Day 33 & 34 - This damn Title...

North Las Vegas 8.52 pm

I söndags var det avslappningsdag. Började dock med en tripp till kyrkan, som föresten var något av det roligaste jag har gjort. En skål med flingor och sen iväg till skolan - nej jag skrev inte på fel dag. Krykan är i skolan, vi ungdomar håller hur i danssalen, lite random fakta sådär. Men det var kul, träffade nya människor, lilla Grace var där. Haha, så underbar tjej. Min lilla sydkorean! Vad gjorde vi i kyrkan då? Ja, haha. Jag som tyckte att mitt konfaläger var lugnt och inte hade så mega kristet. Denna kryka, för det första klädseln - shorts och t-shirt. Det här är Nevada, de flesta är mormoner och där är det dresscode fullt ut. Det första vi gjorde var att sjunga några superfina och svängiga låtar, som spelas på radion. Skulle in höra dem, och jag ska försöka att hitta dem någonstans, så skulle ni aldrig kunna ana att detta var musik som sjöngs i kyrkan. Vår så kallad präst, var en kille i kanske 30 års åldern, caprishorts och t-shirt och snackade på som bara den. Påminnde lite om min konfapräst fast ännu mer relaxed. Efter sångerna tittade vi på en video. Har ni sett America's Funniest Home Video? Ja, det var typ det. Folk som hoppar på trampoliner, tappar kontrollen och faller av den, eller på någon annan eller in i väggar m.m. Folk som kolliderar helt enkelt, och det var det som var ämnet. Och det var bra. Vi pratade om hur det blir när man som religiös träffar på någon som inte är det och vad som händer, eller när man anser att en ickereligiös person är en bättre människa än du själv är. Jo, och jag får inte glömma den lilla leken vi körde, som jag som då går på skolan tyckte var ett dumt ställe att köra den på. Först fårgade han vilka som hade mobiler med sig och att vi skulle hålla upp dem i luften. Majoriteten gjorde det. Sen skulle vi lägga in hans nummer. Efter alla hade gjort det ställde han frågor som vi skulle svara på via sms. Dessa var exempel vis; Vilka var de första två människorna och så. Lätta alltså. Problemet med Legacy är då att i korridor 100 och 500 är det ingen mottagning, what so ever! Och självklart var vi i 100 korridoren. Så, de flesta kom inte fram. Överallt annars är det prima mottagning om det är någon som undrar. 
Resten av dagen spenderade vi chillandes. Till middag blev det scallops, riktigt musigt faktiskt!

Idag var dock inte lika bra. Vaknade med huvudvärk, går och lägger mig med huvudvärk. När klockan ringde 5, orkade jag inte gå upp så tänkte "5 minuter till" vaknade igen 5.45. Men det var lugnt, hade duschat på kvällen så var bara att hoppa i nya kläder och ner och fixa min sallad till lunch samt äta frukost. 
Hade quiz i zoologi först, första gången det gått åt hellskotta för mig... Fick total blackout och tror nästan det blir en 0 där... Innan det var mitt sämsta 18/20. Känns kul att sänka sig så stort. Efter det gick det inge bättre. Som tur var gjorde vi inte heller mycket. Trots min sugiga dag lyckades jag samla en massa credit i spanska då vi går igenom preteritum... och när började vi med det? 8an? Så där är det bara att glänsa, eftersom ingen annan kan det. Inte ens när det står på tavlan. Credit, credit, credit! Inte för att jag behöver det egentligen, men hallå!
När jag kom hem funderade jag på att ta en powernap men valde att gå och lägga mig tidigare... lyckat. Slutade kvällen med en titt på High School Musical 3 med Jordan och Erica. Helt okej måndagskväll tillslut. 
Har föresten fortfarande inte hittat mitt USB och ber till Gud att mr. Rogalski har det. Är nämligen hos honom jag tror jag lämnade det. Så håll tummarna för mig imorrn.
Tog bilder idag, men orkar inte leta efter sladden och lägga in allt. Har tid över imorrn - eller inte alls för har prov på onsdag. Men kan nog klämma in lite bilder i pluggpausen.

P.S Åh, glöm inte - "Rekon your own Donkey" - de sista orden "prästen" sa i söndags till oss. D.S
P.S 2 Jag vill ha mitt paket nu! D.S 2
P.S 3 Om någon har lust att skicka lite svenskt godis/mat/... hör av er. D.S 3

Kommentarer
Postat av: Lotta

haha, tack! kul med utbytesår i LV! veeeegas baby!

2011-09-28 @ 07:42:29
URL: http://ltothe8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0