Day 24 - And... how many states have you been in?

North Las Vegas 10.36 pm

Sitter och tittar på the Notebook nu, så fin! Har hänt saker idag, men ändå inte. Inga stora händelser direkt. Vaknade tidigt... för tidigt. När jag kom till skolan ringer min värdmamma (även lärare första lektionen för dagen) och säger att jag ska säga till alla att vi ses på football planen. Så springer in i Iiris och skriver en liten lapp på dörren, visar sig att ingen läser den så vi gick tillsammans allihop ut. När vi kommer till planen dock säger en annan lärare att hon har gått upp till klassrummet igen, så vi får vandra tillbaka. Det var lite... random japp. Men lite frisk luft sådär innan första lektionen var bara skönt. 
Andra lektionen var inte heller helt händelse lös. Tog anteckningar, gjorde statprovet och arbetade med våra projekt. Läraren kom fram till mig under lektionen och säger att jag fick 48 av 50 på provet och bäst i klassen, vilket hon tyckte var lite oroväckande. Detta tog hon självklart upp sen inför hela klassen, att utbytesstudenten från Sverige fick många fler rätt än vad de amerikanska eleverna fick. Under detta samtal frågar en av killarna bakom mig hur många stater jag varit i, svarar att jag varit i runt sju stycken och han bara tittar på mig och säger: "Oh, that's more than I knew..." Ehm... okej... Hoppas att han skojade, men är inte helt säker på det.
Tror ni att tredje lektionen var lugn? Allt annat än. Började lugnt för att vara spanska, men lugnet före stormen - brandlarmet går, självklart! Börjar tjuta och blinka i hela skolan, snacka om tinnitus samt epelepsi. Så hela skolan på 3000 elever går ut och ställer sig på gatan utanför skolan. En kort stund senare var det in igen och forsätta med lektionerna.
Sista period, foto, var däremot lugnt och sansat. Satt och svarade på en massa frågor ur en bok, blev lite segt efter ett tag. 
Imorgon ska det för det första sovas ut, länge! På kvällen blir det ner till Las Vegas Strip! Det kommer bli awesome, får se till att ha kameran/kamerorna laddade och minneskorten tomma. 
Och nej, blev inga bilder, hände så mycket sen så orkade inte. Men det lär komme en massa under helgen.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh vad snällt! Tack :D

Du kan la skicka ett mail så jag får din mail så kan ja skicka lösen o så där kanske? :)



Kram

2011-09-17 @ 10:20:58
URL: http://vaiusa.blogg.se/
Postat av: ewelina

jag har också fått en helt annan dialekt på svenska ^^(oj, jag kan inte heller skriva meningar)

2011-09-17 @ 20:59:38
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: karin

Svar på kommentar:

Eller hur! Holland, varför? aja ska in på en slags träff idag och tänkte höra mig för om visum för jag blir bara jätte förvirrad.... :)

Hoppas du har det suuuuuper :) finns det något som du saknar ifrån Sverige? ;)

2011-09-18 @ 11:04:00
URL: http://kiwikarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0