Day 28 - Glee day

North Las Vegas 9.24 pm

Det har verkligen varit Glee dag hela dagen. Har snackat med folk varje period jag har haft om säsongsstarten och alla var lika excited! 
Seriöst, den här dagen har varit den bästa på länge. Så underbar, på alla möjliga sätt. Började den super bra med att inte vara allt för trött när jag vaknade. Gick upp, duschade, åt frukost och gjorde klart spanska läxan jag hade glömt bort att göra klart. Samma morgonrutin som vanligt. Kom till skolan tre minuter innan första klockan ringde, hehe, tror aldrig jag har kommit så sent. Zoology first period. Helt okej lektion, börjar bli lite små trött på alla anteckningarn dock... Den blir bara tjockare och tjockare, börjar störa mig på att man inte kan skriva på vänster och höger sida nu. På tal om det, jag skulle ju visa mina anteckningsböcker idag... blir inte så. Torsdag kanske? Eller redan imorrn. Får se när allt har lugnat ner sig. Happy face dock att vi inte behövde ta några anteckningar idag.
Second period var historia. Wow... kommer ärligt talat inte ihåg vad vi gjorde, jo juste. Vi gjorde klart våra anteckningar, så NU har vi allt vi behöver till provet på torsdag... Men det är ingen som klagar, jag är imponerad över de amerikanska studenterna när det gäller sånt alltså. Sen såg vi på en film om hur europeerna kom till amerika... efter Colombus och alla. Den var rätt intressant, eller så var det bara för att själva filmen var bra gjord. 
Third var spanska. Haha, gick igenom verben jugar, pensar och tener. Ehm... vad jag gjorde under lektionen? Inte mycket, visade dock mina kunskaper och är mycket omtycken av läraren nu då jag typ kan allt redan. Haha, älskar hur amerikanarna pratar spanska. Jag menar läraren är från Spanien, tack gode Gud för det, men de andra eleverna låter så roliga/söta när de snackar spanska. Jag menar, vi har ju på ett sätt samma bokstavsljud som spaniorerna så kan lätt anpassa oss men åh. Haha, det är så underbart. Blev dock lite små irriterad/fundersam när det tog tjugo minuter för folk i klassen att fatta varför de säger Tienes "x" años, samt vad det betydde. Hmm... nä, jag börjar undra vad de lärde sig i spanska I faktiskt. 
Sen var det lunch, åt en macka för allas information. Hände ingenting under lunch egentligen, snackade lite med de andra och så.
Next - en av de två höjdpunkterna på dagen - foto! Åh, så himla underbart. Hade föresten klagat hela dagen på att det var kallt i skolan, så gick vi ut för ett fotoprojekt under lektionen, det var kokande hett ute. GALET! Men hade sjukt kul ändå. Fotade/Modellade med Katy. Så himla söt och trevlig tjej. Ser henne dock aldrig mer än under foto... Men vi hade så kul, hela fotoklassen är så underbar och har jag sagt hur mycket jag gillar läraren? Åh! Blir nog foto och zoologi jag kommer sakna mest när det kommer till kurser och klasser sen. Anyway, när vi kom in sen igen uppskattade jag verkligen kylan. Holy cow vad det var varmt ute... 
Gjorde läxor och läxor och juste... läxor, när jag kom hem. Fast runt 8 blev det paus och hela världen stod still för det var GleeTime! Åh, så sjukt bra det var! Saknade dock en person... men. Haha, såg nu: Älskar att min "värdmorbror (graduated förra året) gillade min "Glee Time <3" status! Nej, men vad jag egentligen skulle säga var att bilden, som för det första är awesome, är tagen från Corys (aka Finns) Twitter. Är den inte totally awesome!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0