rektorn har någon tala i dina betyg, så att säga. Det enda han kan göra är att skriva på lite papper. De som ser betygen är organisationen och det är de som bestämmer. Eftersom du bara "kanske får IG" så kan det ju hända att du måste ligga i lite för att få ditt studieuppbehåll, men helt ärligt tror jag inte det är ett problem.
Ska du åka i år så börjar det ju bli ont om platser så det kan nog vara bra att kontakta dem så fort som möjligt. Är du osäker kan du alltid ringa till organisationen och prata med dem samt prata med din SYV, tror säkert att hon kan hjälpa dig.
Hoppas du fått svar på dina frågor, annars är det bara att kontakta mig igen.

Sista fredagen med lektioner!

Yes, ni läste rätt i rubriken. Från och med nästa vecka har jag inga lektioner på fredag = tre dagars helg! Riktigt nice! Ska nu gå och njuta min väg till bussen och sen den enda lektionen jag har idag, sen blir det läkarbesök (igen -.-) och sen middag och bio med mamma.

Dag 16

Utlästa böcker, solglasögon, kamera, pennskrin, halstabletter, tuggummi, plånbok

Klockan är 16.42

Fick tillbaka min Grey's Anatomy box av Ellen idag, så nu sitter jag och små kollar på det också! Drar ju igång igen på onsdag så får ta igen allt nu. Har i och för sig redan sätt avsnitten men det är en helt annan sak på TV än på dator. Är superpepppad inför Sverige premiären av Hellcats på söndag trots att jag redan sett allt. Kommer sitta och glo på skärmen som om det var första gången! Haha.

Dag 15

Finns ganska mycket men.
- Val av linje. Känner att jag kunde ha valt något lite mer utmanande. Kunde ju ha bytt, men trivdes så bra i klassen så :P
- Inte pluggade mer under grundskolan...
Ja, som sagt finns mycket mer men, ja.

Onsdag 9 mars 2011

Onsdag! Nu är det bara de lätta dagarna kvar sen är det helg!
Har haft träningsvärk hela dagen, efter alldeles för mycket "plankan" från gårdagens träning är jag ganska så seg.
Dagen har varit relativt seg, men lärarkandidater på två utav fem lektioner, kanske inte så jättemycket men ändå. Tycker inte om det alls, visst de är här för att lära sig och man ska ge dem en chans men tycker inte alls om att hålla på och ha olika lärare, även om det bara är för en kort tid.
Fick tillbaka två prov idag också. Var så sjukt nervös inför båda. Svenskan kunde man bara få G eller IG på och som tur var klarade hela klassen av det. Trodde dock att jag skulle få jättelåga poäng, men det var väl något mellanting, inte jättenöjd men kunde ha varit värre. Historian gick helt okej, MVG-, hatar det där lilla "-" tecknet. Visst hellre det än VG men ändå! Att vara så nära är bara jobbigt -.- Men fick ett MVG och ett litet + på en av analysdelarna, det känns aldrig fel. Fick dock inte + på hela frågan utan bara på ett stycke, men hallå! Ändå!
Dansade idag också för första gången på tre veckor. Har varit förkyld så mycket, men nu jävlar! Trodde det skulle gå åt helvete men det gick bra. Satte allt i slutet och känner mig ganska säker. Segt bara att låten tagits bort från Spotify -.-

Dag 14


Top premiärer de två närmaste veckorna

1. Hellcats - Söndag kl. 18.05, Kanal 5.

2. Grey's Anatomy - Onsdag (16/3) kl. 21.00, Kanal 5.

3. Desperate Housewives - Tisdag (15/3) kl. 21.00, Kanal 5.

4. Off the Map - Onsdag (16/3) kl. kl. 22.00, Kanal 5.

Dag 13


Kul! Kul! Kul! Gissa vad... Kul!

Såg precis att TV4 ska börja sända Gladiatorerna igen! Alltså, först drar de igång med Fångarna på Fortet och nu Gladiatorerna! Min barndom kommer återigen!


Sovmorgon!

Sitter i sängen och glor på MTV. Gamla vanliga morgon vanan. Ska gå och duscha strax och sen blir det väl frukost och efter det dra mig iväg till skolan.

