Day 146 - 149

Day 146 söndag
Helt ärligt har jag inget att säga om söndag. Försökte plugga lite och få sånt gjort.

Day 147 måndag
Ledig från skolan. Martin Luther King Day så, var inte helt fel. Spenderade dagen med lite semester exam plugg. Depreimerande att spendera en ledig måndag så, men vad gör man inte för att få någelunda bra betyg.

Day 148 tisdag - Semester Exam Day 1
Så har man tagit de välomtalande exams också. Hade allra första i Intro Business. Var inte så jättefarligt, skulle först ha ett "typing test" för att se hur snabba vi var på att skriva på tangentbordet. My score: 70 wpm (words per minute) 0 mpm (mistakes per minute). Det är sjukt förvirrande dock att vara van att skriva på svenskt bord när man sitter vid sin egen dator och sen skriva på de amerikanska i skolan, jag menar, de är ju lite olika. Speciellt med alla tecknen, tar mig en evighet att skriva frågetecken och alla dessa: ^%&/[]/@#. Inte det roligaste. Sen var det själva testet var frågor, med självklart flersvarsalternativ (vet inte hur det kommer gå på proven när jag är tillbaka i Sverige igen alltså...), och slutade upp med en essay. När klockan ringde var det fem minuter innan nästa exam började, man har alla sina exam i klassrummet man brukar ha lektionen i så är inte riktigt som de stora proven man har i Sverige. Andra examet var ett av de som jag var mest orolig för, Global Diplomacy. Vet inte alls hur det gick där. Började med flersvarsfrågorna/true or false. Och slutade med "short answer" frågor och sist en uppsats om FN. Efter timmarna som spenderats med prov var det lunch och sen Algebra en timme, endast för repetition inför exams (imorrn). Sist och minst var Composition där vi i princip gjorde samma sak som i Algebra. Endast repetition. Kom hem och började plugga Zoologi och historia. Under kvällen kom Kevin över och åt makaroner, samt visade mig Hamlet på en minut. Riktigt kul som jag tycker alla borde se, sök på Youtube. När klockan slog åtta var min kväll fullbordad, nytt avsnitt av Glee och det var underbart.

Day 149 onsdag
Hade en underbar morgon, eller inte. Började med exam i zoologi, provet jag var mest nervösast för... säger man så? Var samma uppbyggnad som tidigare, flersvarsalternativ och sen korta svar. Efter det var det historia. Och samma grej där, dock hade vi vårt package med typ alla svaren så var inte så jättesvårt. Sen var det två essay frågor, en om hur första världskriget började och varför, hmm... sånt där vi i Sverige aldrig läst om tidigare... *ironi. Så det gick rätt så bra. Sen var dagen slut. Halv dagar nu resten av veckan. Börjar 7.00 slutar 10.40. Måste dock gå hem i en timme sen då min ride måste jobba... Får i alla fall skjuss dit, tack Erica! Inte för att du längre läser bloggen eller översätter då du är för lat. ;)
Nu sitter jag och tittar på Harry Potter, lyssnar på musik och rensar bilder - multitasker? Hell yeah!



Favoriten från igår kväll, så fint. Grät nästan.

Kommentarer
Postat av: mormor

Nej, det heter mest nervös.Men det löser sig när du landar i Sverige.Här är allt så bra man kan förvänta sig i slutet på januari - Oxveckorna!Men snart är det February 1st! !!Och sen blir det bara bättre.I morgon åker vi till Mellanfj över veckoslutet för att kolla översvämningeni sjöboden.Det finns inget att göra just nu,får vänta till våren.Kul stt du har det så bra och önskar dig lycka till med dina ambitioner i skolan.Men glöminte att ha roligt medan du är där.POK

2012-01-19 @ 08:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0