Day 131 - 141 - 10 days into 2012

Day 131 lördag
Var på dagen och shoppade med Ida. Först var planen att åka in till Fashion Show, men tydligen stänger de av större delen av vägen in till The Strip över nyår, så åkte till outlet istället. Hittade äntligen ett par jeans, två faktiskt. 
På kvällen drog vi över till Eric & Billies. Var där resten av kvällen och umgicks med Kevin och hans kompisar. Hade det riktigt fint, charader, pizza och löv sammarfattar en bra nyårsafton. Har dock denna hemska känsla då ett år är över och aldrig kommer tillbaka. Måste verkligen sluta tänka så, blir bara värre och värre. 

Day 132 söndag
Efter en inte så fastlig lång nyårsafton började år 2012 med något annurlunda. Förmiddagen blev framför TV:n med... "Never Say Never" i DVD-seplaren. Är inget vidare Bieber fan, men filmen är bra gjord och var inte så farlig ändå. Dock är det enda som ökat hos mig respekten för honom. Lyssnar fortfarande inte och bryr mig egentligen inte heller.

Day 133 måndag
Hade träning som vanligt. Var inte så farligt. Ehm... Ja. Satte upp min awesome väggdekor, lägger upp bild en dag, hoppas jag. Sen kom även Tina (från Norge, bodde hos familjen (Ericas fröäldrar) förra året). Måste vara helt ärlig och säga att jag inte var så jättetaggad för det, men det började bra.

Day 134 tisdag
Back to school day. Hade så gärna velat ta några dagar, veckor, månader till i lov, men icke. Hade prov i historia, första världskriget, har bara läst om det några gånger... Och så flersvarsalternativ, är lite fundersam över varför jag inte lyckades bättre på provet... Dagen lystes upp av nytt avsnitt av "Switched at Birth".

Day 135 onsdag
Ååh, vad jag älskar CCSD bussar. Eller nåt. Nej, men blev lite fail idag när vi skulle till och från fotbollsmatchen på Cheyenne. Först och främst så var bussen 45 minuter sen, eller något sånt. Så vi blev lite sena, tur att det inte är allt för långt till den andra skolan. Kom dit och spelade och allt, we lost, är allt jag behöver säga. Börjar likna lite hur det ser ut hemma i Danderyd, tur att man spelar för sportens och  vännerna och inte för att vinna. Så allt var klart runt... säg 6.15. Alla tre matcher var spelade och vi var mer eller mindre påväg ut från området, vår buss som skulle ta oss tillbaka till Legacy var inte där... Hmm. Men den kommer väl tänkte vi alla. Guess what, 1 timme senare - ingen buss. Slutade med att en av coacherna gjorde något drastiskt och ringde polisen för att få dem att ringa till bussbolaget och be dem komma. Så efter cirkus 1 och en halv timme hade vi en buss, som nu istället för runt 40 tjejer hade 8 eftersom de flesta hade blivit upphämtade. Men vad är livet utan lite äventyr, efter detta har bussarna varit perfekta.

Day 136 torsdag
Alla lärare har börjat dela ut reviews inför semester exam... Vilket gör mig lite nervös. Som tur är får jag i de flesta klasser ha mina anteckningar med mig så... det ska väl inte gå allt för dåligt.

Day 137 fredag
Hade återigen borta match, slutade sista klassen 1.10 istället för 1.25. Bussen var där, wihu, och vi hoppade på. I 45 minuter åkte vi uppåt bergen till Palo Verde för att spela mot tuffaste laget. Nej, det gick åt hellskotta om man ska säga så. Var riktigt kallt där uppe... 

Day 138 lördag
Spenderad dagen med... ehm... jo, Tina och Iiris. Var först på Target och gick runt. Sen åkte vi till Iiris och var där en stund. Waylen & Winston kom över, en liten stund senare åkte vi och hämtade upp Austin och sen köpte vi... kakmix och glasyr för att göra cupcakes. Åkte vidare till Winstons hus och var där och bakade. Fin lördag!

Day 139 söndag
Tog upp lite plugg, såg på en massa "Switched at Birth", alltid kul när man hittar en ny favorit serie. Erica stack iväg och såg på fotboll med mina coacher... slutar ju alltid bra. Haha, veckan slutade med Tina och Erica linedancing i köket/vardagsrummet. Soffor och bord flyttades och ja... så började en hemsk måndag.

Day 140 måndag
Fick inte mycket sömn, somnade sent och vaknade då och då under natten. Tur att det inte var en allt för hård dag. Kom hem och pluggade.

Day 141 tisdag
Yes, today, up to date... again. Hade min första fotbollsmatch idag på amerikansk mark. Synd att det gick åt skogen, gjorde inget bra jobb alls. Blev satt på en position jag aldrig spelat förut och tror att det var där jag började tappa fokus. Försökte fokusera på allt för mycket samtidigt. Och sen, trots att jag gick tillbaka till min gamla plats fick jag inte in fokuseringen.... Från det att jag kom hem, mer eller mindre, tills nu har jag suttit med näsan i min rosa zoologi anteckningsbok och pluggat samt färdigställt alla anteckningar inför provet och checken imorrn. Vill verkligen inte få dåligt betyg på det då detta kan vara det som avgör om jag går ut 2nd quarter med alla A eller inte. På tal om betyg, har aldrig varit bra i matte, första quartern hade jag ett B, och det var det enda B:et jag hade, resten var A:n. Gissa vilket ämne jag har nästhögsta procent i just nu? Matte! Har freakin' 98 %! Det enda som är högre är spanskan där jag ligger på 113%, med inget inlämnat eller något, av någon anledning lyckas jag ofta komma bra överns med spanska lärare, kanske bortsätt från förra årets dock. I alla fall den andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0