Dag 12

New York City ;)

Sämsta immunförsvaret

På onsdagen veckan innan sportlovet började jag känna mig lite små hängig och på fredagen var jag riktigt seg, helgen samt måndag till onsdag spenderade jag hämma i sängen med te, halstabletter och näsdukar. Sen blev det bättre och under hela lovet har jag fortfarande hostat lite men har inte känt mig hängig eller något. Men guess what, igår kom det igen. Hostan blev värre och idag är jag supersnuvig och hostar ännu mer. Jag som trodde jag skulle få börja träna nu efter att inte ha gått på fotbollen på tre veckor. Men icke nej, om det inte blir bättre på två dagar så blir det ingen träning för mig på tisdag. Dans blir det oavsett i alla fall på onsdag, har bara varit med på en gång av tre...
Sämsta immunförsvaret alltså, vill ha värme!

Vad lycklig man blir!

Tittar i kalendern och drar bort flik efter flik för att komma fram till dagens datum. Och vad ser man då att det står på måndagen, "Lektioner börjar 10.40!". Härligt!

Veckans blogg - Tar upp en gammal vana

Anmäl dig med en kommentar ;)

Åh! Jag vill att det ska bli sommar!!


Dag 11

Antar att alla oroar sig för samma sak. Betygen! Har inget mer att säga om det...

Dag 10


Det här håller nästan inte

Herre jävlar vad det har blåst idag! Har aldrig varit med om något värre. Det regnade nere i dalen och snöade uppåt. Vinden blåste och det piskade verkligen i ansiktet när man åkte ner. Det var inte många liftar som var öppna och ännu färre i backen än igår. Det var många som gav upp idag alltså. Men snön var ändå ganska okej. Det värst var att mina kläder inte var vattentäta och jag var ganska så blöt när jag kom in.
Ser ut att bli ungefär samma väder imorrn också. Det är så sjuk trist. Här är man uppe i Åre i en vecka per år och åker skidor i en hel vecka, oftast den enda man åker på året för annars har man inte tid. Och så blir två/tre dagar bara skit och en plåga att ta sig igenom. Så fruktansvärt tråkigt. Jag menar, när det äntligen är vecka 9 och man vet att nu är det skidor och ut i backarna hela dagen så åker man två åk och sen vill man bara in. Jag vill åka skidor. En massa! Så mycket att det inte går mer. Vill stå vid grindarna till liften innan de ens har öppnat och sen sitta i sista rundan upp. Men inte i det här vädret, varken jag eller resten av famlijen eller någon annan jag känner för den delen. Nä, ingen vill åke i detta väder.
Jag är lite så där, jag vill inte att vintern ska försvinna. Jag vill ha kvar all den här snön lika mycket som jag vill ha sommar och sol och långa eftermiddagar och kvällar ute. Framförallt tror jag att jag inte vill ha detta slaskväder som kommer nu. Och tanken på att det kanske inte blir någon snö för mig nästa år. Troligtvis inga skidor heller, om jag inte får världen bästa familj såklart.
Men ush vad trött man blir av att vara här uppe. Blir att krypa ner i sängen och sova snart. Om det nu är bra väder imorrn så vill man ju vara på topp. Sista dagen, då fan ska det åkas. Jag ska nog köra tiden ut oavsett väder. Visst kanske lite små trist att åka i samma backar hela tiden om det nu bara är tre fyra liftar öppna men hellre det än ingenting.

Uppdatering på USA-fronten


Dag 9


"Det går inte att köra framåt eller neråt, jag åker bara bakåt och uppåt!"

Har varit riktigt blåsigt i Åre idag. Fruktansvärt. Vid ett flertal gånger gick den inte ens att komma ner. Vinden piskade i ansiktet och det blåste så starkt att man bara stod still i backen och på platten åkte man till och med bakåt. Var inte många liftar öppna heller så ingen toppen dag. Dock var det inte många ute i backarna idag så framåt slutet av dagen var det inte lika uppkört som tidigare.

Dag 8

Knäcker fingrar och andra leder hela tiden. Önskar verkligen att jag kunde sluta med det :P

Coolt!

Gissa vem jag stod precis bakom i liftkön idag?! Oskar Linnros! Starstrucked! Träffade på Anna, Karin och Amalia i kön och helt plötsligt vände sig Anna om och sa att han stod precis framför henne. Attans att vi sen inte hamnade i samma "ägg" som honom i liften. Fast o andra sidan var det kanske lika bra. Ja menar, hade vi vart i samma hade vi bara stått där och fnittrat nu kunde vi i alla fall snacka av oss innan vi kom upp.
Annars händer det ytterst lite här uppe. Har varit plusgrader hela dagen så snön är svinjobbig. Ush och fy!

Dag 7

Åka världen runt. Besöka en massa okända samt kända platser och länder. Se nya kulturen och träffa nya folk.

Dag 6


RSS 2.0