23-98-09

Just nu: Väntar på att skrivaren ska skriva ut schemat
Lyssnar på: Dear God - Jonas Brothers <3

Idag är det måndag och första skoldagen för mig. Började med svenska, lästimme så det var ganska lugnt. Började läsa på en ny bok som hittils (trots att jag ändast läst ca 50 sidor) är väldigt bra.
Sen var det matte, fick göra något slags prov för att se hur mycket man kan eller något sånt. Det var ganska lätt, fast han inte göra klart hela så gjorde klart det när jag kom hem. Så nu är det fixat och klart, får inte glömma att lämna in det på torsdag nu. :P
Vilken tur vi har som har fått två matte lektioner på varrandra, tredje lektionen för dagen var också matte, fast "special matte". Tro inte att det är för att vi är tröga eller något ;) Det är mer diskutioner och problemlösning.
Sen var det lunch, panerad fisk... as always...
Jag och Elin hade jour, och kom därför lite sent till fysiken, som är jätterolig.... eller inte. Läraren är helt... ehm... aa... Hon är lite speciell. Jag orkar bara inte gå igenom hela den lektionen -.-
Dubbel timme i engelska. Först med Jane som går på mammaledighet (igen ^^) snart. Diskustioner som vanligt, den här gången om "holidays". Sen var det med Hasse. Arbetade lite i Unit 5, inte mer än så.
Sen var det äntligen dags för sista lektionen, franska :) Vi arbetade i par och pratade om en bild typ.

Så var skoldagen slut, enligt min plan skulle jag stanna kvar ett tag i skolan och fixa till i skåpet, men orkade inte det. Tog bussen hem med Frida och räknade lite matte när jag kom hem. Belive it or not, men kag städade rummet också, orkade dock inte damsuga så får göra det imorgon om jag får tid över.

Kvart i 7 kom Elin och hämtade mig med vattenpistoler och hinkar i händerna. Sen åkte vi till Rösjön, täby sidan för att ha vattenkrig med scouterna. Dagens möte alltså - vattenkrig :) Det var riktigt kul, jag hade varit riktigt smart och glömt badkläder hemma så jag fick bli blöt i jeans och i t-shirt. Det värsta var att det slutade med att alla låg i vattnet :P Så lite blöt blev man -.- När alla hade bytt om satte vi oss i gräset och drafck varm choklad och/eller te och åt kakor, jättemysigt. :) Vi körde också någon rolig liten lek som de flesta hade kört på sina konfimrations läger, jätterolig :)

Nä, nu ska jag ta och lägga mig i sängen och läsa i nån timme eller något sånt.

xoxo -Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0