V. 21

Har tyvärr blivit lite dålig uppdatering den här vecka, eller igår blev det en hel del listor - orkade inte skriva något inlägg :P Det har varit en hel del prov under de få skoldagar vi hade den här veckan, så där är andledningen.
Så här kommer lite om vad som hänt de senaste dagarna.


Fredag v.20:
Hände inte så mycket under dage, vad jag kommer ihåg :) På kvällen skulle jag på bio med Jessica, men som jag kanske nämt skulle hon till tandläkarn så det blev uppskjutet. Fixade lite hemma inför lördagen och sånt. Satte på duk på väggen och kopplade in projekton. ^^ Hade skola också men kommer inte ihåg så mycket om vad som hände.

Lördag v.20:
Hade match mitt på dagen, direkt efter var det lag foto -.- Alltid lika kul.. När jag kom hem var det ducha på byta om som gällde. Sen kom Petra över och hjälpte till inför kvällen och efter någon timme kanske kom Anna och Lizzie. Vi hackade grönsaker och gjorde köttfärs. Ställde ner allt godis och sånt i källaren också. :) Runt halv sju kom de flesta. Vi åt tacos och sen gick alla ner i källarn för att titta på film. Vi började kolla på Rent medans Petra sprang hem till sig för att hämta "The Dark Knight", hade lyckats få med fodralet men inte själva DVD-skivan ^^ När hon kom tillbaka fortsatte vi kolla på Rent ett tag till Eurovision Song Contest började. Alla sprang upp på övervåningen och tittade tills Sveriges bidrag var över, då gick alla ner förrutom jag, Anna och Anna tror jag ^^ Och fortsatte titta, men efter ett tag fick jag springa ner i källarn för att hjälpa Petra med DVD:n som hon fick igång själv iaf :) Efter ett tag satt alla förrutom 4 på övervåningen och tittade på ESC medan de 4 satt i källarn och såg The Dark Knight. Alla såg omröstningen i ESC och sen gick alla hem förrutom Anna, Lizzie och Petra som sov över :P Anna gick och la sig nästan dirket medans vi andra tre flummade runt. Spelade lite Wii och hoppade studsmatta. Sen satte vi på Moulin Rouge och låg och tittade på den medans vi låg i sängarna :P Självklart somnade jag :( Trist :P Men var extremt trött så...

Söndag v.20:
Jag vaknade rätt tidigt men somnade om och senare visade det sig att fler av oss hade vaknat tidigt men somnat om. Runt 12 gick vi upp iaf, lite för sent tycker jag... Ändå fick vi väcka Anna... Vet inte riktigt hur det gick till men. Vi åt frukost (HAHA) och sen åkte alla hem. Jag satte mig direkt med bioologi böckerna och började plugga -.- Iof tycker jag att biologi är jättekul så det var inte så jättejobbigt att plugga, hade följt med under lektionerna också, så det mesta satt ^^ Pluggade större delen av söndagen, så finns inte så mycket att berätta.

Måndag v.21:
Hade vikarie i So och Engelska som är de två första lektionerna på dagen :P På So:n gjorde vi några skumma papper och på engelskan skulle vi översätta en text från svenska till engelska. På nästa engelska lektion hade vi "What would you do if..." Man fick en fråga och så skulle man svara på den. T.ex "If you could turn back time, where would you go and why?" och så svarar man ^^ Sen var det lunch och efter det spanska. Kommer inte ens ihåg vad vi gjorde på spanska lektionen, men något var det säkert :P Sen var det biologi! Hade prov, och muntligt var det också. Jag, Frida, Gustaf och Petra var första gruppen som hade provet. Vår lärare ställde en fråga till en av oss och när den svarat klart frågade hon oss andra om vi ville höll med och om vi hade något att tillägga. Jag tycker det var lite små jobbigt, de andra fick en massa frågor man kunde svaret på och som man hade plugagt jättemycket på. Skulle velat haft skriftligt :) Sen var det bild, gick ganska bra faktiskt ^^ målade det som skulle vara ljust blått iaf, måste göra väldigt mycket under nästa lektion eftersom jag missar en... Hade ingen franska så gick hem efter bilden, när jag kom hem blev det franska plugg med mormor, gick igenom svenskan också. Så kvällen gick åt till att plugga franska... Behövde cyckla ner till något lagmöte så var borta i lite mer än en timme mitt i allt plugg.

Tisdag v.21:
Sovmorgon och sen matte. Fick tillbaka matteprovet, jag är faktiskt böjd. Visst är det kul att få MVG men VG på ett matteprov är bra för mig ^^ Sen var det musik sen lunch och efter det idrott. Jag och Petra gjorde inte så mycket. Jag slängde min mobil i golvet (tappade :P) så batteriet flög ur... Skicklig som jag är kan jag inte min pin-kod så fick vara utan mobil resten av skoldagen ^^ Efter idrotten var det So - gjorde inte så mycket... Sen var det svenska gick igenom hur provet skulle vara och se fick man göra vad man ville, jag läste :P Och kom på nu att jag måste göra svenska uppgiften :P. Så var det franska prov, men det var lätt så det gick bra, missade dock på en eller två saker :P Men MVG tror jag att det blir ^^ Fast det får nog många XD När jag kom hem blev det svenska plugg hela kvällen så blev varken fiol eller scouter :( Men.. :P

Onsdag v.21:
Började 08.10 med matte - räknade. Sen var det svenska, prov! Var ganska nervös innan eftersom jag måste ha bra på provet för att få MVG i betyg :P Men det gick bra, var ganska lätt. :) Hoppas bara att det gick bra. Orkar inte skriva så mycket om skoldagen eftersom jag knappt kommer ihåg den :P
Skulle ha gått på bio med Jessica men fick inte för mamma, var tvungen att gå på träningen. Men det var okej, vi var inte många men det var väl kul. Grey's Anatomy klockan 21! Gud va bra det var ^^ Eftersom jag var lite små nere att jag inte fick gå på bion grät jag under nästan hela avsnittet. Speciellt när Izzie åkte iväg till operationen, när hon berättade för sin mamma om allt och när Richard skrek åt Meridith :P När det var slut tittade jag på Moulin Rouge. Den är jättebra ^^ <3

Idag får bli i ett annat inlägg :P Orkar inte skriva ett as lång inlägg, då blir det ingen som läser det ^^


Fredag:

Födelsedagar:
Jessica Sutta - 27 år

Dagens höjdpunkt:
-

Dagens värsta:
-

Dagens längtan:
Jonas!
Turkiet ^^

Lördag:

Födelsedagar:
Megan Fox - 23 år

Dagens höjdpunkt:
Barken träffa ^^

Dagens värsta:
Svergie på 21 plats :P

Dagens längta:
Samma som fredag ^^

Söndag:

Födelsedagar:
Nikki Reed - 21 år

Dagens höjdpunkt:
Flummet på natten :P

Dagens värsta:
-

Dagens längtan:
Samma - dagarna ut :P

Måndag:

Födelsedagar:
Nanne Grönvall - 47 år

Dagens höjdpunkt:
-

Dagens värsta:
-

Tisdag:

Födelsedagar:
Jordan Pruitt - 18 år
Lily Cole - 21 år

Dagens höjdpunkt:
-

Dagens värsta:
Desperate Houswives - det var inge bra :P

Onsdag:

Födelsedagar:
-

Dagens höjdpunkt:
Grey's Anatomy

Dagens värsta:
Fick inte gå ut :(

xoxo -Isabelle <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0