Day 172 & 173

Day 172 fredag
Började skoldagen med att stå utanför klassrummet efter att klockan ringt tillsammans med resten av klassen då vår lärare inte var där. Efter ett tag fick vi sitta i ett annat klassrum i några minuter tills de hittade en lärare som hade prep. Det var Liisas födelsedag så blev lite firande under Global Diplomacy. Guess what, hade vikarie i Algebra också. Troligtvis kinesiska lärare, skulle jag tro. Hörde inget av vad hon sa och jag vet inte... alla verkade ganska förvirrade när hon väl öppnade munnen. Fick ett papper vi skulle göra klart. Efter sista lektionen var det match dags. Eller... bussrese dags. Alla bytte om och sen var det på bussen mot Arbor View, sista bussresan med laget. Sad face... Tänker inte säga något om matchen då det gick åt helvete rent av sagt och laget vi mötte hade zero klass, var lite små trist men var ju likadant förra gången. Kan förstå när coach och lag har samma stil, men när coachen är trevlig och till och med ger possitiv feedback till oss (som att vi höll offside linjen bra) men laget snackar skit och satsar på att ha ner spelare efter spelar, då förstår jag inte var de fått det från. Bara så trist...
Efter matchen var jag på sjukt dåligt humör, men blev bättre i bilen. Rachel (från Australien) var med och vi stack till Roberto's (mexican) för att köpa hem middag. Väl hemma, var det duschen och sen Harry Potter maraton. På grund av att mitt sällskap är riktigt dåliga på maraton blev det inge bra alls. Båda somnade under första. Vilket ledde till att jag gjorde en massa andra saker under filmen och sen nästan somna under andra. Dock gick jag och la mig i sängen när andra var över, varför sova på soffan liksom? Lite av anledningen till att jag höll mig vaken något längre var att Z kom över och hängde ett litet tag. 

Day 173 lördag
Vaknade och gick ner till resterande som nu satt och tittade på första filmen, eller var det andra, kommer inte ihåg, men så blir det när man somnar. I alla fall började vi typ se på tredje. När den var klar var det iväg till Cheer competition igen. Denna gång var det på UNLV så lite större än de senaste, plus att det var Rachels första. Legacy kom på andra plats. Samtidigt var det UNLV mot San Diego basketmatch så var lite allmänt galet runt universitetet. Tydligen hade det var ett bårk precis inann vi kom. Om jag förstod rätt hade två tjejer börjat bråka som hade lett till att deras mammor hade bråkat som i sin tur slutade upp det hela med att en av mammorna fick ett epileptiskt anfall. Hade det inte inträffat hade vi missat när Legacy körde sin rutin så... Efter körde vi hem Rachel och sen tillbaka hem för att sova. Failade dock, och Erica stack iväg för att få en massage (avis). Z och Kay kom över och hoppade lite på studsmattan. Intressant dag, sitter nu och ser på Goblet of Fire. Tänker hålla mig fast vid det maraton som failade rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0