Varför mina föräldrar borde låta mig få en hund

Har suttit större delen av dagen och letat på sidor med info om toypudlar och andra små söta hundar och kollat på en massa bilder. Ska tillbringa resten av kvällen med att prata med mamma och pappa om varför vi borde skaffa hund.


1. Ansvar, genom att skaffa en hund tränar både jag och brodern på att vara ansvarsfulla.
2. Troligt vis kommer dom säga att hundar är dyra, jag kan gärna betala mer än hälften.
3. "Motion", jag går gärna ut med den flera gånger om dagen
4. Sitter kanske stilla mindre eftersom man håller på och leker med hunden
5. Socialitet, fatta hur många promenader man kommer gå och säkert tar med sig kompisar på turen
6. Sällskap, med en hund hemma är man inte ensam om man tex är hemma och är sjuk
7. Renare, vad mina kompisar sagt är det bra att hålla rent så inte hunden börjar äta på något, så det är ofta rent
8. Gladare, hundar gör ju i allmänhet många människor gladare
9. Jag skulle definitivt be om midre saker om jag fick en hund

Kommer inte på mycket mer...

Ox


Kommentarer
Postat av: Jessica

hah, bra anledningar x))

2009-01-28 @ 19:40:19
URL: http://jessicalindberg.webblogg.se/
Postat av: Isabelle

HAHA eller hur XD

2009-01-28 @ 20:11:45
URL: http://isabelleandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0