Day 20 - Hm...

North Las Vegas 8.56 pm

En av de längsta dagarna någonsin. Var trött från det ögonblick jag vaknade tills typ nu. Hade zoologi första period. Yay - Inga notes! Började dock med quiz, som vanligt. Efter var det lite research på dator. Helt ok.
Next - historia. Själva lektionerna i sig är inte så farliga, jag menar, vi gör inget man behöver tänka mycket på. Tar lite anteckningar i börjar då det ända du behöver göra är att vara snabb med pennan. Sen är det simpla övnignar som gäller, typ färglägg och namnge alla vattendrag, eller namnge staterna m.m. Vet inte om det är för att värma upp lite, för att folk lär sig bättre, eller om det helt enkelt ska vara på lite låg/mellanstadie nivå. Helt okej för mig som inte har världens koll på den amerikanske kartan, men att sätta ut vart Atlanten och Stilla havet ligger varje lektion två-tre gånger i veckan börjar bli lite tjatigt. Man kan ju hoppas att de flesta vet vid det här laget.
Sen var det spanska... Jag vet inte, jag brukar tycka spanska lektionerna är helt okej, men här är det pest! Tror det beror mycket på klassen, läraren spenderar 65 % av klasstiden med att flytta runt folk som pratar, säga åt folk att vara tysta, skriva tardy lappar m.m Hinner aldrig med det vi ska. 
Efter lunch var det sista period - foto! Det är så skönt att ha den så där på slutet av dagen för det är verkligen en avslappnande klass. Kreativa sidan på och resten är det bara att koppla bort. Idag skulle vi efter genomgången av "action photography" reducera bort rynkor på en gamal man. Något jag aldrig gjort förut, men nu absolut vet hur man gör. Så om någon vill se yngre ut på en bild, skicka den till mig så ska det fixas. 

Efter skolan kom jag hem och tog det lugnt, började sen med matte läxan. Något senare drog vi iväg för att se Iiris visa sina skills inom gymnastik. Hon var riktigt duktig! Även om det hade varit kul att se någon failning, haha! 

Trött tjej som sitter vid datorn och bloggar så ska titta igenom matten och sen sova de timmar jag har tills klockan ringer igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0