Day 35, 36 & 37

North Las Vegas 8.01 pm

Känner verkligen hur jag börjar bli usel på att blogga. Men senaste två dagarna har varit galna! Har varit så sjukt mycket som hänt. Så ja... I tisdags var en bra dag. Eller den slutade i alla fall på topp. Så eftersom jag inte riktigt kommer ihåg vad som hände, aka. det hände inget speciellt blir det en simpel +/- lista för min tisdag.
+
Fick tillbaka USB-minnet.
100/100 på Intro Busniess presentationen
GLEE!
-
Hade en usel tid under Algebra - kunde inte konsentrera mig

Igår var det onsdag. Zoologi prov... Pluggade verkligen och kunde allt på kvällen. Men jag blir så förvirrad med alla dess flersvars alternativ. Jag blandar ihop saker och blir osäker och ändrar hundra gånger om. Tjänade en massa extra credit under spanskan idag igen, min spanska lärare gillar mig! Ibland önskar jag att jag tagit steg 3 men när jag nu kan glänsa och reptera sånt som jag inte var helt säker på när det gick igenoms första gången blir allt bättre. Tycker lite synd om läraren då eftersom det är kanske 15% av klassen som lyssnar och 3% som faktiskt gör något. 
Under kvällen satt jag och gjorde mina Intro Business vocab, 15 ord tog mig ca. 1½ timme att hitta. Nästa vecka är det 25 ord, lika bra att börja nu. 

Idag har varit helt okej. Vaknade, körde den vanliga drillen, åt frukost m.m. Stack till skolan och hade Intro Business, sen var det Global Diplomacy, försöker komma på vad det var vi gjorde, men det står helt still i hjärnan... Jo, snackade om makt och sånt. Köpte lunch i skolan - Club Sub, brödet var hemskt. Smakade som korvbröd... Inte igen säger jag bara. Sen var det Algebra och för en gångs skull fattade jag allt och hängde med under lektionen, hann klart med läxan också. Sist var det Composition. Kommer inte ihåg vad vi gjorde där, någonting hoppas jag. Efter skolan var det Key Club möte, snackade lite allmänt om vad som kommer hända och så. När det var klart stack jag och Inga till Starbucks, senare kom Sidney ett tag. Blev hämtade av min kära värdmor och så tog vi en tripp till en finsk elev för att göra en "30-days checkup" eller nåt sånt. Efter ett kort stopp där var det vidare till någon av eleverna i Student Council för att se att allt gick bra och sen var det hem för middag. Lämnade huset 6.25 am imorse, kom hem 6.25 pm. Oddsen? Har state test i historia imorrn, igen... för många failade sist. Så ska köra igenom kartan en gång och sen blir det Grey's Anatomy!

Och jo, kan påpeka att jag har A i alla ämnen... förutom ett... :/

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vill bara säga att du är bäst!!! Är så stolt över dig.

Har precis lämnat av pappa på Arlanda - han ska till Milano, så om några timmar har vi spritt ut familjen i tre olika länder, tror inte det hänt tidgiare.

Ha en jättehärlig helg!!

Puss och Kram

2011-09-30 @ 08:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0