Kläder och det amerikanska modet

North Las Vegas 5.30 pm

Jag hör dagligen hur andra utbytesstudenter måste köpa en helt ny garderob, inte främst för att det är emot dresscode men för att passa in bland de andra. Utsvängda jeans, "diamanter" och en massa glitter och starka färger. Jag var så beredd på att det skulle vara samma sak här, men folk klär sig ungefär som de gör i Sverige. Inga utsvängda jeans, inte en massa glitter. Det som däremot är något jag har reagerat på är håret. Många har väldigt speciella frisyrer; Glitter, fjädrar, stora färgglada blommor, hår förlängningar i diverse färger m.m. Vissa är sjukt snygga, finns till exempel en tjej i min fotoklass som har mörkt hår och sen lite röd/rosa i bakre under håret. Ser riktigt snyggt ut, även de tjejerna med riktigt långt hår som har någon enstaka påfågelfjäder är snyggt. Däremot är detta inget för blondiner, i alla fall inte det jag har sett. Det finns en hel del som har rosa och blått, fjädrar och glitter i sitt blonda hår, men det ser inte alls lika bra ut som när brunetterna eller de svarthåriga har det. Sak nummer 2 jag tänkte på under de senaste dagarna är skor. Det är ingen som bär högklackat, det är flipflops eller sneakers för det mesta. Och så är väskor inget många har, ryggsäck is the thing. 

Kind of like this

Kommentarer
Postat av: kaarrrroo

jag skulle LÄTT haka på det där hårmodet! feting ballt :D <3

2011-09-20 @ 08:46:06
URL: http://threeunicorns.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0