Tuesday

Idag är det tisdag, och det regnar ute :( Vet inte om det gör det just för tillfället, men det har det gjort hela dagen, verkligen hela dagen :P

Som vanligt på tisdagar är det sovmorgon till kvart över 9. Lundborg missade bussen idag, men hann i tid iaf :) Först hade vi matte, men ränknade bara några få tal. Läraren var inte i klassrummet och ingen annan ränknade :P Sen var det musik, det var väl ganska kul. Vi sjöng lite låtar, sommar låtar :P Ja, mer än så gjorde vi inte. Ja, sen var det lunch, inte myccket som hände där :P Efter det var det idrott, i en lektionssal :P Hade friluftsliv teori. Det var väl bra, men scout som man är kunde man det som vi gick igenom så lite små trist blev det :) Linda och Oskar skulle sätta upp ett tält på 5 minuter, det gick väl så där :P Elin och Johan skulle också tävla om vem som fick upp ett stormkök snabbast med förbundna ögon. Ofc, vann Elin ^^ Sen var det so, kommer inte ens ihåg vad vi gjorde :P, eller, jo, vi höll på och pratade om påföljder. Svenska, var det sen. Först hade Elin och Linda sin lilla redovisning och sen spelade vi ett spel i grupper. Jag vann! Det var ganska kul. Jag, Petra, Katrin, SG & Gustaf var i samma grupp. Efter svenskan var det franska. Hade lite repetion, klockan och från 30-60. Lärde oss också att räkna till 1000, att räkna på franska är ju lätt :P XD Vi pratade betyg också, jag kommer få MVG! =D Vår lärare hade värsta detaljerade utläggningen på hur bra jag arbetar och hur mitt uttal blivit så otroligt bra för att ha läst så kort tid och att det srkriftliga varit väldigt bra, sen snackade hon om att många har problemet att de är bra skrifligt men inte muntligt och tvärt om och att det bara är några få som klarar både två :P Dock tror jag att nästan alla bland mina kompisar som läser i min franska grupp är bra på båda, iaf tycker jag det =P

Varför använder jag mig av både såna här smilisar :) och såna här =)? Haha :P

Ikväll händer väl inte så jättemycket, ska på scouter lite senare, tror att vi ska städa stugan. I vanliga fall är vi nere och seglar nu när det nästan är sommar, men den här gången ska vi vara där uppe :S Men det bli kul :) Blir mitt sista möte som P-scout (kommer inte ihåg vad det nya namnet är :P) Åker ju på konfaläger på måndag XD YAY! Ska bli så jäkla kul, ser fram i mot det så mycket!

Det var väl det :)

xoxo -Isabelle =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0